Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

K*B*N, pratar del 11

Ekorrfamiljen skrev 2010-08-11 17:34:04 följande:
    Fast det är taskigt när man köpt den till nypris att de rear ut den så att man inte får tillbaka pengarna..

Förresten, vad var det jag skulle kolla på Lilla W till Vemund? Hittade några som jag tror är skaloveraller men de fanns bara kvar i fel storlekar.

Nu måste vi iväg till medeltidsmarknaden och köpa kanderade äpplen till Saga. Hon åker hem imorgon och de där äpplena har hon längtat efter hela året.
    Nu fanns ju bara overallen kvar i strl 74.

Jag köpte en fin skaloverall på Karlssons här hemma. Känns sjysst tycker jag. Den kostade knappa 150 kr. Grön med gult mönster och grå detaljer. Känns rejäl men inte stel och inte för tunn och slinkig. Ska fota sen.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Asereht
    Fröken Småland skrev 2010-08-12 15:56:44 följande:
    Halloj alla! Igår hade jag en härlig dag med Maja på Liseberg! Hon åkte Balder, dvs värstingen Två gånger Nu är hon på kalas och strax skall jag och lilleman hämta henne för att fortsätta till orientering. Vi ses!
    Fick  hon åka den? Storbus fick nobben pga längd och var så ledsen. De var skithårda och mätte järnet när vi var där.
  • Asereht

Är Molo små, stora eller normala i strl? Har hittat en overall jag vill ha till Nöffe men är osäker på om strl kommer att räcka till.

• Asereht
    Kavat skrev 2010-08-12 17:05:02 följande:
    Beror på årsmodell. Vilken är det, vet du?
    Årets antar jag, för jag tror de rear nytt för att fylla på med nya höst/vinter kläder.

Kolla din mail. Jag skickade just en länk ifall det var något för dig.
  • Asereht
    Nifelheim skrev 2010-08-12 17:30:05 följande:
    Asereht: Var köpte du dina gummistövlar? Jag letar snygga stövlar som en tok, men jag hittar inget alls. Mina läckte som ett såll idag när jag var tvungen att gå ut i vattnet en bit.
    Jag köpte härifrån (har inte hämtat dom än, ska göra det imorrn, fick sms i förmiddags):

www.nicework.nu/gummistovlar/dam.html

Sen kollade jag även dessa två ställen innan jag bestämde mig för modell:

www.have2have.se/group.asp
    www.brandos.se/gummistovlar/c178
  • Asereht
    Nifelheim skrev 2010-08-12 17:49:41 följande:
    Åh. De här var ju underbara: www.nicework.nu/gummistovlar/dam/viking-retro...#
    Jag veeet, hade velat ha gröna sådana men de verkar vara slut överallt. Hittade iaf ingen som hade. *suck*
    Nifelheim skrev 2010-08-12 17:51:11 följande:
    och de här: images4.brandos.se/sv/0/4570/4570-b.jpg
    Dom är skitsnygga!
  • Asereht
    Lindadjo skrev 2010-08-12 19:45:37 följande:
    Hej!
    Menar ni att ni fortsätter att exictera fast jag inte är in här?
    Jag har saknat er.
    Vad är det för nytt som har hänt här? Uppdatera mig, K kavats lilla pojk har jag fått med mig (tack för sms:et kavat).
    Vi existerar trots den stora saknaden.

Inget nytt här vad jag vet. Vi far i Falkenberg hela förra veckan och jag lyckades att träffa Frk S med barn men tyvärr fick Kavat förhinder i form av en liten liten kille så vi kunde inte ses på fredagen som planerat. Storsint som jag är så förlåter jag henne.
  • Asereht
    Fröken Småland skrev 2010-08-12 21:00:01 följande:
    Asereht: hon fick åka Balder tack vare att hennes dubbelmoraliska men påhittiga och förutseende mor hjälpt till att fiffla med längden. Klackskor i mammas gummistövlar
    *ha ha* Ja S var 0,5 cm för kort och trots att maken försökte så var det tvärnobb. Storbusen var så ledsen för att han valt sandaler och inte gympaskorna som har tjockare sulor. *stackars*
  • Asereht
    Lindadjo skrev 2010-08-12 21:06:06 följande:
    Här är det inget nytt iallafall, vi har haft besök av svärföräldrarna i 5 fruktansvärt långa veckor... det var en lättnad när de åkte hem till England igen i måndags, antagligen en liten lättnad för de med, hoppas de ALDRIG bestämmer sig för att stanna här så länge igen, någonsin!!!!
    Annars har vi jobbat på huset, och jobbat på jobbet. Jag har bara varit ledig i 2 veckor. Men om 1,5 vecka ska vi få ett litet familjeäventyr iväg ifrån det här huset, och alla måsten som finns här. För än är det allt för mycket kvar att fixa med här innan det är klart. Trodde aldrig det skulle ta så lång tid.
    Vad mer? Jag har precis konstaterat att jag tog ut spiralen för ett halvår sedan, och än så länge har det inte lyckats bli nånting alls på bebisfronten. Men vi slappar lite med det, visst... en liten stund varje månad hoppas man förståss att det ska hända nånting ändå, det kommer man väl inte ifrån.
    WOW 5 veckor! Spöke  Jag tröttnar ju på min egen mor efter en helg typ och vill att hon ska åka hem. Jag hade seriösa problem att vara trevlig under de hela två veckor som hon bodde här inför nöffes ankomst.
  • Asereht

Håller med Frk S såklart även om jag ibland sitter här och pratar alldeles själv.

Hoppas på att snart få sällskap av fler datorammande. *S*

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11