Inlägg från: Nifelheim |Visa alla inlägg
  • Nifelheim

K*B*N, pratar del 11

Åh vilken fin Gravid Lindadjo. *vill också ha*

Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Nifelheim

Någon som kan hjälpa mig förresten?

3. I en rektangel betecknas en sida med x cm, där x är ett reellt tal. Rektangelns area är 38
    cm2. Uttryck rektangelns omkrets, O, som en funktion av x.

Eftersom den ena sidan är X, så borde den andra sidan vara 38/x va? Hur kan jag i så fall förkorta omkretsen? För jag kan ju inte skriva 2x+2(38/x)?

Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Nifelheim
    Tant Pruselius skrev 2011-01-26 21:56:31 följande:

skrämmer slaget på alla KBN:are Fast dem hamnade uppochner, tokigt!
    Åh vilken mysig.
  • Nifelheim
    Nifelheim skrev 2011-01-26 21:48:29 följande:
    Någon som kan hjälpa mig förresten?

3. I en rektangel betecknas en sida med x cm, där x är ett reellt tal. Rektangelns area är 38
    cm2. Uttryck rektangelns omkrets, O, som en funktion av x.

Eftersom den ena sidan är X, så borde den andra sidan vara 38/x va? Hur kan jag i så fall förkorta omkretsen? För jag kan ju inte skriva 2x+2(38/x)?
    Fröken S!, eller någon annan,. Hjälp mig. Nu står det helt still om regler osv.
  • Nifelheim
    Fröken Småland skrev 2011-01-26 22:01:15 följande:
    Oj, missade inlägget. Det är en tunnare nylonjacka med tunt nylonfoder.
    Åh. jamen. Åh, jag veeeet inte Förvånad *beslutsångest* Ta 110 tror jag? han är ju trots allt bara 4 år.
    Fröken Småland skrev 2011-01-26 22:02:50 följande:
    Nä, har inte sett men jag har säkert inget emot uscados

Nif: Orka! Vänta skall jag kolla på det. Men jag är inte bra på matte och mina ögon går i kors efter fyra timmars nattsömn.
    Hihi, du MÅSTE inte. Jag har ett par dagar på mig att göra uppgifterna. Tänkte mest att det nog egentligen är snorenkelt och att jag bara har hjärnstillestånd.
  • Nifelheim
    Angel Gbg skrev 2011-01-26 22:12:25 följande:
    Och med det sista ville du komma vart???? C har redan växt ur 110 och fyllde 4 i november
    Schysh. Jag menar att han ska ju vara liiiten
  • Nifelheim
    Fröken Småland skrev 2011-01-26 22:17:51 följande:
    Määääh... jag glömde ju 38

Hoppas Kavat kommer in och styr upp det här, hon är gammal Chalmersbrutta så hon kommer garva sig fördärvad

O = 2X + 2(38/X)

Var det inte det du skrev? Men återigen gillar jag inte att man blandar x och x sådär.
    Hihi, men det är samma X ju. Alltså. X multiplicerat med något annat är ju 38. Eftersom jag inte vet det där andra måste jag ju köra omvänd multiplikation, dvs division. Och då blir ju den "hemliga" sidan 38/X.

Om vi ponerar att X vore 2 och den "hemliga" 19 så skulle jag ju kunna få fram den "hemliga" henom att dividera 38 med X. Dvs 38/2=19

Men jo, det var just det jag skrev. Jag vill ha en förenkling av uttrycket, men det kanske inte går. *Lost*
  • Nifelheim

FrK S: Jo vi kör på 110. Klart vi måste träffas snart. Har jag lyckats med mina parningsförsök så måste jag ju ner till Ullared i sommar för att inhandla en massa nödvändigheter om inte annat. Och så hoppas jag ju såklart på tråddejt. (Och hur blir det egentligen med Parken zoo?)

• Nifelheim
    Nifelheim skrev 2011-01-26 22:24:01 följande:
    FrK S: Jo vi kör på 110. Klart vi måste träffas snart. Har jag lyckats med mina parningsförsök så måste jag ju ner till Ullared i sommar för att inhandla en massa nödvändigheter om inte annat. Och så hoppas jag ju såklart på tråddejt. (Och hur blir det egentligen med Parken zoo?)
    och pengar får du i morgon om det är okej? Jag har lagt mig och jag oooooorkar inte gå upp och hämta bankdosan.
  • Nifelheim
    Tant Pruselius skrev 2011-01-27 07:19:25 följande:
    *harklar sig*
    då passerar ni ju sthlm också

eller så tar jag min (då förhoppningsvis) 3-manna cirkus och sticker ner till parkens Zoo så kan vi ju hänga där och kika på djuren och picknick:a ...
    se jag väntar inte på inbjudan, jag tränger mig på Skäms

Och Ase har ju inte långa väg dit heller
    Klart du ska med i så fall!!!
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11