Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

K*B*N, pratar del 11

Det var de tangenter som jag försökte med; fn + prt sc men dokumentet som jag öppnat för att klistra in i kunde inte ta emot info.

• Fröken Småland
    Asereht skrev 2010-08-31 14:31:27 följande:
    För ett tag sedan då jag surfade runt på sysidor så såg jag typ viseline (eller hur det nu stavas) i remsor som man tex kunde fästa kantband med. Någon som vet vad jag menar och vart man hittar?

Kantbandsnålning är rena döden för taskig rygg. Kan man inte sy buggasuffla utan 100 m kantband tro?
    Jo, jag tycker att det borde gå. Enligt precis samma princip som jag sydde en sittdyna t ex. Vändsy och sy en extra söm bara. Fast då gäller det att ha tänkt till alla steg i förväg så att man får till kanalerna på insidan.
  • Fröken Småland
    Asereht skrev 2010-08-31 15:11:22 följande:
    Allvarligt, det är inte alls speciellt kul att sy sufflett till buggan. Obestämd Inte blir det speciellt snyggt heller. *surar*
    Jag har aldrig ens brytt mig om att försöka för jag vet att jag skulle bli skitarg när jag gjort allt arbete och den ändå skulle ha taskig passform.
  • Fröken Småland
    Asereht skrev 2010-08-31 18:37:38 följande:
    Suffletten ser nästan ok ut om man håller sig ca två meter ifrån.

Tror jag ska testa på ett lakan sen och se om jag kan forma till delarna lite. Såg i olika bloggar att det inte bara var min som hade lite häng.

En fråga till Frk S, funkar en geckoram på en Frog och vad skiljer geckosuffletten från Frog och Cam?
    En Geckoram funkar inte på Frog tyvärr. Eller den skulle (tror jag) kunna funka i låst läge som t ex med liggdel men den går inte att tilta. Suffletten är mindre och inte fodrad på Gecko.
  • Fröken Småland

Hörrdu mamma på vift, du är ju uppenbarligen inne och läser här en hel del, jag tycker att du skall ta och säga något lite oftare. Du är så välkommen så!

Förresten så tyckte jag också jättemycket om din sufflett Asereht. På bild/håll ser den kalasfin ut och riktigt läckert tyg till resten av vagnen.

• Fröken Småland

Idag fick jag min lillemans Molo Rainbowjacka. Jag valde strl 104 eftersom jag tänkte att han måste ha den i två år men den är tok-stor. Har modellerna blivit jättestora igen? Och färgställningen liknar den gamla; dvs med den klargröna och inte olivgröna färgen. Snyggare i och för sig men passar inte till brallorna ju

• Fröken Småland

Nä, nu har jag skrivit färdigt min första lilla avhandling och lämnat in den, lyssnat på nästan två föreläsningar (spar lite till imorgon Drömmer) samt jagat ifatt fem av böckerna. Nu har jag bara två som är jättebråttom med och jag har två chanser i Borås om de bara är kvar, har inte fått svar ännu. I så fall blir det en sväng dit imorgon eller på torsdag, synd att de inte har Polarn eller IKEA eller något annat kul. Furulunds skall jag inte gå in på och köpa tyg som jag måste ha men som jag aldrig syr något av.

Go'natt tjejer! (för Vipera bojkottar oss ju numera Gråter)

• Fröken Småland
    Pruseluskan skrev 2010-09-01 12:05:40 följande:
    Ekorren, nu är ett litet grönt paket på G ner till sol-ön Bättre sent än aldrig heter det ju Jag inboxar om kontonr så småningom, hehe. Idag va jag på inskrivning på MVC. Imorgon kub-test som jag försöker ta med ro.....
    Åh, vad spännande! Är det blodprov eller ultraljud imorgon?
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11