K*B*N, pratar del 11

Asereht: Nu med två (snart iaf) bebbar så är jag mer benägen att spara både Vendels och Vemunds kläder, även om det kommer att dröja till någon kan ha dem. Förut har jag sålt av så fort något vuxits ur och köpt nästa storlek istället, men nu sparar jag som sagt.
Om det är fina, favoritkläder kan man väl spara, är det så'nt som inte har något direkt värde kan man lika gärna sälja av (för att få mer plats och lite pengar) och köpa nytt när det blir aktuellt.
*har knökfullt i garderoberna just nu*
Här blev jag ensam med grabbarna för maken som jobbar ständig natt vakna vid ett och åkte nyss tillbaka för att jobba 12 timmars övertid. Så jag ska försöka klä på dom och gå ut i snöandet. För 3-åringen tycker att vi ska prova nya träkälken. Och då kanske han slutar bråka hela tiden med storebrorsan.
Sen ska vi passa på att göra våfflor för det gillar inte maken
Kavat: Jag upprepar - ignorera! Allt sånt där stjäl bara kraften du så väl behöver. De som inte varit där själva kan inte förstå fullt ut hur känslig man kan vara mot något så "ofarligt" som livsmedel. Jag vet ju hur känslig mitt ex var och jag har levt med det i flera år, men för någon som inte sett det på nära håll kan det verka "överspänt" och att man är pjoskig osv.
Klart att man ska få vara trött ibland när man har 3 barn, även utan allergier och sk*t! Förstår inte hur man inte kan tillåta en småbarnsmamma att vara lite "nere" när det är som det är. Klart också att ni gör vad ni kan för att alla ska må bra och att ni snart ska få ordning på sömn och allt igen. Kram!
Men jag fattar inte varför man inte kan låta folk äta det de tror att de mår bra av? Det vore väl skillnad om ni undanhöll något livsviktigt (vad nu det kan vara) från barnen eller tvingade i dem arsenik, men att undvika vete som inte är något människan behöver är väl inget att tjafsa om.
Bra att du står på dig och sätter ner foten Kavat!
zasata: Usch, det låter hemskt! Hoppas verkligen ni får hjälp nu.
passau: Vilka fynd! Avis, vill också till Ulla.. Kul att rummet är klart med.
Prus: Grattis till dina fynd också.
Här har vi haft slappardag, bara sorterat några korgar tvätt och bäddat rent i sängarna och sorterat i köket.. och läst ut en roman och börjat på en ny.
Vi avvaktar med schlagrandet fram till det börjar dra ihop sig till final. Hmm, Thomas Sabo? Syrran är helt kär i hans alster och jag tänkte köpa något till henne i julklapp, men med min icke-existerande inkomst får det bli till hennes 40-årsdag eller något.
*suck* VänsterÄrmen är för lång, vänsterArmen är för kort.