• Kavat

K*B*N, pratar del 11

zasata skrev 2010-12-21 20:10:58 följande:

säger väl med godjul då och fortsätter sura för det inte kommer upp ett skit på blocket.. har så jag får medelande varje gång det kommer ut en pt.. men det är inte ofta..

Superfina barn har du! Hjärta
  • Kavat
    Asereht skrev 2010-12-22 08:17:55 följande:
    Alltså, jag har insett för länge sedan att jag har en sk missbrukarpersonlighet. Det är säkerligen det som ligger bakom min fixering vid olika saker tex barnvagnarna, garnerna och sjalarna. För att inte tala om socker osv. Nu har jag kommit till ytterligare en insikt, jag går helt loss på färg! Sitter och kollar lite garn på T bara för att jag inte hade något bättre för mig och så fort jag ser vissa färgkombinationer (tex regnbågsfärgat) så är det som om jag börjar dreggla inombords och bara VILL HA! Saken är den att jag har så mkt garn att jag skulle kunna öppna butik och ha ett hyfsat sortiment, jag skojar inte. Jag har säkert åtminstone 25 kg garn liggande här hemma. Skulle uppskatta det hela till ca 5-6 knökfulla flyttkartonger helt taget ur luften men det ger en liten bild va?

Ja, ja man får väl helt enkelt vara tacksam att det är materiella ting och livsmedel av den art man faktiskt kan avvänja sig vid hyfsat smärtfritt själv och inte narkotiska preparat som man fastnat i. Tack och lov för att jag aldrig riktigt gillat smaken av alkohol och att jag avskyr känslan av att tappa kontrollen över mig själv!

Det var dagens insikt det. Cool

Idag är jag på hyfsat gott humör då maken hämtade hem en sprillans ny Ipod touch i obruten förpackning (med kvitto) som jag snodde på köp nu för ett jäkligt bra pris, 750:- under butikspris! Ibland har man tur och sitter och kollar på något precis som annonsen läggs ut.. Så nu är prinsessans födelsedagspresent fixad.

Nu ska jag bara ta mig samman och försöka acceptera att jag inte kommer att få snyggt  till på julafton. Det är omöjligt att få något gjort med A i närheten just nu. Han är genomförkyld och så mammig att det är löjligt. Jag får sitta i soffan när han är i vardagsrummet men det är också det enda som är acceptabelt i hans värld just nu. Lämnar vi rummet får jag inte röra på mig utan helst bära honom eller sitta bredvid. Sjal/sele funkar inte då han blir arg för att han sitter fast. Jag har massa röj att göra och sätter jag honom i gåstolen så tömmer han lådorna i köket i ett nafs och är i vägen när man ska röra sig hela tiden. Men han kan vara nöjd en liten stund. Synd bara att man inte kan fixa allt man måste eftersom han då kommer åt farliga saker. *blä*

Maken min som är av modellen kolugn (borde varit norrlänning inte norrman), säger bara sååååå ja, det blir jul även om det är stökigt. Precis som om det skulle hjälpa! Tyst

Då var dagens gnäll avklarat också.
    Hade lätt köpt garn också... Men då måste jag börja virka och sticka först... Du har inte sett min tyg-garderob(er)... Bättre att missbruka garn än annat. Kyss
  • Kavat
    Asereht skrev 2010-12-22 14:03:27 följande:
    Jag har inga sådana problem som att vara pedant eller så. Visst tycker jag om att ha ordning omkring mig men lite skit i hörnen och smårörigt stör mig inte så mkt om man säger så. Min mor kallade mig professorn när jag var yngre då hon tyckte jag var en typisk professorstyp.

Jag har fått kallelse till radiologen för magnetröntgen. Tydligen fick de inte fram något av proverna eller så fick de fram något som de vill bekräfta.

Har alltså inte fått något svar på proverna utan bara en kallelse. Det dumma är att kallelsen kom dagen innan jag skulle infinna mig. Går liksom inte fixa till ledighet för maken och rodda om barnen på en halvdag. Så jag fick ringa och ändra tid, de protesterade lite eftersom de ville ha detta gjort så snabbt som möjligt men det var omöjligt för mig att fixa. Så nu ska jag och röngas i början av jan.
    Usch... Grymt ledsen att jag inte bor nära, så jag kunde tagit barnen.. Januari är det ju jätte långt till...
    Kramar i mängder!
  • Kavat
    zasata skrev 2010-12-22 14:17:10 följande:

den får det nog bli.. 5500 med frakt regnskydd oh syskonsits. finns inte i annat än savrt i Sverige än, så är nog bra 2a hand med..

Snygg!
  • Kavat

Och jag har fått en jäkla infektion eller vad det nu är i ena körteln i underlivet igen! Demon

• Kavat
    Riskiflickan skrev 2010-12-22 22:09:51 följande:
    Kavat: bartolinit eller? Så himla smärtsamt :(
    Japp, hade för hm, kan det vara 6 månader sedan... Samma sida... Enligt hon jag pratade med var det inte stor idé att göra något innan den är "mogen", dvs gör superont, så det är väl bara att vänta på att det gör skitont igen misstänker jag... Känner av det nu, men än är det alltså inte jätte smärtsamt, fast jag får ont när jag går i blygdbenet igen. Trodde det var fogarna som spökade igen, men insåg sen att nej, just det jag, så hade jag ju sist också, men då hade jag ju foglossning dessutom.
  • Kavat
    Riskiflickan skrev 2010-12-22 22:41:26 följande:
    Kavar: va, den kan ju gå tillbaka med antibiotika om man får i tidigt skede
    Med andra ord borde jag ringa?
    Kan den gå tillbaks av sig själv?
  • Kavat
    Riskiflickan skrev 2010-12-23 17:32:16 följande:
    Kavat: jag hade ringt. Tror inte den
    Brukar
    Gå tillbaka av sig själv
    Ringde, men hon sa att de kunde gå tillbaks av sig själv. Överallt får man olika råd... Obestämd På ett ställe stod det att det var som en finne och även i storlek. Sist var den enligt läkaren som en pingisboll...

Jag får avvakta och hoppas på det bästa med andra ord. Hon jag pratade med ville ju uppenbarligen inte göra något. Känns lite tråkigt bara att kanske behöva åka in akut i morgon... Och dessutom är det ju inte nästgårds direkt...
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11