• Kavat

K*B*N, pratar del 11

Ekorrfamiljen skrev 2010-12-31 12:57:51 följande:
    Jaha, vems bugga får JAG köpa sen då? Drömmer
    Jag har fortfarande två....
  • Kavat

Gott Nytt År mina kära vänner! Hjärta

Här har vi fått i oss 2 rätter av 3. Lägger liten just nu medans de andra tog en sväng ut och smäller lite nyårsraketer. Jag är skotträdd (inte allvarligt, men hoppar högt om någon smäller en ballong eller liknande i min närhet. Fick en smällare i magen en gång i tiden... Dock glödde den bara så hände inget allvarligt.)

Sen tycker jag synd om alla djur (haft en skotträdd hund) så nej, jag och fyrverkerier är ingen bra kombo. Men våra gäster hade med sig och jag gissar att barnen tycker det är spännande. Dock fick vi en tystare läggning (så när som på smällarna... Drömmer)
    2 st 3-åringar och 2 st 5-åringar kan vara rätt högljudda tillsammans.. 
    Tanken var att vi skulle hunnit med efterrätten, men vi blev lite sena med maten, tyvärr. Jaja, får se hur länge de orkar i kväll, men det blir nog efterrätt och sen i säng med dem gissar jag.

• Kavat

Glömt, vilken födelsedagspresent var det som var så bra, Nif?

Nu har gästerna åkt och det värsta är undanplockat och i disk-och tvätt -maskin. Så nu bänkar jag mig i soffan ett tag till liten vill äta igen.

• Kavat
    Princepesa skrev 2011-01-01 19:46:58 följande:
    Oj, vad ni skriver! Tack för välkomnandet!!!

Jag har förresten också en bugga, eller två Skäms .....
    Två frog som ska flytta... var tvungen att äga en för att prova, men jag blev inte förälskad.
    Har även provat Bee+, men den flyttade i höstas.

Ja, jag är inte lätt att tillfredställa. Jag tror att vi har hunnit med 29 vagnar.
    Nu letar jag efter den perfekta syskonvagnen då storasyster kommer att vara 23 månader när bäbisen kommer. Vi bor på landet och det tar ca 30 min i rask takt till dagis. 1/3 av året är vår 1 km långa privata väg som en leråker, just nu är det inte ens lönt att tänka på att köra vagn där. Den vagn som fungerat bäst här är faktiskt emmaljungas nitro city kopletterad med ett gammalt cross-chassi. Vet inte hur upphetsad jag blir av Twin nitro.... Har en UJ duo, men tycker liggdelen är så liten och gillar inte att bebisen måste vara framåtvänd så tidigt. Vilka I-landsproblem!!!!!

Funderar på att försöka byta buggorna mot en twin nitro eller UJ duo mot en twin nitro....
    Bodde nog för länge i Danmark för jag gillar de här enorma liggvagnarna som de har tills barnen är 3 år.....

Suck! Ja, jag vet att jag inte är klok. Härom natten kunde jag inte somna eftersom jag inte har hittat den optimala vagnen som uppfyller alla mina krav. Jag vill känna det där suget i magen när jag ser/tänker på vagnen... Snygg, ska gå att använda här hemma samtidigt som den ska vara lätt att köra, lätta att stoppa in och ta ut ur bilen och jag vill samtidigt att den fungerar inne i stan.....
    Några tips....... 
    När kommer bebis?

Donkey i bilen och på stan och någon dansk pansarvagn hemma? Tror inte att det räcker med en...
  • Kavat

www.babybarn.se/ 15 april med andra ord.

Ja, tar vi det här i trakterna så är det inte så noga med datum fast barnmässan är trevligt att gå på!

Någon kan alltid bo här och beroende på hur många barn som hänger med så  kan flera bo här.. Sen tror jag att jag kan fixa antingen mamma och pappas lgh 8 km härifrån eller sommarstugan 3 mil härifrån, beroende på vart de bor då. Plats för husvagn finns här och i sommarstugan. Har ni föresten husvagnen kvar fröken småland?

Funderar faktiskt på om det kunde funka för "stordate" på landet, men det är rättså beroende av väder även om det stort sett är en stor stuga så blir det nog rätt stökigt om alla kidsen ska vara inomhus. Det räcker liksom med våra 3 innan det blir rörigt och högljutt. Hm, vi kanske borde ta in på vandrarhem. Hehe!

• Kavat
    Ekorrfamiljen skrev 2011-01-02 17:30:42 följande:
    Jag kommer utan barn och familj i så fall, tror jag. Annars måste ju Vipera och de två små huliganerna också med. Å andra sidan skulle jag nog inte bli förlåten om jag åker till Ge-Kås OCH träffar er en gång till utan honom. Hmm, ett tiotal doulor vore ju inte fel.. Hur är förlossningen på sjukhusen runt Ullared? Drömmer
    Eller så lämnar du dem hemma hos oss med våra barn och man.
  • Kavat
    Ekorrfamiljen skrev 2011-01-02 17:30:42 följande:
    Jag kommer utan barn och familj i så fall, tror jag. Annars måste ju Vipera och de två små huliganerna också med. Å andra sidan skulle jag nog inte bli förlåten om jag åker till Ge-Kås OCH träffar er en gång till utan honom. Hmm, ett tiotal doulor vore ju inte fel.. Hur är förlossningen på sjukhusen runt Ullared? Drömmer
    Varbergs BB är det bästa!!!
  • Kavat

Skickar en liten hälsning från Lokatt också, jag var tvungen att kolla så hon var ok. Hon hann inte med oss helt enkelt... Obestämd

• Kavat

Vi var och simmade idag. Det var lite för kallt för liten... Men han kollade mest med stora ögon, men var varken ledsen eller speciellt glad idag. De andra två var dock helt vilda i vattnet, framförallt lilleman!

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11