Allergitråden
De som har celiaki kan även ha förstoppning. Annars kan det vara mjölkallergi- så där ska det inte vara!
De som har celiaki kan även ha förstoppning. Annars kan det vara mjölkallergi- så där ska det inte vara!
Jag tänker så här : om barnet verkar ointresserad av mat så finns det säkert något problem som t ex allergi bakom.
Lokesmami: ja viktnedgång trots stort matintag och prickar, skulle absolut fundera om det var mjölkallergi
Maca: din tanke är rätt, håll kvar gluten om det går.
Lokesmammi: Ah, ja just det ja. Sorry
Celiaki bli tanken då för viktnedgång trots stor aptit. Hur luktar avf, ser ut?
Lokes mami. Något luftburet? Tex ägg, fisk
Likes: något annat liftburet. Annars kan det bli reaktioner om de inye är hely friska tex håller på att bli förkylfa mm. De kan bli överkänsliga av sådant de normalt inye blir av annars. Annars- tvättmedel, hygienprodukter som är nytt? ???
Lokes. provat att smörja med olivolja efter bad. kan vara vintertorr fast det inte syns.
Hmmm. Tösen har en fläck mitt på tungan, klart agränsad. Jag har trott att det var torsk. Men blir fundersam. Hon har ji fått i sig mjölk ( okänd källa) 2 ggr på kort tid, ksn det ha med det att göra? Eller annan allergi. Läste i annan tråd om HD, hudceliaki- och besvär i lunnen pga det... Kan det ha en sådan koppling? I sånna fall vet jah inte hur jag skall leta, har redan naturligt glutenfri diet.
fyy. Jag avskydde burktiden