Unga Adoptanter
Hej! Vi har ganska nyligen bestämt oss för att adoptera. Då vi enligt läkare inte har nån chans att få biologiska barn tillsammans.
Hej! Vi har ganska nyligen bestämt oss för att adoptera. Då vi enligt läkare inte har nån chans att få biologiska barn tillsammans.
Smyger in här... Väntar otåligt på att det ska bli måndag så jag kan ringa soc och förhoppningsvis få till ett positivt samtal ang syskonmedgivande. Nervöst! Vill att det ska gå fort så vi får hämta "våra" barn... Vi har en familjehemsutredning gjord sen innan så jag tycker att de borde kunna ha den till grund så att det går snabbare!
Oroar mig dock över att hon ska påpeka våran ålder, det faktum att vi redan har biologisksa barn, att de bli nära i ålder, att det blir många barn... Men hoppas hon ska se oss med positiva ögon och dessutom vara snabb (hoppas går ju..) Har en vision om att kunna hämta hem dem innan minsta av dem (som blir näst minst när h*n kommer hit) fyller år i sommar men det känns inte riktigt realistiskt med tanke på allt byråkrati men jag hoppas! Vill, vill, vill!
Hej Mandarinen! Roligt med nya människor i tråden. Du har hunnit få många barn fast att du bara är 24 år
Finns det redan ett syskonpar som ni känner till och som ni vill adoptera eller?
Hej, hej!
Blir 25 i början av maj men visst har jag/vi hunnit med en del. Fast det hindrar inte att vi vill ha fler... Det är en liten syskontrio vi fått nys omoch det bara kändes rätt på direkten. Men nu är jag jättenervös för samtalet ang medgivande tänkt om de inte ens vill göra någon utredning. 3 barn till som åldermässigt ligger mitt bland våra... Känns helt rätt tycker jag men vet ju inte vad de tycker. Några inputs?
Försöker få grepp om övriga grejer man ska få till också, läkarintyg, psykologintyg och översättningar. Registerutdrag från höger och vänter... Såg att BMI var viktigt så jag får nog ta och börja träna redan ikväll, några kilo lär bort, ska inte stupa på det iaf! Något mer som ska fixas???
Mandrarinen; Ja att adoptera barn inom den ålder som ni redan har syskon i kan vara något som de kan ha åsikt om. Om det är utlänsk adoption kan landet/organisationen även ha åsikter om det. Vår organisation i Taiwan krävde att det var minst 2 år mellan barnen. Vi var för snabba in med papperen för vårt lilla syskon så de lade vår ansökan åt sidan till den äldsta var 2 år.
Hoppas de ser till våra möjligheter istället men visst inser jag att det kan bli tvärnej direkt. Vad de gäller "utlandet" är det inte säkert att detta är ett hinder om vi passar för övrigt då det är sn barn. Usch! Vill att det ska bli morgon så jag får ringa och kolla läget med soc. Vill, vill, vill! Detta med barnens ålder lär de ju klars lägga på minussidan men finns ju massa på plusidag också så man får hoppas att det väger över
Åhhh... när det nu äntligen blev måndag och jag kunde ringa sån sitter hon i möte HELA dagen. De tog nr iaf så jag hoppas hon ringer upp.
Jodå, vi har hunnit med ett samtal idag och hon skulle skicka anmälningsblanketter. Sen blir det väl inte alldeles enkelt att få ett syskonmedgivande (fast det hade vi knappast trott heller) men det verkar ju bli utredning iaf så nu gäller det bara att allt går vägen. Behöver en skopa tålamod tror jag...
Jodå, vi har hunnit med ett samtal idag och hon skulle skicka anmälningsblanketter. Sen blir det väl inte alldeles enkelt att få ett syskonmedgivande (fast det hade vi knappast trott heller) men det verkar ju bli utredning iaf så nu gäller det bara att allt går vägen. Behöver en skopa tålamod tror jag...