• Hjärtat längtar

Unga Adoptanter

Hej! Vi har ganska nyligen bestämt oss för att adoptera. Då vi enligt läkare inte har nån chans att få biologiska barn tillsammans. 

Jag är 23 år och min man 24 år. Det verkar vara ganska ungt i "adoptionsvärlden"
    Så jag ville se om det finns fler unga som ska adoptera eller har adopterat. För att dela tankar osv. 
    Vi ställde oss i kö hos AC i februari. Vi ska gå föräldrautbildning i höst. Och så hoppas jag att vi kan göra utredningen nästa vår och att vi kan få vårt medgivande till nov-11 då jag fyller 25. 
  • Svar på tråden Unga Adoptanter
  • Jezziie

Grattis Idoli. Måste kännas härligt, har ni bestämt vilket land ni kommer skicka era papper till? Här hos oss händer inte mycket, går ju fortfarande föräldrarutbildningen...

• Idoli

Jag tror att det kommer att bli tjeckien eller slovakien! Men vi ska skicka in papper till BFA idag och sen avvaktar vi deras rekommendationer tror jag helt enkelt...:) Landet spelar oss ingen eller iaf liten roll!

• Katten Janson

Följer denna tråd fast vi är klara med adoptionerna. Konstigt vad tiden kan göra....för nu efteråt så tycker man att allt var i ett rosa skimmer fast man vet intellektuellt att det var väldigt jobbigt. Kämpa på tjejer!!!

• Jezziie

Idoli: okej, ne precis, landet är inte det viktigaste, men ändå skapar man sig några favoriter, hehe. Lycka till o hoppas att de går ganska fort.

• Hjärtat längtar
    Idoli skrev 2011-05-27 01:14:56 följande:

Vi fick hem vårt medgivande idag! :D

För adoption av ett barn eller ett syskonpar!!

GRATTIS!!!!!!!!! SkrattandeSkrattandeSkrattande Det måste kännas helt underbart! Lycka till nu i val av land osv.
    Tjeckien verkar ju gå fortare iaf enligt väntetiderna på BFA:s hemisda
  • Idoli

Tack så mycket för grattulationerna :D

Vi är väldigt glada! Väntar med spänning på att bfa ska höra av sig... Ja tjeckien är nog mest i vårt huvud just nu...:)

Men Slovakien har eftersökt unga adoptanter samt dem med syskonmedgivande så det är också ett alternativ för oss.. Hmm.. snart är det kanske dags att börja berätta för dem på jobbet... Eller chefen i alla fall... Eller vad tror ni?

Väntar kanske tills papper är ivägskickade och så dock...:)

• Hjärtat längtar

Har ni skickat till AC också?
    Slovakien kan säkert vara ett bra alternativ för er eftersom ni är unga och har syskonmedgivande så kanske det kan gå lite fortare att få BB? Och så slipper ni ju den omfattande psykologutredningen som Tjeckien kräver (den verkar ju lite jobbig)...SPÄNNANDE!
    Har ni nån särskild ålder på ert medgivande?
    Ja, jag tycker inte ni behöver berätta förrän ni skickat alla papper...
    LYCKA TILL!

• Idoli

ja hemskt spännande :)
    Nej vi har ett öppet medgivande bara :)

• leia83

Vi blev klara med vår försäldra utbildning igår. Känns jätte skoj att ha ett steg avklarat.... bara massor to go!!
    Ringde familjerätten idag och fick veta att jag skulle skicka in en blankett och sedan får vi stå i kö till medgivande utreding i 5 månader!!! Känns jätte länge. Vi bor i malmö så det är ju lite oturligt.
    När utredningen startat, vad ska vi tänka på? hur många möten är det? I vilken period gör man hälsoundersökningen osv.
    Vi är rätt unga både jag och min man, jag 28 han 32 så vi har åldern på vår sida i alla fall. Är det så att dom brukar placera yngre barn hos yngre föräldrar? 

• fabbemam
    leia83 skrev 2011-05-31 09:45:20 följande:
    Vi blev klara med vår försäldra utbildning igår. Känns jätte skoj att ha ett steg avklarat.... bara massor to go!!
    Ringde familjerätten idag och fick veta att jag skulle skicka in en blankett och sedan får vi stå i kö till medgivande utreding i 5 månader!!! Känns jätte länge. Vi bor i malmö så det är ju lite oturligt.
    När utredningen startat, vad ska vi tänka på? hur många möten är det? I vilken period gör man hälsoundersökningen osv.
    Vi är rätt unga både jag och min man, jag 28 han 32 så vi har åldern på vår sida i alla fall. Är det så att dom brukar placera yngre barn hos yngre föräldrar? 
    Grattis till det första avklarade steget på vägen mot ert barn!
    Kanske känns lite lättare om jag berättar att vi fick stå i kö i 2 år för att få göra utredningen !
    Fabbemam
Svar på tråden Unga Adoptanter