Allergitråden
men hur är det för er.. var hon mjölkallergisk?
Nej, det verkar inte så.... började testa med mjölk när hon var runt 9 månader men det hände ingenting. här är jag för att storebror är glutenintolerant. Det "roliga" är dock att han aldrig hade några problem med magen som bebis medans hon hade jättemycket problem med kolik och missnöje. Men hon är - så vitt vi vet - fullt frisk. Hon verkar dock lite lik er tjej på fler sätt, hon har varit otroligt tidigt med allt motoriskt, kröp när hon var 6 månader, gick vid 10 månader, försökt klättra på allt sen hon lärde sig krypa och är livsfarlig varenda dag!
Hon är absolut underbar - förstås - men hade jag vetat HUR tufft det här året skulle vara så hade jag nog väntat lite längre med syskonförsök, helt ärligt! Men nu känns det ju som att det har vänt, vi har klarat ett år, de leker alltmer ihop (min pojk är exakt 2 år äldre) och vi älskar fortfarande varandra
Känner igen det precis med skuldkänslor för det äldre barnet samtidigt som man har skuldkänslor gentemot det lilla som skulle behöva en dygnet runt. Utan min manduca hade det inte gått! Använder den fortfarande dagligen och nu får hon sitta på ryggen när hon är trött och mammig/pappig och inte orkar nåt. Dessutom har min sambo varit hemma ett halvår av den här tiden så jag har verkligen inte varit själv, så förstår att det inte är lätt! Trösten är att de växer fort och att det ju blir enklare ju mer man förstår av dem så håll ut!