K*B*N, pratar del 11
Sjukt nöjd just nu.
Vi fick rätt i sak om barnomsorgsavgiften och den bristande informationen om vad som gäller när det är allmän förskola vs normal förskoleplats med avdrag för allmän förskola. "vår" kommuntant hade äntligen kommit tillbaka från semestern och hon ansåg att vi blivit felinformerade och missledda. Även om det var pga av ett missförstånd då båda inblandade parter trodde att motparten talade om samma sak som de själva så ledde detta till helt felaktig info.
Så kontentan är 50/50 felaktig info och missförstånd. Resultat, vi får tillbaka/slipper betala barnomsorgsavgiften för juni, juli och augusti vilket i vårt fall handlar om 6700 kr. Istället får vi i slutat av augusti en avslutsräkning på 729 kr och sedan önskas vi välkomna tillbaka när det är dags att åter sätta grabbsen i barnomsorg när jag återgår till arbetslivet. *yes!*
Det blir en omöjlighet att få tiderna för 15 timmar att passa ihop med de större grabbarnas olika skoltider och möjliga 10 timmars fritids. Dessutom så kan inte maken lämna på morgnarna i höst då han kommer att var mkt uthyrd och får lång resväg så vi valde att säga upp och ta hem under resterande föräldraledighet.
Så i höst, vinter och vår blir det bara jag, nöffe och minibus här hemma på fm. Sedan droppar mellanbus hem vid lunch och storbus senare på eftermiddagen. Kanske tråkigt ibland för minibus men å andra sidan får han i lugn och ro umgås med mig och nöffe vilket inte är fy skam heller.
Jag tänkte vi skulle ägna oss mycket åt att promenera, man kan ju ha det som plan iaf. Så en billig MT eller Duett måste letas fram. Minibusen är inte alls att lita på numer, han har värsta treårstrotsbeteendet! Men å andra sidan var han en ängel när han var tre så...