• Kavat

K*B*N, pratar del 11

Riskiflickan skrev 2010-12-23 19:22:14 följande:
    Kavat: vad synd. Jag fick först skära, fick tillbaka den å fick då penicillin å det gick tillbaka med det
    Du har bara haft en gång alltså, för det var samma som inte läkte ut ordentligt?

Hm, jag fick penicillin samtidigt som de skar sist.
  • Kavat
    Riskiflickan skrev 2010-12-23 23:02:26 följande:
    Nä jag fick en ny ett litet tag efteråt...
    Okej, och den läkte ut på enbart penicillin. Hrm, varför säger och gör alla så olika. Hon jag pratade med sa att nej, penicillin kan du inte få nu...
  • Kavat

Kaos minst sagt här hemma. Nu skiter jag i resten och går och lägger mig. Hur gärna man än vill och planerar hinner man ju inte en bråkdel av det man tänkt... Ont överallt, känner mig sjuk, vet inte om det är bölden... Men blir stressad och arg när man aldrig hinner det man önskar.
    Får se hur mycket sovande det blir i natt och om jag får gjort något imorgon. Får ju tyvärr göra 2 julbord. Hos brorsan gör de som de kan äta och vi tar med som vi kan äta... Med andra ord, precis som vanligt... Fast jag hade önskar att jag hann göra lite rödbetssallad special imorgon, och hoppas att liten tål det. Annars blir det ett trist julbord för mig.. Men men... Blä, man ska vara glad på jul och allt ska vara så bra... *vill inte ha ont*

Zasata, hoppas att ni slipper akuten hela natten... . Hjärta

• Kavat

Krya på alla sjuklingar...! Hjärta

Vi är tillbaks efter julfirande, himla trevligt, men man går lite på helspänn pga att alla käkar ägg. Men det gick bra. Som tur är var det inga småttingar med förutom våra. Och det var så kul att se dem. De var så glada när jultomten kom med paketen och lilleman var en fröjd att se, han hoppade upp och ner upp och ner helt överlycklig!

• Kavat

Zasata, usch vad jobbigt med L... Hoppas han är bättre nu, och att ni får njuta av hotellvistelsen.

Tror ni kärringen håller sig lugn. Nej, hon skriver ett fint litet brev till sin son i julklapp.. Demon Gråter

Och önskelistor har hon nog inte fattat vad det är till för heller.... De två äldsta hade saker på önskelistan och visst hade hon hittat en grej till dem var som de önskade sig, men resten, ja alla tre barnen fick var sitt ljus i form av en gran. Jätte uppskattat - not! Förstår inte varför man frågar de äldre barnen vad de önskar sig och sen inte köper det de önskade sig ändå. Då kan man väl tala om det till oss så vi vet om det och kan tipsa någon annan eller köpa det själva.... Dottern var jätte besviken för att hon inte fick det hon önskade sig.. Mest av allt ville hon ha leksaksmat. Så det var ju inget dyrt eller svårt att hitta...

• Kavat

Nemia... Gråter Fyy, så hemskt... Kan inte ens föreställa mig hur jobbigt det måste vara att avliva en häst så.. Men i längen är det nog det bästa i det läget gissar jag.
    Min brors hund halkade ner för ett stup och bröt ben mm men vetrinären trodde ju att han kunde bli bra igen. Vilket han aldrig blev. Det var fruktansvärt att se hunden bli sämre och sämre, han kunde ju inte ens gå själv utan vi fick bära ut honom när han behövde kissa och bajsa... Han avlivades tillslut, men i efterhand hade det varit bättre att göra det direkt så han sluppit lida så..

Kram!

• Kavat
    sarahl skrev 2010-12-27 16:25:36 följande:
    Kan någon här komma med bra tips till våran lillknodd. Han blir 9 månader  nu i januari o grabben håller oss vaken på nätterna. Han vägrar sova i sin säng mer än typ 10 min. Han lägger sig på tvären i vår sång o äter flera gånger per natt. Vi är helt slut, inatt sa jag både de ena o andra om hur trött jag var o varför man sakffar fler barn när de inte sover på nätterna! Jag ogillar verkligen att inte få sova, jag är ingen natt människa överhuvudtaget. Dessutom tär det på vårat förhållande nåt så in i bomben., Just nu lever jag o mannen mest i en kompisrelation, känner jag. vi kramas pussas typ aldrig då det alltid kommer barn imellan. O någon form av samliv är inte tal om. Vi glider mer o mer ifrån varandra! o det är de sista jag vill!

Hur gör man för att överleva.
    Ja, du. Jag har stor erfarenhet av barn som inte sover, men i vårat fall har det varit allergier och överkänsligheter som gjort att de inte sovit. Sen med liten här så var det även reflux som gör att han inte sover. Jag tror faktiskt att det är så mycket vanligare än vad man tror med allergier/överkänslighet mot mat men tyvärr visar ju inte överkänsligheter på allergitest och orkar/kan man då inte lista ut vad det är som de inte tål själv så går det inte att få hjälp från sjukvården eftersom det inte finns sådana test...
    Sen behöver det inte vara mat, men jag tror det är absolut vanligaste orsaken. Reflux är ytterligare en sak (men då kväljer de och spyr mycket) Stora polyper/mandlar mm en orsak (men då brukar de snarka) annars är det nog bara dåliga vanor är jag rädd för...

Men misstänker man inte allergi på något sätt så är det dumt att exprementera för mycket... Hur mår han annars? Inga eksem, dålig vikt/längduppgång, röd i rumpan, blåsor, prickar, torr hud, jämt förkyld, hosta, diarré, förstoppning, rastlöshet osv? Kan han vara allergisk?
  • Kavat
    Fröken Småland skrev 2010-12-29 19:37:16 följande:
    Yes! Nu har jag gjort årsbokslut för min huvudman och det stämde på öret *klappar mig själv på huvudet*. Redovisningen skall lämnas in i början av januari så det gäller att vara snabb men jag har ett superbra bokföringsprogram för just goda män.

Nu skall jag sätta mig ned och försöka hitta plugginspiration efter julledigheten. Blev inte pluggat något alls eftersom jag behöver 1) (helst) internetuppkoppling och 2) ett skrivbord att arbeta vid. Ingetdera fanns i Danmark så böckerna låg fint nedpackade hela helgen. Skall klubba de små strax, inklusive en inlånad kusin, och se om det finns energi kvar att filosofera i ämnet "Vad är kunskap?" Obestämd Examinationen går ut på att filma mig själv i tio minuter när jag reflekterar kring kunskap... Kräks
    Hurra vad bra! Klappar pckså lite på fröken Småland!
    Ååå, vad intressant ämne, not! 10 minuter! Det är ju en evighet...!
  • Kavat
    Fröken Småland skrev 2010-12-29 17:29:35 följande:
    travdårerskan: du låter lite anklagande? Kanske Nemia inte är intresserad av att redovisa alla detaljer....
    travdårerskan
    Håller med fröken Småland. Okej, att vi pratar om det mesta här inne, för att vi är vänner -som pratar om "allt", men dina inlägg upplever jag mer som påhopp på Nemia och det tycker vi inte är kul..

Men har du andra roligare saker att prata med oss om så är du välkommen.
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11