Allergitråden
Hej!
Min son (3 år) fick diagnosen celiaki strax innan jul. Vi har inte varit tillbaka på någon uppföljning ännu så vet inte hur han mår på sin glutenfria diet rent medicinskt. Han har inte haft så värst många symtom (som vi förstått iaf) utan det upptäcktes genom att han hade en lång dipp på sin tillväxtkurva som började i 1-års åldern ungefär. Det är dock väldigt intressant att läsa här. De där röda kinderna känner jag tex väl igen fast jag har aldrig kopplat ihop det med allergi/intolerans. Det är också intressant att läsa att man kan vara både glutenintolerant och allergisk mot vete. Vi får hela tiden frågan om vi märker stor skillnad på sonen nu när han ätit glutenfritt i två månader men njae... han äter bättre, mer mat totalt sett. Ytterligare en sak som fångade mitt intresse var astman, förkylningsastma har han haft sedan 1-års åldern också men den har varit bättre (peppar peppar) denna vintern iofs. Den typen av saker, röda kinder, torr hy och astma är det dock aldrig någon som frågat om i de här sammanhangen från sjukvårdens sida. Finns det fler symtom av den sorten?
Har en fråga till er också! Tre gånger under de här två månaderna har sonen bajsat helt vitt bajs. Är det någon som varit med om det/har någon aning om vad det kan bero på?
Kanske skulle jag posta detta i celiakitråden men jag har inte hittat till den ännu