Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

K*B*N, pratar del 11

Asereht: Jag sätter sällan lägre betyg än fulla staplar, men just på leveranstiden så brukar jag dra ned något om det tar lång tid även om säljaren skriver det i sin auktion. För mig handlar det om att beskriva säljaren som vilket företag som helst; och då ger det mig som potentiell köpare en snabb fingervisning om att den här säljaren tar lite längre tid på sig och är i vissa fall därmed inte lika attraktiv. Många av oss som handlar vill ju ha våra saker nuuuu så leveranstiden är av ganska stor vikt. Däremot sänker jag bara en eller max två poäng på den stapeln, beroende på hur lång tid det tog och vad det stod i auktionen. När det gäller kommunikation tror jag aldrig att jag har sänkt. Kan inte komma på varför man skulle göra det om man fått vinnarmail där alla uppgifter står?

Sen tror jag att många köpare drar ned betyget på fraktkostnaden därför att de helt enkelt tycker att frakten är dyr, inte för att de betalat överpris till säljaren (vilket är vad de signalerar när de drar ned betyget för fraktkostnad). Och på den punkten håller jag nog med dig om att genomsnittstraderaren inte är så superbegåvad

• Fröken Småland
    Asereht skrev 2010-09-06 08:34:08 följande:
    Det jag menar är att när man skickat ut ett vinnarmail kan man ju åtminstone hinta om VILKEN auktion eller vara vinnarmailet syftar på. Att bara skriva sätt in pengarna och avsluta med sitt namn utan att ens nämna alias tycker jag är ganska dumt. Det vore helt klart smidigare om alla gick över till att inneatta sin betalningsinfo i traderas automatiska vinnarmail för då slipper det uppstå förvirring.

I det här fallet var jag tvungen att maila säljaren ifråga för att få reda på vilken auktion det syftas på eftersom jag vann tre igår och bara fått mail från denne än så länge.
    Hahaha, förstår jag hur du menar! Klart man tydligt anger vad köparen vunnit, samt skriver både sitt alias och sitt namn. Puckon!
  • Fröken Småland
    Lokatt skrev 2010-09-06 12:11:21 följande:
    hemma från skola och körskola, det gick bra att parkera Ingen fickparkering, det ingår inte för att kunna köra upp, utan är ett plus i kanten. Jag behöver öva mer på att inte gasa! {#emotions_dlg.djavulsk} ändå kör jag extremt mycket mer tillrättalgt med körläraren.. de vill verkligen man ska krypa! I vår småstad körde jag 20-30 och hade bra koll på allt, hon vill att jag ska låta bilen rulla mer! Alltså inte gasa, nyttja rullen i 15km Alltså, hamnar jag bakom nån som kör så i trafiken blir jag ju förbannad! Demon
    Hur går det tycker du/ni? Börjar du närma dig uppkörning? *hejar på*
  • Fröken Småland
    passau skrev 2010-09-06 13:40:47 följande:
    Pratade just med dagis... Tjejerna ska 15h i höst... Jag ska jobba 4*2 dgr å jag vill inte ha mer för M men S har ju gått innan så för hennes skull vill jag ju ha heldag dom 2 dgr så jag kan göra annat när vi är lediga... Men nej s får bara vara där när m är där... Men ta avgift för 2 kan dom *arg*
    Fast du får ju själv bestämma timmarna när du jobbar? *förvirrad* Men om du inte jobbar så kan du inte ha något barn där såklart.
  • Fröken Småland
    passau skrev 2010-09-06 14:19:48 följande:
    Menade att om jag är hemma med M heltid får S vara 15h men inte vid deltid?! Hur kul är det att gå varje dag när leken börjar? Dom ska äta frukost å lunch sen är ju tiden slut...
    Nu hajar jag inte... Vilka tider får S gå om du är FL? Och nekar de dig samma tider nu även fast tiden inte överstiger 15 timmar? *kliar mig i huvudet*

Om du i så fall jobbar 8-12 och sen är FL med M 12-15 då? Hur ställer de sig till det?
  • Fröken Småland
    Asereht skrev 2010-09-06 14:31:35 följande:
    Hur man skrämmer livet ur en manlig (pojkvasker) telesäljare:

- svarar
    - Heeeej, jag heter xxx och ringer ifrån *okänt företag* och du ska få prova på rakhyvlar för kvinnor heeeeelt graaaaatis, hur låter det?
    - Ointressant för jag rakar mig inte.
    - *tystnad* Eh, du rakar dig inte?
    - Nej, jag rakar mig inte.
    - Nähä, så du kör naturellt eller?
    - Ja, det kanske man kan kalla det.
    - Inte ens benen?
    - Nej.
    -Man kan inte få fröken att börja raka sig då?
    - Nej.
    - Då får jag önska fröken en fortsatt trevlig dag.
    - Hej då!

*fniss* Ni skulle hört killens tonfall! Dessutom ahr jag en apparat som jag är väldigt nöjd med men det är ju inte hans business.
  • Fröken Småland
    Asereht skrev 2010-09-06 16:30:43 följande:
    Någon som vet om man vår ned en A4 mapp i en minikånken?
    Nope... På bredden går det bra men det saknas 5-8 cm på höjden (kollegieblock).
  • Fröken Småland

Åhh, vad fint Lindadjo! Jag är sån som inte tycker att "det är så farligt" så jag tycker ofta att det folk gör är onödigt (renoveringar mm). Som att byta en fullt fungerande dörr t ex Men sen när jag ser resultatet förstår jag! Superfint och vad ljust det blev!

*skickar över starkt kaffe och vit Toblerone till Kavat så hon piggnar till* Kram på dig! Du kan väl dumpa skitungen hos mig? Oskyldig

• Fröken Småland
    Lokatt skrev 2010-09-07 10:32:01 följande:
    kavat, hejja liten som går upp i vikt och hejja dina boobs som fixar det sömnen kanske blir mer nu när han börjar bli mätt, håller tummarna att det blir bättre snart.

Klurar på om jag ska färga håret idag... och så behöver jag sy, träna hundar och städa, hmm hur ska jag hinna det på mina få lediga timmar innan jobbet? har nyss kommit hem från skola.

Ska läsa två romaner i skolan på svenskan inför jobb kring det, kan ni inte rekomendera två bra? tänkte att jag inte skulle "fuska" och ta två jag redan läst, utan verkligen ta mig tid att läsa två nya.
    Om man skall blanda in lite mer än bara ren fiktion så kan jag rekommendera Frank McCourts "Ängeln på sjunde trappsteget" eller den jag läser just nu; Khaled Hosseinis (med reservation för stavning) fantastiska roman "Tusen strålande solar". I båda böckerna får man lära sig om både historia och kultur på ett sätt som inte alls är mästrande eller korvstoppande utan som bara finns där och som är jätteintresssant.
  • Fröken Småland
    Lokatt skrev 2010-09-07 10:47:54 följande:
    första boken lät tragisk? alltså, ledsen, innan jag fick barn så läste jag helt hemska böcker, typ verklighetsbaserade pojken i källaren mm. Sånt klarar jag inte längre!
    Ska kolla upp bägge, tack för tips
    Ja, McCourts bok innehåller en hel del tragiska inslag som barnadöd osv men det är inget som man verkligen uppehåller sig vid med tillhörande sorgbeskrivningar osv utan McCourt går ganska krasst vidare till nästa incident; rolig eller sorglig. Jag tycker att det är en positiv bok trots att den innehåller en massa elände såsom barn som dör, alkoholism, extrem fattigdom och osanitära förhållanden. Våga!
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11