Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland
    passau skrev 2010-09-09 12:51:54 följande:
    Ingen mer än kavat å ekorren som har snäll låda?!
    Nope, har du tokskickat? *hoppas*
  • Fröken Småland
    Ekorrfamiljen skrev 2010-09-09 17:52:40 följande:
    Hmm, har Posten höjt sin portotabell eller? Jag var just och postade paket hos ett ombud och det blev 12-24 kr dyrare PER PAKET än jag räknat med. (Då hade jag räknat med både vikt och skrymmande.) *surar*
    Nej, det tror jag verkligen inte? Har du fått hjärnsläpp och konsekvent lagt dig över varje portogräns istället för under?
    Asereht skrev 2010-09-09 15:12:28 följande:
    Koppen funkar heller inte så jag kör med blöjorna, undrar hur länge det ska hålla på med detta störtblödande. Man blir ju lite handikappad!
    Allvarligt talat, sådär skall det ju inte vara! Hur går det med ditt blodvärde egentligen?
  • Fröken Småland
    Ekorrfamiljen skrev 2010-09-09 18:27:05 följande:
    Men då borde det ju blivit billigare eller? Jag tyckte att jag tog i extra på frakten på varje paket, men ändå ville de ha mer i porto per paket hos ombudet.. *surar vidare*
    Nej, jag menar att du tänkt: strax över 500 gram... hmm.... 500 gram kostar 36 kr och så skrymmande 48 kr. Men över 500 gram betyder ju under 1000 gram och där tänker man nog fel ibland och kollar en klass billigare. Alltså, jag vet att du inte är dum i huvudet men vad kan annars ha hänt? Korrumperat postombud? Drömmer
  • Fröken Småland
    Ekorrfamiljen skrev 2010-09-09 18:36:54 följande:
    Haha, nej dum är jag inte men ibland är inte amningshjärnan på topp.. Men jag tror faktiskt på det sistnämnda i din konspirationsteori! Hon stoppade säkert mellanskillnaden i egen ficka! Demon 
    Inkompetent kan ju lätt vara i alla fall, varför ifrågasatte du inte? Det måste man {#emotions_dlg.djavulsk}. I alla fall jag; jag är helt övertygad om att det är mitt livs mission att bråka med folk som är på fel plats och som inte fattar det. Förra veckan var jag världens PMS-kärring och satte en stackars expedit på plats. Jag var inne i den lokala sportaffären och skulle köpa kängor till lilleman. Stället med kängor stod precis vid kassan och jag letade och letade efter rätt storlek och modell men expediten stod bara bakom disken och pratade i telefon. Jag hörde ord som "kläder", "storlek" och "skor" så jag valde att tro att hon talade med en kund eller leverantör även om tonen lät lite kamratlig. Efter en stund tyckte jag att hon kunde prioritera mig så jag ställde mig vid disken och glodde på henne. Hon ignorerade mig och började prata om "remiss för operation" och då sade jag högt och tydligt mitt i hennes mening; "är det någon annan som kan hjälpa mig medan du pratar privatsamtal?"

Hon stod och öppnade och stängde munnen som en guldfisk i säkert tio sekunder innan hon ropade på en kollega. Själv tog hon sin bärbara telefon med sig ut på lagret
  • Fröken Småland
    Angel Gbg skrev 2010-09-09 19:11:47 följande:
    Bäst i test var Didriksson Tignes och iaf här i Svall finns dom överallt inkl på outlets. Jag köpte vår via Åhlens som jag hade en  kupong för -20% på barnkläder
    Aha, lämnade du tillbaka Altituden eller?
  • Fröken Småland
    Lindadjo skrev 2010-09-09 20:02:17 följande:
    Apploderar! Bra gjort Kavat!! hehehe
    Humpf! Nu var det ju jag som gjorde det där *vägrar ge äran till någon annan*

Kavat är mycket snällare och sötare än jag
  • Fröken Småland

Lokatt: Läskigt med allergi! Tur att ni provocerat under kontrollerade former; tänk vad rädda ni allihopa blivit om ni fått en sån reaktion spontant och inte haft någon medicin. Hemska tanke!

Ekorrfamiljen: Jag köpte pasta med pestokyckling och det var det mest exotiska och spännande på länge Hjälper ju inte dig eftersom det är pasta i men jag blev glad över att inte alltid behöva servera Flygande Kalle till lilleman. Inte ofta vi använder såna burkar, mest som en nödlösning att plocka fram ifall han sover när vi äter lunch på stan eller liknande. Då kan han ta en burk senare, han har inget emot kall mat dessutom *duktig pojke*

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11