Asereht skrev 2010-12-22 08:17:55 följande:
Alltså, jag har insett för länge sedan att jag har en sk missbrukarpersonlighet. Det är säkerligen det som ligger bakom min fixering vid olika saker tex barnvagnarna, garnerna och sjalarna. För att inte tala om socker osv. Nu har jag kommit till ytterligare en insikt, jag går helt loss på färg! Sitter och kollar lite garn på T bara för att jag inte hade något bättre för mig och så fort jag ser vissa färgkombinationer (tex regnbågsfärgat) så är det som om jag börjar dreggla inombords och bara VILL HA! Saken är den att jag har så mkt garn att jag skulle kunna öppna butik och ha ett hyfsat sortiment, jag skojar inte. Jag har säkert åtminstone 25 kg garn liggande här hemma. Skulle uppskatta det hela till ca 5-6 knökfulla flyttkartonger helt taget ur luften men det ger en liten bild va?
Ja, ja man får väl helt enkelt vara tacksam att det är materiella ting och livsmedel av den art man faktiskt kan avvänja sig vid hyfsat smärtfritt själv och inte narkotiska preparat som man fastnat i. Tack och lov för att jag aldrig riktigt gillat smaken av alkohol och att jag avskyr känslan av att tappa kontrollen över mig själv!
Det var dagens insikt det.
Idag är jag på hyfsat gott humör då maken hämtade hem en sprillans ny Ipod touch i obruten förpackning (med kvitto) som jag snodde på köp nu för ett jäkligt bra pris, 750:- under butikspris! Ibland har man tur och sitter och kollar på något precis som annonsen läggs ut.. Så nu är prinsessans födelsedagspresent fixad.
Nu ska jag bara ta mig samman och försöka acceptera att jag inte kommer att få snyggt till på julafton. Det är omöjligt att få något gjort med A i närheten just nu. Han är genomförkyld och så mammig att det är löjligt. Jag får sitta i soffan när han är i vardagsrummet men det är också det enda som är acceptabelt i hans värld just nu. Lämnar vi rummet får jag inte röra på mig utan helst bära honom eller sitta bredvid. Sjal/sele funkar inte då han blir arg för att han sitter fast. Jag har massa röj att göra och sätter jag honom i gåstolen så tömmer han lådorna i köket i ett nafs och är i vägen när man ska röra sig hela tiden. Men han kan vara nöjd en liten stund. Synd bara att man inte kan fixa allt man måste eftersom han då kommer åt farliga saker. *blä*
Maken min som är av modellen kolugn (borde varit norrlänning inte norrman), säger bara sååååå ja, det blir jul även om det är stökigt. Precis som om det skulle hjälpa!
Då var dagens gnäll avklarat också.
Hade lätt köpt garn också... Men då måste jag börja virka och sticka först... Du har inte sett min tyg-garderob(er)...

Bättre att missbruka garn än annat.