Inlägg från: Ekorrfamiljen |Visa alla inlägg
  • Ekorrfamiljen

K*B*N, pratar del 11

Fröken Småland. Jag klagar inte alls på vår taxa, jag har betalat 350:-/månad för Vendel. Helt överkomligt även med min ekonomi. De jag frågade för är ett par på fastlandet där båda är arbetslösa och tycker att det är på tok för dyrt att ha ungen på dagis 15 h för 1100:- Inte vet jag hur de löst det hela istället, men det är ju eg. inte mitt bekymmer.

Vemunds andra dag gick också bra. Efter en stund tog han tag i en av fröknarna och drog iväg henne till ett annat rum, bort från mamma och ville leka med bilar. Han kollade inte ens om jag var med eller var jag var alls, han var bara glad åt att få leka med bilar utan att storebror var där och slet dem ur handen på honom. Jag tror att det är bra att de går på varsitt dagis ett tag.

Vendel har ju sina "special needs" så jag är överlycklig att det finns dagis där han får vara 30 timmar, för han behöver verkligen den stimulansen och kontinuiteten som de kan erbjuda. Hemma går det inte att ge honom det han behöver så många timmar varje dag utan att bli utbränd själv.

Har fortfarande ont i fogarna fast det gick bra att sova inättras åtminstone. Ska ringa sjg NU..
    Fem barn!? Det är ju .. typ Afrika!
  • Ekorrfamiljen
    Lexis skrev 2011-02-15 11:24:25 följande:
    Hejsan allihopa! Bvc avklarat, fisen växer så de knakar o hon tyckte inte att jag skulle oroa mig för min lilla tjockis. :) Var och tittade på barnvagnar också, får bara mer o mer ångest för varje dag som går och klumpen happy längtar jag efter att bli av med! Jag e rätt uttråkad, de e städat, E är mätt och sover, har pluggat o gjort allt. Vad gjorde ni när ni gick hemma? Så sjukt rastlös...
    När bebisen sov så sov jag också, eller läste eller effellade (!) sydde eller målade.. När bebisen var vaken tog vi oss till sta'n och fikade/shoppade eller till öppna förskolan och träffade kompisar.
  • Ekorrfamiljen
    sarahl skrev 2011-02-15 12:43:49 följande:
    ekorren- fick ni inte samma dagis till pojkarna?
    Nope.. Dock samma område.. Alltid något! Tradera har länge haft som policy att man inte får sälja beg. tygisar. Dumt tycker jag, jag menar, man vet väl vad man bjuder på eller?

Fröken Småland: Förtydligar igen; jag klagar INTE på dagistaxan för oss, 350:-/mån är helt överkomligt. Nu blir det förstås mer med Vemunds timmar också, men jag hoppas att vi ska klara det med. *väntar fortfarande på a-kassan*

Lexis: Haha, jag säger som Lindadjo; Numera njuter man av lugnet, att slippa göra något när barnen sover. Vika tvätt är ju annars en kul syssla om man inte har annat att göra.

Jag har varit hos tandläkaren idag igen. Bläh! Fast jag är nog liiite kär i min tandläkare, han har humor och han väntar alltid in mig, även när jag bara "sjåpar mig". Klart bästa tandläkare jag har haft! Synd att man inte får gå kvar när man blir av med tandläkarskräcken. Problemet för mig är väl att jag känner mig trygg med honom men inte med andra, alltså hjälper inte det resonemanget. Nu har jag iaf en äcklig fyllning som luktar nejlika men smakar kemikalier och så får jag varken äta eller dricka på en timme till. *kaffesugen*
  • Ekorrfamiljen
    Riskiflickan skrev 2011-02-15 17:09:05 följande:
    Det gick bra på förskolan idag med, tror dock att han håller på att bli sjuk :(
    Men då.. Hoppas att det inte blir något av det. Jag får väl vänta på att Vemund ska bli sjuk av alla äckliga snoriga saker han stoppat i munnen på dagis.
  • Ekorrfamiljen
    Fröken Småland skrev 2011-02-15 17:49:50 följande:
    *mohahahaha*

Skojar bara Till slut gick hissen ända upp
    Är du säker på det? Jag ser inte att det lyser på översta våningen...

{#emotions_dlg.djavulsk} Tungan ute
  • Ekorrfamiljen

Mysigt Prus!!

Hmm, vad gör jag fortfarande vaken? Bedtime big time!! Mer dagis imorgon ju.

• Ekorrfamiljen

Kavat: Skönt att det såg bra ut so far ändå.

Ase: Missade nog också att du mådde kass, men jag skumläste en hel del igår mellan varven bara. Krya på dig!!!

Tredje dagen på dagis, Vemund blir modigare och drar iväg längre från mig för varje dag. Nu ska han äta lite, sova och sen blir det bvc.

Ha det bra tjejer och så tänker jag inte säga något alls om Fröken Smålands hus.. *grön av avund*

• Ekorrfamiljen

Ase: Vilken fin bild på tösen!! Värsta modellen ju.

Lexis: Du är lika gammal som min äldste son. (Hoppas att jag inte blir farmor än på ett tag. ) Mysigt med lunch och shopping. Vill också!

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11