Allergitråden
skånegås- semperdroppar är guld värda. Vi hade de första året.. glömde helt bort dem och började nu vid 2 års åldern- herreje vad dumt att vi inte gav det tidigare, vilken skilnad
skånegås- semperdroppar är guld värda. Vi hade de första året.. glömde helt bort dem och började nu vid 2 års åldern- herreje vad dumt att vi inte gav det tidigare, vilken skilnad
2 små2stora. inte helt omöjligt, det är vanligt. Vi hade en reaktion för det för 2 veckor sedan. Det är visst väldigt viktigt från sjukhushåll att säga att det är en överkänslighet , inte en allergi. mot det röda äment i bären och inte själva jordgubben... jag skiter i vilket, tösen fick stora kliande prickar på bröst och rygg ssamt en på armen som kliade- trodde vattkoppor men det kom inte skorpor. Sedan har hon däckad en hel dag och rejält påverkad ca 7 dagar och fick vara hemma från dagis. Hon har som blåmärke efter den på armen, skulle ha behövt kortizon.
å fy, stackars liten. hoppas ni har bra salva, det fräter så allergibajs
fick han mycket? hur länge brukar det hålla i sig?
var det krydda i pommesen Avena? där kan det vara.. eller ost från såsen är inte helt omöjligt.
Angående felix potatisbullar mm. Vi kan inte köra halvfabrikat eller färdigt om det inte står på paketet fri från blablabla...
Vi har åkt ut, är en fam med ett barn. har allt med oss till henne, kylväska med ström på hotell med hennes mat i. Väldigt mycket jox men skönt om man kan komma bort lite.
I sommar hade vi semester i stockholm hos en syster som städade bort allt farligt och så åt vi samma mat som här hemma- så skönt!
Lady M- lista vad han inte tål och vad du vet att han tål så kanske vi kan hjälpa med mattips. är lättare när man inte är uppe i eländet.
Föresten, är du säker att han tål sädeslag? sädeslagsallergi eller celiaki kan skapa många problem med övrig mat.
Lady m: ... havreprodukter- vissa kan vara kontaminerade av vete. jag vet tex att oatly inte går för vår tös- den får hon glutenreaktion av.Sedan är det ju vete i både enago välling och gröt. det finns typ kenoua välling tror jag. sedan polentagröt, pama minutris. Om det är gröten som spökar förstår jag att han inte blir intresserad av mat. det är väldigt vanligt och inte alls normalt att barnen inte verkar intresserade av m
vi ger carlshamn risdryck till tösen, välling skippades när hon var ett.
Risgrynsgröt? berika med olja- berika varje mål med olja.
Lady m- låter som en som en riktig "glutenblöja"
glutenblöjor lukar så illa så att man nästan inte klarar av att byta. om vi var 2 här hemma så hjälptes vi åt att byta.
semperdroppar är bra eller annan typ av magbakterie för att hjälpa tarmar som haft det jobbigt.
Lady m- viltkött