Inlägg från: längtan 80 |Visa alla inlägg
  • längtan 80

Allergitråden

Haha. varit inne och lallat på förra sidan. inte undra på att jag tyckt att det var dålig aktivitet där kokooo

Tösen har varit nästintill omöjlig att somna på lördagen, la en sur blöja på natten, var orolig och vaknade mycket. Varit hopplös dagtid och omöjlig att natta, om man försöker får man ta emot sparkar, salg, bitningar, rivningar från en galen 2 åring. Hon har inte bajat försän i dag, 2 blöjor varav en var helt grön. Min fråga- vi trodde tidigt att hon måste fått i sig mjölk ( inte gluten, för hon äter mat) Kan det vara något annat som gjort detta? Om hon fått i sig mjölk, hur mycket behövs det för att ge grön blöja. Hon har fått i sig små partiklar tidigare i vår från leksaker, det gav dessa symptom också, som en speedad duracellkaning, fast inte grön blöja.

• längtan 80

kan annat ge grön blöja... vill inte spriinga på föris än och be dem undersöka saken försän jag vet att det inte kan vara annat

skånegås: kan vara att pappan missar någonting?

• längtan 80

skånegås- innehåller inte sinlac fruktkärnmjöl som kommer från johannesbrödträdet.. en slags sojasläkting kanske?

• längtan 80

Trotoarbonden: Celiaki? Celiakin kan göra så att imunförsvaret är förstört då tarmarna är trasiga...då kan man bli allergisk mot alltmöjligt annat pga det. Av celiaki kan man få sekundär laktosintolerans.

Jag skulle även vara

Ger du någon form av magbakterier? typ semperdroppar, finns även tablettform på hälsokost.

Sedan maten. Att det inte blir prinskorv för att mannen inte tål paprika tex. När barnen är så allergiska mot allt möjligt är det viktigt att inte utesluta fler saker än nödvändigt, så tänker jag. De behöver variera så mycket det bara går.  Om barnen klarar kryddor men inte mannen tex, gör gryta och skrapa bort till mannen innan du lägger i kryddor.

• längtan 80

trotoarbonden

<jag skulle fundera på celiaki: celiaki ger trasig tarm som i sin tyr kan ge allergi mot allt möjligt pga imunförsvaret är ansatt. Man kan även få sekundär laktosintolerans pga det. Det du beskriver som fisar på tvären : ojojoj, min dotter har haft fisar på tvären så att hon vände sig ut och in *typ exorsistenstyle* och gallskrek när en prutt var på väg.

En annan sak jag skulle undersöka- allergener som är kopplade till de ämnen baret redan är allergisk mot, korsallergi.
    soja?

Ger du någon form av magbakterier för att hjälpa imunförsvaret och tarmarna? typ semper magdroppar, det finns även tabletter på hälsokost.

Sedan hur du lagar maten. Det är absolut viktigt att inte utesluta någon produkter i onödan. De har så liten variation i kosten så de behöver all variation de kan få. Dels för näringsintaget. Så att mannen tex inte kan äta prinskorv måste du sätta åt sidan om barnen kan äta det. Försök att göra samma bas i bland och dela upp det, tillsätt saker som var och en tål, tex kryddor om någon tål det.

Jag skulle inte ge pojken det som han verkar reagera mot försän han är helt pigg och allert och kroppen inte är ansatt på något sätt och har varit så ett tag.är man lite halvkrasslig så kan det bli som en droppe som får bägaren att rinna över.

Hoppas att du kan känna något stöd i mina tankar

• längtan 80

någon annan som har barn ( min tös är 2 år 3 mån) som blir som en duracellkanin från helvetet vid mjölkintag. Blir verklien fruktansvärd. Har suttit och bölat nyss. Inte hjälper det med alla dubbelkänslor man får och tankarna man har som inte är så vackra. Blir så upprörd i bland, det tär veckligen. Det här halvåret har verkligen varit fruktansvärt- då är mjölken bara ett problem

• längtan 80

Å allt annat folk som inte fattar. De ser bara en sprallig glad tjej oavsett om hon har gått ner i vikt och svälter sig själv en månad eller är nästintill omöjlig att få att sova och driver föräldrarna till vansinnets rand

• längtan 80

Sephyria. vi vet precis om hon blir dålig, vad det är. Problemet är att hon är så extremt känslig att hon är sjuk tmf jämt. jordgubbar 1v         mjölkintag 3v              gluten 1 mån 
     sen jul har hon varit frisk 7 dagar där någonstans i början och kanske 1 vecka för ett tag sedan.  gluten mjölk, flunsa jordgubbar, glukossirap och pollen.

Börjar nästan att hata folk, mötte i går när vi vandrade och försökte natta ner, en fsk personal som var hemma. å hon häver ut- ja det går ju inte att sova nu när det är ljust, ja typiskt barn de känner på sig när man har annat att göra och sover inte då..... vill bar asparka huvudet av na. trots att vi sa att det är mjölk och trots att vi har allt bekräftat från sjukhus.

Svar på tråden Allergitråden