Inlägg från: Ekorrfamiljen |Visa alla inlägg
  • Ekorrfamiljen

K*B*N, pratar del 11

Fröken Småland skrev 2011-02-26 21:54:27 följande:
    Det är det senaste ledet i den moderna feminismen, har ni inte anammat det? Drömmer
    Nja, vi är ju ganska okonservativa när det gäller könsroller, men vi har inte kommit till att låta Vipera pumpa än.
    Fem barn!? Det är ju .. typ Afrika!
  • Ekorrfamiljen

Humooor!

Vi sumpade ju vanliga jämställdhetsbonusen också iom att jag tog nästan alla dagar. Å andra sidan så har ju Vipera pluggat på distans så på det sättet kunde vi vara hemma båda två, nästan på heltid (förutom ett och annat obligatoriskt seminarium.) Utifrån ser det säkert väldigt "ojämställt" men det är ju andras bekymmer.

• Ekorrfamiljen

Se, jag kan inte ens stava klokt, bara för att jag är så trött..

Kavat: Några av nattamningarna kan jag lätt tänka mig att överlåta till maken!

• Ekorrfamiljen

Så, ta det lilla lugna nu Fröken!

Vi delar ibland.. På vardagar har alltid Vipera gått upp med Vendel och på senare tid även med Vemund. Förut har jag varit för trött för att ta mig ur sängen, men det börjar vända (lite). Nu har jag dock masat mig upp också, för det är inte så kul att försöka ha koll på båda samtidigt på morgnarna när man ska iväg. Dessutom för de så mycket oväsen att man inte kan sova vidare ändå.. Har funderat på lite olika lösningar, vi får se om de går att genomföra.

• Ekorrfamiljen
    Nemia: Usch vilken upplevelse och vilken tur att ni gått på babysim!! Vi har inte råd att gå på babysim just nu, men Vendel ska få gå någon form av simskola i sommar iaf. Vi får väl se om Vemund får vara med och plaska. Hoppas det går bra med allt i nya lgh och nya livet. Går det bra för O?
  • Ekorrfamiljen
    Kavat skrev 2011-03-16 16:54:54 följande:
    Förtydligar att jag sa det med 3:an alltså... Någon 4 är det inte på g.

Jag har varit och bassängtränat med andra gravida flodhästar.. Herregud, jag har 15 veckor kvar och kan knappt ta mig fram. *suck*

Jaha, nu tog Vendel ur madrassen ur sin säng och hoppar direkt på ribborna. Suckar ännu mer.. De går sönder vilken sekund som helst.

*längtar till vår flytt när nu den blir*

• Ekorrfamiljen

Vi har ju "Drömhuset" på g och säljarna verkar vara villiga att sälja till oss, med förbehåll att det här huset blir sålt. Mäklaren verkade väldigt "på" men sen kan det ju alltid komma in andra aktörer i sista stund och buda över. Vilket vi hoppas att de INTE gör. Går allt vägen så köper vi det huset vi har tittat på senast och vill ha.

• Ekorrfamiljen
    cirkuspuman skrev 2011-03-17 10:31:42 följande:
    Spännande och lycka till!
    Tack!!
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11