Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

K*B*N, pratar del 11

Vift: Åh, Molo-regnbågen är bara så urläcker så det nästan inte är sant Jag köpte en overall för något år sen till min lilleman men av någon anledning så blev den inte använd. Jag tror att jag tyckte den var för fin för att användas helt enkelt! Sen tyckte jag inte att förra årets modell var riktigt lika läcker med den olivgröna men i år är det gamla klara färgerna igen så häromveckan kröp jag till korset och köpte en splitterny så den hoppas jag att jag vågar använda. Fast den är lite stor... *vojne vojne*

• Fröken Småland

Vift igen: du såg att Didriksons overall fick bäst i test va? Såg i någon webbutik att deras var slut och att Didrikson har svårt att leverera fler

• Fröken Småland

Shit, jag insåg just att jag har 123 FL-dagar kvar på Maja varav 33 är S-dagar. De får ju bara tas ut t o m juni nästa år och bara när hon inte är i skolan. Så när? Jag funderar på om min man kan ta ut dem under helgen även om han jobbar under veckorna, vad tror ni om det? Jag får inte tjäna så mycket för då förlorar jag motsvarande i studiebidrag.

• Fröken Småland
    Asereht skrev 2010-09-09 08:20:10 följande:
    Men visst står det någonstans att man kan ta ut för att vara med i skolan? Det kanske kunde vara något. Fast kanske inte 123 dgr...varje lov och studiedag är ju given.
    Fast min man kan inte vara borta från jobbet nästan alls och jag kan inte ta ut dem för då riskerar jag att förlora så pass mycket att jag lika gärna kan låta dem brinna inne. Där får man för att man sparar

Jag får tvinga mannen att begära långledigt vid jul redan nu men det blir ändå bara åtta dagar. Jag tycker de kunde ändra till tolv år innan dagarna brann inne.
  • Fröken Småland
    Pruseluskan skrev 2010-09-09 08:30:58 följande:
    Och nu kom tårarna och klumpen.....
    Vad menar du vännen? Att du gråter? Det är bra! Men det är inte något som är fel va? *nojjar*
  • Fröken Småland
    Asereht skrev 2010-09-09 08:23:10 följande:
    Ilandsproblem, vi har beställt en grön fix-jacka och så tänkte jag köpa didriksonbyxor till. Men nu sitter jag här och funderar på om det ska vara svarta eller grå. Tänkte jag skulle beställa nu så jag har det gjort.
    Svart är snyggast och mest praktiskt men grått blir snyggast mot den gröna jackan, det blir inte riktigt lika hårt. Nu blev det lättare va? Drömmer
  • Fröken Småland
    Pruseluskan skrev 2010-09-09 09:10:06 följande:
    Frk S - inget fel än..... Men jag kom på mig själv nu när jag bäddade sängen med att tänka tanken att jag kanske bör lägga ut plastadfrote'... Tänk om tanken är någon form av hint? Usch jag blir tokig. Fast jag vet att jag vill/behöver veta om jag ska ha en chans att njuta av denna grav överhuvudtaget... Så, ingen återvändo.......
    Tänk på att du i nuläget faktiskt har din bebis med enormt stora chanser att få behålla den Ta en timme i taget, snart är dagen över. Och glöm inte kika in här! *kramar hårt*
  • Fröken Småland
    Asereht skrev 2010-09-09 09:02:57 följande:
    Jag kör snikvarianten, jag köpte ett regnbågsrandigt regnset (jacka och byxa) på rea för 249:-. Det kändes överkomligt. Det är dessutom sånt där nylonigt material så man kan använda jackan som vindjacka.
    Billigt!
  • Fröken Småland

Jag smiter iväg en sväng; skall till pappa och se vad det är för fel på hans tv som han ringde och stimmade om igår kväll. Och så skall jag till Posten och lösa ut den nya dammsugaren som jag köpt till honom. Det var lite smuligt där han sitter (han är blind) så personalen sa att om vi köper en dammsugare eller sopborste så kan de ta en snabbis då och då precis runt honom för vanliga dammsugningen får de bara göra varannnan vecka. Jag köpte en Ergorapido som vi har. Måste komma ihåg skruvdragare...

Tjingeling!

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11