• Kavat

K*B*N, pratar del 11

Tant Pruselius skrev 2011-01-21 06:02:37 följande:
    Hoppas katta snart hittar hit.. Saknar! Om någon "pratar" med henne let her know that she is misst ! ÄNTLIGEN fredag !!! Hallelulja. Sa ja att jag om mindre en en vecka förhoppningsvis är ägare till en CAM denim 007 !!?
    Jag smsade ju till henne för ett tag sedan, men fick bara till svar att allt var ok och de hade varit sjuka typ.
  • Kavat

Fast jag menar att jag tycker att Lindadjo ska få en liten tjej. Skit samma vad statistiken säger, hon ska ha en tjej! Hon mår ju bra nu för tusan (hoppas att hon inte också smittats av magsjukan)!

• Kavat
    Tant Pruselius skrev 2011-01-21 20:40:49 följande:
    Idag har jag vänt upp och ner på HELA lägenheten och sedan tillbaka igen! Välkommnar bonings-fasen
    Solig
  • Kavat

Jag har nog rätt konstiga (?) förlossningar. Kör igång som bara den och jag tror jag ska föda hemma/i bilen. Sen  avstannar de (både med och utan Eda), sen är det coollugnt ett tag och sen tar det fart. Liten, från 3-4 cm till ute på 1 timme. Krystade ut honom från 8 cm. Skäms Men eftersom jag inte sprack så funkade det ju uppenbarligen. Sen kunde man ju önskat att bm hängde med i svängarna bättre.

• Kavat

Vi troddde ju litens tänder var på väg när han var 2 månader, men de stannade precis under och har hållt sig där, men nu tror vi att de är på väg igen. Gnällfisen... Hjärta Han är redan 5.5 månad! Tiden går alldels för fort.

Han har växt ur 68 nu på de flesta kläder.

Min knöl försvann ju nästan, men nu gör den ont igen. Så ont att jag har svårt att gå. Vete katten, men tror inte de skär upp den i "onödan" och den gör inte så ont som sist de skar för då värkte den jämt. Nu gör den bara ont när jag går och ännu mer om jag bär liten.. Vet inte riktigt hur jag ska göra....

• Kavat
    Fröken Småland skrev 2011-01-22 14:15:18 följande:
    Tack för tips om spelsajter. Bolibompa/SVT är tydligen inte kul av någon anledning men jag skall absolut kolla in den Asereht tipsade om.
    Har du kollat typ serietidnings-sidorna. Vet att Bamse har en del (är kanske för barnsligt för fröken?) men det borde ju finnas fler som passar henne?
  • Kavat
    Lindadjo skrev 2011-01-23 19:12:38 följande:
    Hur var det nu med spännena på cam? Om jag nu inte skulle hitta en lämplig frog

www.blocket.se/orebro/Bugaboo_Cameleon__07_in...

De här vita var kassa eller?
    Rätt spänne men dyr tycker jag. Om jag minns rätt betalde jag 4500 för min, dock ej vinterhjul eller babyskyddet, uvskydd eller sommarsuflett, men adaptrar, åkpåse mm var med.

Smidigt att ha en bas i bilen också, så är du smart så försöker du hitta ett babyskydd begagnat med basen. Basen kostar ju lika mycket som skyddet nytt typ och det säljs typ inte begagnade baser enbart, utan då är det alltid babyskydd med.
  • Kavat
    passau skrev 2011-01-23 19:18:35 följande:
    Bara vi bestämmer så jag kan kolla efter lediga stugor... D e grannarna som hyr ut så d e bra att vara ute i god tid så ingen hyrt hela veckan... Om nu inte någon vill vara hela veckan ;)
    Vi kan åka iväg, men det blir en hel del mat som behöver tas med, så frys och kyl samt matlagningsmöjligheter är ett måste /tyvärr...) Och då helst i ett "kök" som vi har själva typ, så man kan hålla undan vete, havre, ägg osv. Hur ser stugorna ut och vad finns det för matlagnings/förvarings-möjligheter?

Sen beror det väl på när? Skulle vi inte träffas runt barnmässan? För ska vi upp till havet så är det väl i sommar vi planerar?  Eller ska vi ha två träffar. En mini på barnmässan och en under sommaren?
  • Kavat
    Angel Gbg skrev 2011-01-23 19:48:22 följande:
    Kan hysta in oss på Kavats kök om dom undviker bovetehelvetet
    Ja, om du står för kakbak och bröd och bullar!
  • Kavat
    Lindadjo skrev 2011-01-23 19:54:32 följande:
    Jo, en bas måste vi ju ha. Eftersom vi måste ha stolen där det bara är 2-punktsbälte så måste vi ha ett skydd som går att fästa i ett sånt bälte. Och det är väl bara baser som gör det? Eller?
    Hm, kom just på att vi nog inte kommer att ha en 1-åring i vår bas. Drömmer (sorry prus, men vi lär ju ha den längre än till mars) Och i så fall finns bas, babyskyddet och adaptrar. (... och en röd gecko )
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11