• Anonym (hej)

Omega tre för ADD?

Har diagnosen ADD och väntar på att få komma till läkare för ev medicinering. Börjar dock bli tokig att vänta snart för detta är verkligen jobbigt att leva med! Behöver hjälp NU känns det som... läste om någon har på familjeliv som hade tagit 3 tsk omega 3 varje dag och om jag inte minns fel var det något mer hon tog också? Hon tyckte att detta hjälpte henne...

För kan man få hjälp av det är det ju säkerligen bättre än piller?

Lider av deppressiva inslag också så detta håller verkligen på att ta knäcken på mig. Läste att omega tre kan vara bra mot depression också??

Snälla någon hjälp...

• Svar på tråden Omega tre för ADD?
  • Takex
    PrincessOflce

Men usch, prova spruta nagot med citron nasta gang det hander, eller redan nu sa kommer katten inte vilja vara dar. Dom ar sa fina dom sma liven med det dar pisset ar fruktansvart.

Jo, vi har oftast mat som bara behovere mikras for sanna dagar nar jag ar ensam hemma men det blir inte gjort, allra minst att sta och bre en smorgas. Och ADD + sockerfall = kaos. Men man kommer pa nya satt hela tiden, vissa fungerar nagra veckor andra blir kvar, huvudsaken ar ju att saker blir gjorda i slutandan!

Anonym hej
    Inatt blev det bara runt 4 timmars somn pga att vi flyttar idag, sen upp klockan 7 till skolan (en lordag, puh!) och nu sitter jag har, jag fungerar inte alls! Somn ar verkligen sa viktigt. Kommer behova ge upp for idag nu vid lunch, men bara for att jag maste hem och hjalpa med flytten, jag orkar knappt med tva meningar fran lararen.

Jag kommer inte ihag nu vad market heter men kan kolla nar jag komma hem. Men misstanker att det som vanligt ar nagot Japanskt. Det var lite dyrare dock i stora fina kapslar. Har for mig att Eye-Q ar lite mildare, typ for barn? Jag kan ha HELT fel dock sa lita inte pa mig men kanske dubbelkolla? Jag tar mellan 4 - 6 av dessa, 4 ar rekommenderad dos, 4 pa morgonen och 2 pa eftermiddagen. Fungerar fint. Aven 3 tabletter Magnecium, Kalcium och Zinc.

Man ska gora vad man vill, man lever bara en gang sa det ar en rattighet tycker jag! Men det var ratt kampigt.
  • Anonym (hej)

Håhåjaja!

Kollade du märket Takex? Nu nere i en svacka då jag har kommunistvecka allt blir hundra miljoner gånger värre då tycker jag. Som att ett stort svart hål drar i en! Vad gör mineralerna du tar för nytta? Du verkar påläst!

Har inte märkt så jättemycket men det e säkert för man sover som skit just denna veckan... kämpar på med omegan iallafall!

• Anonym (hej)

Hej igen!

Ingen som tar B-vitaminer? Eller B12? Fast du kanske inte har depressiva inslag som jag har? Har läst lite nu och ska lägga till lite vitaminer tänkte jag och läste då att just B12 kan man ha brist på vid depression... ska testa ja och så också mineraler som magnesium, zink, koppar, järn och kalcium kan man också ha brist på... har du nån bra länk till någon sida med mer fakta? Sökt och läst lite men vet ju inte hur tillförlitliga de texterna är... de verkar ju vettiga men man vet ju aldrig...

Inatt sovit bättre så därav min energi. Fast den lär ju ta slut nån gång strax efter lunch HAHA.

Hoppas det gått bra med flytten förresten!!

• Anonym (hej)

Hej hopp!

Nu har jag bytt sort igen... det känns lite som den nya sorten hjälper mer tycker jag! Tar 8 kapslar om dagen... 4 på morgonen och 4 vid lunch... det är maxdosen... och så käkar jag magnesium och järn och koppar (vitamineraltablett) tycker jag blivit lite mer fokuserad... men om man har sömnlösa nätter blir det jobbigt...

• ThisIsMe
    Anonym (hej) skrev 2010-05-10 16:17:11 följande:
    Hej hopp! Nu har jag bytt sort igen... det känns lite som den nya sorten hjälper mer tycker jag! Tar 8 kapslar om dagen... 4 på morgonen och 4 vid lunch... det är maxdosen... och så käkar jag magnesium och järn och koppar (vitamineraltablett) tycker jag blivit lite mer fokuserad... men om man har sömnlösa nätter blir det jobbigt...
    Vad heter den nya sorten du tar? Jag tyckte att jag fick effekt av Eye-Q efter någon vecka men nu kan jag inte känna den effekten längre. Funderar på att försöka få tag i den där Plus-EPA.
  • Anonym (hej)

Hej!

Jag tar den Eskimo som heter något med "brain...." köpte på apoteket... tycker jag känner att saker går lättare att genomföra liksom. Skum känsla och lite svårt att förklara. Förut var allt man skulle göra så oöverstigligt och rörigt och krångligt... nu är det bara att göra det! Men bara sånt som verkligen behövs förstås... annars är det nog som vanligt... lite mer fokuserad känner jag mig... allmänt alltså...

Tog Eye-Q förut också men kände inte så mycket av den...

• Takex

Har inget internet hemma for tillfallet sa jag har hamnat lite efter, pust! Otroligt dock vilken paverkan det har pa ADDn nar man inte har datorn som ATER upp tid, haha.

Jag har glomt att kolla market men tror att det inte spelar nagon roll, tycker mer vi ska jamfora hur mycket DHA och EPA det ar i tillskotten istallet for marken eftersom jag bor pa andra sidan jorden. Man vanjer ju sig efter ett tag vid Omega-3 och da kanns det nog som att effekten avtagit, man far inte samma rush langre men sa fort man inte tar pa nagra dagar sa tro mig, marker man, haha.

Precis som du sager TS sa far man som en puff, huvudet kanns inte sa tungt, jag tycker det kanns latt och mer strukturerat. Men som jag tjatar om det ar ingen mirakelmedicin sa man har fortfarande ADD, det blir bara lite lattare : )

• Anonym (hej)

Hej på dig

Ja förstod att det var nåt. Hur menar du att det har påverkan att inte ha dator? Att du får annat gjort eller att du inte fåt nåt gjort?

Ja hur mycket DHA och EPA är det i dina då? Jag ska kolla mina om en stund men tänkte om du vill svara eftersom du ju verkar ha effekt av dina...

Ska troligtvis få komma till läkare för ev medicinering i början av juni. Håll tummarna. Undras om man kan få SSRI utskrivet på en gång då jag haft det tidigare för jag har en depression också som just nu är skitjobbig rent ut sagt. Orkar inte ha det så här längre snart . Vet att de funkar ett tag iallafall så om inte medicin för ADD funkar så har man ju isåfall något annat att ta till... så hoppas de går med på det så man inte måste vänta på att få en ny tid för det också... då går jag under isåfall... men har ju läst också att de som har ADD ofta lider av depression...

Dock blir man ju som du säger lite lite lite hjälpt av kosttillskotten... men inte så det utesluter medicin tyvärr... men som du också skriver så märkte jag väldigt tydligt i helgen då jag glömde ta två dagar i rad! hehe...

Nu är det dags att baka lite bullar till minstingens ett årskalas snart otroligt vad tiden går fort...

• Takex

Jag far en massa gjort! Ar mer produktiv, helt otroligt. Stimulerande ar det ocksa.

Jag ska kolla, lagger upp det sa fort jag far chansen, sa nasta vecka, har inte burken med mig i skolan som ar den enda platsen jag kan ga in pa familjeliv pa just nu. Men det ar ratt hoga doser har i alla fall, jamfort med en annan som jag stod och jamforde med sa var det ratt stor skillnad sa det verkar vara valdigt olika. Jag har okat upp till en stadig dos pa 5 tabletter nu istallet for 4, sa jag tar 5 tabletter som bas istallet och det fungerar valdigt bra. Jag kommer aldrig sluta ta omega 3, sa skont att slippa det tunga huvudet.
    Hm det tror jag nog. Det ar ju lattare nar man redan ar van att ga in i en medicin, vet hur det gar till och sa, sa har det i alla fall varit for mig. Det ar valdigt vanligt att man ar deprimerad nar man har ADD, det ar ett vanligt symptom, darfor som jag far en lag dos humor stabilisering av min psykolog for att nedforsbackarna ska bli mer normala. 
    Jag ska ga och se till och fa Concerta eller Strattera nu i sommar nar jag kommer till Sverige. Juni ar ju snart, bara att du gor ditt basta for att sta ut och halla huvudet over vattnet! 

Den gor ju det! Va mysigt med ettarskalas : D Nar fyller lillen ar? Verkar som att vi har nara fodelsedagar, bra jobbat hihi, jag alskade att fylla ar den har tiden nar jag var liten, tyckte det var perfekt avstand mellan jul och fodelsedags paket!
  • Anonym (hej)

Så du fyller år nu? Ja, det var litet minikalas med mormor osv mysigt var det iallafall!

Den här veckan har det varit skitbra. Har varit full karriär! Såhär ska man må alltså... gillar ju att ha mycket ikring mig och barnen men så fort det blir lite lugnt ett tag så bara degar man ihop...

Har också tagit omegan som jag ska (WOW!!) och det är fortfarande sådär att det känns lättare mentalt. Häftig känsla. När man ska beskriva det för någon så är det ju assvårt att förklara så då är det ju coolt att du vet hur man menar .

Har du fått läkartid i juni eftersom du tänkte försöka få medicin? Får man föra in det i Japan sen då eller?

Svar på tråden Omega tre för ADD?