Anonym (hej) skrev 2010-06-14 21:56:23 följande:
Tjena!
Hmm ja men nu denna veckan är det röda veckan och förra veckan var jag så sjukt nere så nu fattar jag ju varför!! Nåväl... nu är det bättre iallafall. Hoppas man kan få något mot depression när man ska till läkare... vet ju inte om medicin för ADD hjälper mot depression?
Dock glömde jag ta omega tre igår och idag var jag virrig som en galen ko... hade banksidan öppen för att göra transaktioner, går ifrån av nån anledning, upptäcker att en odiskad kastrull står på spisen, börjar diska den, kommer sen på att jag skulle ringa ett samtal, går och ringer (kastrullen fortfarande odiskad), och så kommer jag på efter samtalet att min kompis barn fyller år, smsar en annan kompis och frågar om barnet verkligen fyller år, sen läsa saga för mitt barn, och sen nån gång senare råkar jag sätta mig vid datorn och inser då att banksidan varit öppen ett tag! typ några timmar eller nåt... (fast allt ovan är inte exakt då jag självklart inte minns hur det egentligen var, bara att det var rörigt) men idag tog jag omega tren och det är ju som du Takex säger att man inser ju när man glömmer den hur det är!! Men det är ju bra att man kan skratta åt det iallafall!! Nu är det snart dags att börja packa för vi ska flytta snart.
Har ni flyttat till större Takex eller har ni bara bytt område eller?
Har du fått nån läkartid i Sverige förresten?
Det bara kryper i mig när jag läser ditt inlägg. Känner mig helt slut i huvudet, det är verkligen så det är! Värst tycker jag det är hur man känner sig i huvudet, inte att saker inte blir gjorda, utan att man konstant är så trött och groggy!
Ja lite depp måste man ju få bli den veckan. Jag tror inte ADD medicin bar något antidepp i sig men det kan kanske vara så att man känner sig mer uppåt som resultat när man har mer energi och så vidare?
Vi har flyttat till större! Vi bodde två pers på 12 kvadrat innan och nu har vi en lägenhet på 42 kvadrat! Det är så skönt att kunna sträcka ut benen äntligen. Jag kommer nog inte gå till läkaren i Sverige eftersom jag inte är folkbokförd och det blir alldeles för dyrt för bara 1 månads medicin : ( känns jättejobbigt faktiskt. Hade verkligen hoppats på det.