Inlägg från: Ekorrfamiljen |Visa alla inlägg
  • Ekorrfamiljen

K*B*N, pratar del 11

Asereht skrev 2011-02-04 14:23:12 följande:
    Lena Nyman antar jag. Sorgligt, hon var ju inte så gammal heller.
    Ja, jag älskar hennes tolkning av bl.a. Lovis och i Drömkåken.. Hennes underbara röst. Trodde faktiskt att hon var äldre, hon har ju hunnit med en hel del.
    Fem barn!? Det är ju .. typ Afrika!
  • Ekorrfamiljen

Asereht: Nu med två (snart iaf) bebbar så är jag mer benägen att spara både Vendels och Vemunds kläder, även om det kommer att dröja till någon kan ha dem. Förut har jag sålt av så fort något vuxits ur och köpt nästa storlek istället, men nu sparar jag som sagt.

Om det är fina, favoritkläder kan man väl spara, är det så'nt som inte har något direkt värde kan man lika gärna sälja av (för att få mer plats och lite pengar) och köpa nytt när det blir aktuellt.

*har knökfullt i garderoberna just nu*

• Ekorrfamiljen
    Thulo skrev 2011-02-04 14:30:51 följande:

Här blev jag ensam med grabbarna för maken som jobbar ständig natt vakna vid ett och åkte nyss tillbaka för att jobba 12 timmars övertid. Så jag ska försöka klä på dom och gå ut i snöandet. För 3-åringen tycker att vi ska prova nya träkälken. Och då kanske han slutar bråka hela tiden med storebrorsan.

Sen ska vi passa på att göra våfflor för det gillar inte maken

Just det, grattis till kälken! Våfflor låter gott. *sugen* Med glass, kardemumma och liiite sirap på..
    Fröken Småland skrev 2011-02-04 14:35:12 följande:
    Och jag sitter i simhallen och försöker hålla koll på ett gäng ungar i två olika bassänger ;-?
    Samla dem genast i samma så du lättare kan ha koll.
  • Ekorrfamiljen
    Kavat skrev 2011-02-04 14:43:43 följande:
    Svär så det ryker! Nu har jag och maken just gjort oss "ovänner" med min mamma som aldrig lärt sig att knipa käft... Skrikandes För hon vet ju precis hur allt är...Drömmer

Jaja, vi har aldrig varit ovänner så många timmar så det ska nog reda upp sig, men f-n varför bråka med mig när jag säger att jag inte sovit ok på två veckor... Tydligen är jag helt inkompetent som mamma...
    *ignore* Du är en jättebra mamma ju! Sk*t i vad andra kläcker ur sig, de vet ju inte ett dugg mer än det som syns utifrån och det är ju långtifrån allt. *kram*
  • Ekorrfamiljen

Kavat: Jag upprepar - ignorera! Allt sånt där stjäl bara kraften du så väl behöver. De som inte varit där själva kan inte förstå fullt ut hur känslig man kan vara mot något så "ofarligt" som livsmedel. Jag vet ju hur känslig mitt ex var och jag har levt med det i flera år, men för någon som inte sett det på nära håll kan det verka "överspänt" och att man är pjoskig osv.

Klart att man ska få vara trött ibland när man har 3 barn, även utan allergier och sk*t! Förstår inte hur man inte kan tillåta en småbarnsmamma att vara lite "nere" när det är som det är. Klart också att ni gör vad ni kan för att alla ska må bra och att ni snart ska få ordning på sömn och allt igen. Kram!

• Ekorrfamiljen

Men jag fattar inte varför man inte kan låta folk äta det de tror att de mår bra av? Det vore väl skillnad om ni undanhöll något livsviktigt (vad nu det kan vara) från barnen eller tvingade i dem arsenik, men att undvika vete som inte är något människan behöver är väl inget att tjafsa om. Skrikandes

Bra att du står på dig och sätter ner foten Kavat!

• Ekorrfamiljen

zasata: Usch, det låter hemskt! Hoppas verkligen ni får hjälp nu.

passau: Vilka fynd! Avis, vill också till Ulla.. Kul att rummet är klart med.

Prus: Grattis till dina fynd också.

Här har vi haft slappardag, bara sorterat några korgar tvätt och bäddat rent i sängarna och sorterat i köket.. och läst ut en roman och börjat på en ny.

• Ekorrfamiljen

Vi avvaktar med schlagrandet fram till det börjar dra ihop sig till final. Hmm, Thomas Sabo? Syrran är helt kär i hans alster och jag tänkte köpa något till henne i julklapp, men med min icke-existerande inkomst får det bli till hennes 40-årsdag eller något.

• Ekorrfamiljen

Vendel - superstolt i sin nya jacka! (116, trodde den skulle vara tokstor, men icke! )

Vemund full i sjutton i sin nya jacka. (86, trodde att den också skulle vara för stor, men det är bara vänsterarmen som är för lång, men det spelar ju ingen roll VAD han har för kläder, den ärmen är alltid för lång. )

Ps. Ignorera allt skräp på golvet - som vanligt. V1 och V2 rensar alla kontorslådor på papper och elektronik VARJE dag. Ds.
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11