• Kavat

K*B*N, pratar del 11

Fröken Småland skrev 2011-01-23 20:46:20 följande:
    *håller tummarna för Ekorrhuset*

Kavat och ni andra: jag är med på allt men jag tänker mig att det skulle vara smidigast om vi höll oss runt Kavats trakter och då helst i samband med mässan som många av oss ändå tänker gå på. Var ni inte pigga på vandrarhemmet som låg i Kungsbacka? Kavat: kan inte du kolla om det finns någon bygdegård i din by så kan vi bo där allihop, gud vad mysigt det hade varit att bädda på golven och barnen kan springa runt och leka så där Madicken-idylliskt
    www.kungsbacka.se/sitetemplates/KBInformationPage____77466.aspx
    www.kungsbacka.se/sitetemplates/KBInformationPage____3683.aspx

Fast om man får bo där vetekatten.. Vandrarhem är mysigare tycker jag... Men jag ska ju inte bo där i så fall.
    www.kungsbacka.se/sitetemplates/KBInformationPage____22308.aspx

Barnmässa 15-17 april på Svenska Mässan i Göteborg.

Sen finns det plats för åtminstonde en familj eller fler beroende på hur många ni blir från familjen. Kommer Asereht själv ner med Nöffe och Lindadjo själv och Ekorren själv och Fröken Småland själv osv så kan ni nog bo här allihop typ. Det mesta går att fixa. Men alla med alla barn blir lite väl mycket.
  • Kavat
    Tant Pruselius skrev 2011-01-23 21:57:30 följande:
    *känner mig lite dizzad och går och lägger mig*Obestämd
    För babyskyddet eller babymässan? Du är också välkommen att bo här, självklart. Men när kommer bebis?

Fröken Småland sover nog gärna i vardagsrummet med alla barnen!

Men allvarligt, de som ska bo här behöver ju inte boka något annat, men ni får gärna hojta till så det inte blir fullbokat. Sen tror jag själv att vandrarhemmet i Anneberg är fint (och nära). Det ser mysigt ut när man åker förbi.

Sen blir det ju lite logistik-lösningar som jag älskar. Asereht behöver plats i bil och hämtas från tåget gissar jag. Nu tar jag för givet att du ska ner Asereht eftersom du pratat så om det tidigare. *hoppas*
  • Kavat

Här fanns ingea vinterkläder i rätt stl kvar på Lindex i Fix, men hittade några bodysar till liten. Och alldes för mycket på pop... Cool

Föresten det fanns en halvtjock? grön jacka i 86, lindex egna märke? Är det intressant kan jag kolla imorgon.

• Kavat
    Asereht skrev 2011-01-24 09:47:01 följande:
    Jag vill absolut komma ned och eftersom det inte är runt semestertider så tror jag att jag kommer själv med nöffen Isf. Boende tas tacksamt emot om kavat har plats och Isf kommer vi med tåg/buss men troligtvis tåg eftersom det går snabbast. Vi kommer ju då behöva bilhjälp med bilstol. Går inte det att få till så får vi kolla upp hotell i närheten.

Iom att det är en lång resa och min man inte ens vill gå på mässan när den är i Sthlm så lär jag inte få honom intresserad av den i Gbg. Ska vara om han tycker det vore kul ändå och vill ta grabbsen på annan aktivitet. Ska undersöka saken. Isf ordnar vi boende själva iom att vi är så många då.
    Solig
  • Kavat
    Tant Pruselius skrev 2011-01-24 17:35:27 följande:
    Nif- köpt den, bra pris ju Kavat - jag var nog mest trött och pregostinn :-/ ... Bebis ska komma runt mitten av mars...
    Då så! Minns bara inte att du pratat om att du kunde ses. Men mitt minne är ju som en guldfisk.. Vågar du åka ner när h*n är en månad?

Nif, kan du?
  • Kavat
    Ekorrfamiljen skrev 2011-01-24 18:46:23 följande:
    *avis på Frk S* Vill också ha nybakat bröd! Å andra sidan väntar jag på grillad kyckling så jag överlever väl.

Stackars Vemund ligger och sover med hög feber i sin säng nu. Han har legat nästan hela dagen, men det är inte konstigt när han knappt sov alls inättras och nu har han runt 38,5 grader. Bara för det var jag tvungen att tröstshoppa lite på ellos rea. Oskyldig

Huuuungrig, men det lär dröja innan maten blir klar. Vad göra så länge? Vågar inte surfa efter mer kläder nu.

Kavat: Om träffen blir av kommer nog bara jag till mässan, ev. att Vemund får följa med men resten är nog inte sugna.
    På något sätt blir väl det träff. Fröken Småland, Lindadjo, Angel, Zasata, Passau och jag bor ju "här nere", med lite marginal på "nere". Vi har ju typ haft träff varje år, några av oss åtminstonde.

Ska jag boka en säng till dig då?
  • Kavat
    Fröken Småland skrev 2011-01-24 18:58:17 följande:
    Kanske jag kan parkera husvagnen i Kavats trädgård så kan du bo där med mig Nif
    Låter som en toppenidé" *skickar in barnen*

Skämt åsido. Vi har ett stort hus och förmodligen så får mamma vara barnvakt så vi kan frigöra några rum, men annars finns det gott om golvyta inne också. Så beroende på hur kräsna ni är att bo själva så finns det plats här med. Det hade ju varit skitcoolt med husvagnen här också, ännu mer sängplatser!

Går det inte att samåka ner med Asereht, eller är det billigare med tåg ändå? Prus bor väl också i trakterna, men missar jag någon nu?

Riski har jag nästan glömt av ju. Var är du Riski??? Men du bor ju också ok till för att ses på mässan åtminstonde, men hade ju varit kul om vi kunde göra något mer, eller ja, bara träffas vi dagen innan/efter allihop?!
  • Kavat
    Riskiflickan skrev 2011-01-24 19:00:28 följande:
    Jag bor också här nere :)
    Såg inte ditt inlägg förän efter jag postat. Du får inte försvinna från tråden sådär så man glömmer av dig Hjärta Känns som du har annat för dig än oss??? Drömmer 
  • Kavat

Min lille var jätte ledsen idag, han håller på att få sin första tand och idag har den gått igenom liiiite. Men vad han gnällde. Tillslut somnade han i sjalen efter 20 min "promenad" här inne och då väcker lilleman honom efter fem min genom att bara skrika för att han inte hittade en sak. Han somnade om efter att ha ammat lite och sen väcker lilleman honom igen, genom att bara skrika "för skojs skull". Stackarn!!! Ibland har man lust att sätta ut 3-åringar på skänkes.. Så det blev tidig läggning av liten idag. Hoppas nu att han sover ok i natt...

• Kavat
    Thulo skrev 2011-01-24 20:57:35 följande:

Men Geckon är väl smalare? Tycker Singen ser väldigt bred ut om baken. Och hur mycke kan G väga ca?

Singen är bred ja, men mått vete katten.. Eller om det är synvilla? Minns inte nu men upplevde också den bred när jag såg den.
     Geckon väger väl 1 kg mindre än Frog? Som väger under 10. hrm. Återkommer.
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11