Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

K*B*N, pratar del 11

Sådärja, nu har jag skinande rena golv . Igår skrubbade jag ullmattan som legat i garaget sedan min mammas hund bajsade på den. Det var bara en torr lurk men det var tillräckligt för att jag skulle få ett lätt psykbryt men nu har jag skrubbat den med hård sopborste ute på gården på båda sidor så den ser ut som ny. Hoppas bara den hinner torka innan den surnar. Inatt hängde den ute över gungstativet och blev någorlunda torr men det är lång väg kvar. Nu har jag lagt den på vardagsrumsgolvet framför kaminen och tänkte tända en brasa så att den torkar snabbt.

Allt för att slippa plugga

• Fröken Småland
    Lokatt skrev 2010-09-10 08:41:37 följande:

haha sådär effektiv har inte jag blivit av mitt pluggande, snarare tvärt om! Hinner ännu mindre hemma *inte bra*

Idag hoppades jag på att min svenska bok skulle kommit, jag behöver skriva och lämmna in ett arbete idag, fick mail nyss om att boken är skickad idag, borde komma måndag Skrikandes Vad gör jag nu???
    Fr.s, du råkar inte ha Källan som svenskabok? (troligen inte)

Tyvärr... Kolla om den ligger på nätet som en pdf-fil? Den går inte att köpa som e-bok?
  • Fröken Småland
    Lokatt skrev 2010-09-10 08:50:35 följande:
    fast jag får den ju på måndag, känns dumt att köpa på fil...
    får försöka lösa det...
    Starta en tråd och se om någon kan maila över just dina sidor om de har den som e-bok? Folk är ofta hjälpsammare än man tror
  • Fröken Småland
    Asereht skrev 2010-09-10 08:50:01 följande:
    Letar efter enfärgade grå fleecebyxor i strl 74, någon som kan peka mig i rätt riktning?

Typ dessa: files.hm.com/media/products/865/DXL865_76454_...

Det finns inte under strl 86 på H&M webshop tyvärr och jag måste ha ett par sådana inför en kommande fotografering.
    Tomtekort? H&M har väl alltid såna, var det slut i just den storleken menar du eller? Vet faktiskt inte var annars man kan hitta såna. Såg i och för sig att Lindex hade några fleecebrallor men minns inte färgerna dessvärre.
  • Fröken Småland

Häftigt; jag googlade "ullbyxor grå" och andra träffen var Aserehts stickblogg . Om det skall vara tomtebyxor *gissar* så varför inte sticka ett par?

• Fröken Småland

Dessutom kan du säkert ta dem som du gjorde i juni och repa upp benen på och sticka dit nya, långa ben *flippar ur*

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11