Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

K*B*N, pratar del 11

Asereht: Angående ditt dagbäddsdilemma; kan du inte sätta sittdelen på Happyn och ha liggdelen på golvet inomhus?

• Fröken Småland
    Asereht skrev 2010-09-11 12:17:51 följande:
    Babyland ligger närmast i sthlm, men jag ska kolla webben igen. Har inte hittat nåt där.

Har aldrig använt teutonias egna, har inte ens sett ett teutoniaregnskydd sedan 03. Jag avskydde dem då.

Vill ha ett neonfägat (varselfärgat för synbarhetens skull.
    Just det, så var det ja. Gillar gamla Teutonia, hatar regnskyddet
  • Fröken Småland
    zasata skrev 2010-09-11 13:45:40 följande:
    Angel: läste att det var begravning igår *kramar*

Jag är så jävla trött på denna huvudvärken/migrän haft det mer eller mindre sen midsommar. Går max 2 dagar då jag inte behöver ta huvudvärkstablett, men måste ta för magkatarr och illamående.
    Nu i två dagar har jag typ hållt på att svimma och vart tvungen att fort som f*n lägga mig med benen högt för att inte svimma
    Dricker du ordentligt? Det är nämligen anledning nr ett till huvudvärk enligt min mening. Och sen måste du vara noga med att inte ta t ex Treo som inte är snällt mot magen. Ät något med paracetamol som verksamt ämne istället; t ex Panodil eller Alvedon. Jag klarar mig med Ipren vid migrän oftast åtminstone om jag tar dem snabbt som sjutton så snart jag får synstörningar. Därför tar jag aldrig Ipren i samband med feber eller annan värk utan håller mig då till paracetamol eftersom jag är livrädd för att bli "immun" mot Ipren.
  • Fröken Småland
    Asereht skrev 2010-09-11 15:33:11 följande:
    Okeeeej, så jag får helt enkelt be att näste som åker dit säger till.
    *noterar*
  • Fröken Småland

Herregud, vad skall man rösta på??? Jag blir helt knäpp alltså. Bestämde mig för att låta föräldraförsäkringsfrågan avgöra eftersom det retar mig så till den milda grad att man inte inom familjen anses kompetent att avgöra vem som skall vara hemma med barnet och hur länge. Jag vill inte rösta på S för jag klarar inte Mona Sahlin, sorry. Det är något med henne alltså... Kan inte sätta fingret på det men jag har inget förtroende. Att lägga sin röst på VP eller MiljöP känns som att rösta på Mona så det går också bort (helst). Över min döda kropp att jag röstar på Moderaterna eller KD så vad har man kvar? Folkpartiet och Centern? Jag sneglade lite åt FI men de tycks verkligen inte dela min åsikt i Föräldraförsäkringsfrågan. Tips någon?

• Fröken Småland
    Asereht skrev 2010-09-11 18:55:47 följande:
    Nädu! Den jag vill ha finns i ystad och är en dubbel.

Jag spanade blocket förut och har nu en teori om köpet. Vi får se om jag har rätt.
    Det har du antagligen, du brukar ha koll på sånt
    Asereht skrev 2010-09-11 18:58:06 följande:
    Det är den här jag vill ha!

www.blocket.se/ystad/Emmaljunga_dubbelvagn_29...

Men med tanke på priset så är den nog redan hämtad och är den inte det så tvivlar jag starkt på att säjaren orkar bemöda sig med bussgods för dom pengarna.
    Fin!
  • Fröken Småland
    Lokatt skrev 2010-09-11 19:12:59 följande:
    nu är inte jag S, men varför inge förtroende för mona? för en toblerone för 15 år sen?? män inom makten kommer undan med ganska mycket mer, typ sexköp osv.
    jag tror svenska folket har så djupt svårt av ovana för kvinnor inom så höga maktpositioner att man känner osäkerhet utan att veta varför till tex. henne.
    Nu påstår jag inte att det behöver vara så för dig, men otroligt många jag stött på kan man helt klart stämpla det med. Det är ju oftast extremt undermedvetet dock.
    Tobleronen bryr jag mig inte det minsta om; dels därför att just Tobleronen var en fis i rymden av det som hon betalade med sitt statliga kort. Jag minns inte allt nu men det handlade bl a om hyrbilar i privat syfte och en hel del annat. Hon kallade det för förskott på lön men så hade jag inte kunnat göra på mitt jobb kan jag lova. Men de flesta politiker myglar och hon är antagligen inte värre än någon annan. Men visst bidrar det till mitt bristande förtroende. En annan sak som bekymrar mig mera är dock hennes trassliga privata ekonomi. Om man inte kan betala hyra och barnomsorg i tid med den lön hon har.... Det bekymrar mig att ha så lite respekt för alla oss andra som måste betala för oss. Jag tror inte att just min aversion till henne har med genus att göra men möjligen kan det ha det för andra. Sorgligt i så fall.

Asereht: Jag är också mera röd än blå men helst är jag precis mittemellan. Jag gick in på Aftonbladet och kollade lite där och de har faktiskt en snabbtablå över de viktigaste frågorna. Det får mig spontant att bli ganska övertygad om att det är på alliansen jag skall rösta även om jag inte har gillat deras politik alls. De har lånat enorma mängder pengar för att ge skattelättnader (främst åt de rika) och det är inte rätt sätt. Samtidigt så tror jag på att satsa sig ur finanskrisen men jag vet inte... Det var många punkter i alliansens politik som jag sympatiserar med, fler än jag trodde (och ev ville Skäms).

Sen är det nog för mig så att partierna ganska mycket är sin partiledare. Jag vet att jag inte borde tänka så men sorry tjejer. Just nu lutar det lite åt C, det borde väl ändå vara dags att byta ut den där pisseruskan snart? Drömmer Visst ni förresten att Maud Olofsson är lika gammal som Madonna? Bara en parantes

Och nej, jag tror inte att jag har problem med kvinnliga auktoriteter. Jag tycker t ex att Maria Wetterstrand är en mycket kompetent och sympatisk partiledare. Gudrun Schyman skulle jag också lätt kunna rösta på och har faktiskt gjort det också vid tidigare val.

Vill ni andra berätta vad ni skall rösta på och hur ni resonerar?
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11