Inlägg från: Ekorrfamiljen |Visa alla inlägg
  • Ekorrfamiljen

K*B*N, pratar del 11

Men seriöst, hur många plagg kan en ettåring ha? Nu har märklapparna tagit slut, så jag måste till mitt stora förtret *gillar inte* märka Vemunds kläder med märkpenna. Skrikandes Vendel och Vemund delar ju märklappar, men alltså, jag beställde väl 120 st senast!! Oskyldig

Fem barn!? Det är ju .. typ Afrika!
  • Ekorrfamiljen

På tal om märklappar så har mina suttit bra till en början, men nu har flera börjat släppa efter tvätt. En del har till och med ramlat av! Jag har följt instruktionerna till punkt och pricka, och lapparna har som sagt suttit bra fram till nu. Det står på deras sida att de har 10 års garanti, men vad innebär det egentligen? Skrev och påtalade problemet nu iaf, för jag vill ju beställa fler lappar, men det känns onödigt om de inte håller!

Imorgon börjar Fisen dagis! *nervös morsa*

Riski; Mysigt, men jag håller mig nog inne i stugvärmen ändå.

Lindadjo: Nä, jag har heller inte missat någon av mina graviditeter. Den här höll vi iofs på att missa, men jag började ändå få misstankar när mensen uteblev.

• Ekorrfamiljen
    Lexis: Såg att du var lika gammal som jag när jag fick första. Coolt! Min mage är typ alltid så stor som den där var i v. 30, så går man bara efter det så.. Å andra sidan är den dubbelt så stor när jag är gravid så det går inte att missa.

Fröken Småland: Varifrån köpte du namnlapparna?
  • Ekorrfamiljen
    Lexis skrev 2011-02-13 21:36:14 följande:
    Hehe tack så mycket för responsen allihopa!
    Jag var inte direkt smal innan jag blev gravid, så därför märkte jag ingen vidare skillnad på magen.

Ekorre: Åh va kul, verkar ju gått bra för dig med!
    Det har gått bra för mig och det kommer det att göra för dig med!
    Fröken Småland skrev 2011-02-13 21:27:19 följande:
    Lycka till imorgon Vemund (och mamma )!
    Tack! Har sett Sherlock och nu är det dags att packa det sista i väskan som ska med imorgon. Känns nästan som första skoldagen. *pirr*
  • Ekorrfamiljen

Hemma från dagis och läkare (vårdbidragsintyg)! Allt gick bra och Vemund verkade så nöjd med alla nya leksaker på hans avdelning. En av fröknarna fick t.o.m hålla honom när jag gick ut till vagnen och hämtade in all packning - utan protester från Vemund.

passau: Du har inte plats för en tvillingvagn i packningen hem från Staterna? Drömmer Flört

Asereht: Najs med "ny" make och nya fina köksmöbeln!!

Lindadjo: Kul att ha fått hem nåt att pyssla med. Den var ju faktiskt inte SÅÅÅ farligt förstörd.. *host*

*läser ikapp*

• Ekorrfamiljen

Vi "firar" inte så värst mycket här hemma heller. I kväll har Tin önskat sig tacos, eftersom de fick stå tillbaka i lördags för vår 8-årsdagsmiddag.

Tack för hejaropen om dagis. Jag trodde nog att det skulle gå bra, men man vill ju ha en bra känsla när man är där också. Jag fick iaf beröm för att jag hade "allt" med mig redan första dagen. Det behövdes inga listor här inte.  Å andra sidan glömde jag alla lappar som ska hem för påskrift, men det kan vi ju tala tyst om.

• Ekorrfamiljen
    Ase: Jag tycker att nöffe ser helt normal ut! Vendel är spinkig och Vemund har jordens vällingmage (fast han inte äter välling) men bvc-ssk säger inget om vikten på någon av dem.
  • Ekorrfamiljen
    Tant Pruselius skrev 2011-02-14 16:05:27 följande:
    jooo det blir en lillebror alla gånger, men utifall den faktiskt har tappat snoppen påväg ut så måste man ju ha lite och komma med....
    Under har skett förr, som de säger. Vemund lyckades förvisso tappa 3 fingrar sedan köns-ultraljudet, så varför kan man inte bli av med en liten snopp lika väl?
  • Ekorrfamiljen
    Kavat skrev 2011-02-14 16:11:51 följande:
    Men du, de där svullna magarna kan bero på allergin, alltså att hans mage inte är ok. Tänkte på att bajset är knas alltså att det har samband.
    Du ska se min smala dotter när hon fick i sig pytte lite laktos... Det syns ju inte så bra när de är så små och man tror att de ska vara så. Säger alltså inte att det är så, men det kan vara så.
    Jag tog upp det med läkaren vid vb-intyget idag. Hon vill att vi ska ta faecesprov (för att utesluta bakterier och parasiter) och så skulle hon fundera ut ett sätt att ta reda på om han har gluten el. ev. några andra överkänsligheter. Hans mage såg verkligen "Biafra-barns-aktig" ut häromdagen. Funderar ju på om det ev. är mjölk också (istället?) eftersom hans mage fortfarande är knas. Jag har btw slutat amma helt sedan en månad tillbaka. Minns inte om jag svarade på det senast.
  • Ekorrfamiljen
    Kavat skrev 2011-02-14 16:26:09 följande:
    Mmm, det är ju om han nu skulle vara allergisk mot vete, vilket låter som det troligaste så brukar inte vetestärkelse, glukossirap, druvsocker, dextros. stärkelse, modifierad stärkelse mm vara gjort av vete och då funkar det sällan på en veteallergiker. Livsmedelsverket vill ju påskina att det är så ovanligt, men av alla de som hänger i allergitrådarna med veteallergiska barn så tror jag inte att det är någon som tål vetestärkelse och jag tror nästan alla har fått ta bort glukossirap mm. Sen är väl den stora risken i halvfabrikat och kryddor. Och hur hanteringen sker. Alltså att man är nytvättad när man gör iordning hans mat och den hanteras separat skiljt från annat.
    Nu vet jag ju att ni inte äter så mycket bröd hemma. Men baka med vetemjöl och play-doh mm är stora NO-NO. (Informerat dagis?)

Föresten ni ger inte råg eller havre heller?
    Nej, när jag säger "glutenfritt" så menar jag helt utan spannmål (havre, vete, råg och korn). Jag försöker vara så noga som möjligt, tvättar händerna om jag ätit macka innan jag gör hans gröt, ger banan eller annat ätbart. osv. Ska påpeka det där med Play Doh på dagis, det är ju inte så lätt att tänka på om man inte är van. De skulle ha speciell bakdag och bara baka glutenfritt till honom.

Lexis: Guuud vilken söting! Mina två yngsta vägde 3945 resp. 4120 g när de föddes och sedan gick de upp ungefär ett kilo per månad. När de var två månader vägde de alltså runt 6 kg vardera. Undra på att mamman fick ryggproblem av att bära runt på dem.

På tal om problem. Jag promenerade ju till dagis med vagn och sedan hem igen. Vad kan det vara, någon kilometer max. Nu har jag haft så ont i fogarna hela eftermiddagen att jag knappt kunnat stå. MÅSTE verkligen ringa sjg imorgon. Plus att jag kan glömma de där promenaderna om morgnarna, jag som nästan sett fram emot dem lite. Nä, det blir till att tigga skjuts av maken det. Känns såååå onödigt när det är så kort bit, men jag vill verkligen inte ha så här ont. *surar*
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11