Kavat skrev 2011-03-07 20:42:29 följande:
*Svär lite*
Jag tycker att du borde stå på dig om du vill ha en annan ersättning. Gå till en annan läkare. Du har liksom alla andra med allergiska barn rätt till ersättning som funkar. Vad krävs för att de ska sätta diagnosen? Helt plötsligt mår hon bra och går upp i vikt. I mina ögon är det tillräckligt för att du inte ska behöva provocera innan hon är 1 år... Ni har väl haft nog med problem redan...
Om de tycker att du ska ge enbart välling istället så är det ju sjukt, speciellt eftersom hon haft stora problem med tillväxten. Ökar man snabbt intaget av vete/gluten och även havre så ökar ju riskerna för glutenintolerans. Nu finns ju även Sempers också om de nu kommer fortsätta med den denna gång... Det har varit rätt mycket strul fram och tillbaks med alla mjölkfria produkter under senaste 3 åren...
Så jag tycker nog att du ska trycka på det med glutenintolerans kanske (om du vill ha Neocate). Gluten ska introduceras sakta! Och jag tycker kanske att man bör vara väl försiktig om barnet redan haft dålig viktuppgång och dessutom är allergisk..
Så nu har jag tjatat klart. Blir bara så arg när de är så obotligt korkade!.

Haha.. ingen fara.

Jag blir själv irriterad på att de hela tiden ska gå emot allt man säger och ber om.
Jag kanske ska ta mig till nån privat vård iaf. är ju inte ett dugg nöjd med varberg ändå och privat kanske är enklare att få hjälp ifrån.
precis som du skriver så ser ju jag också den plötsliga tillväxten som ett klart tecken på att det är mjölkfri kost som gör det, men de säger att det är förtidigt att säga. först efter 2mån från mjölkfri start kan man se om det gjort någon skillnad. Vi har ju fått tid för ny mätning 2 mån efter, men om jag ska hålla på och provocera och så under den tiden så kanske det ger missvisande resultat ändå.
och ja, de tycker jag ska ge välling eller gröt.. precis som de sa från början. Men nu har hon ändå enbart ätit välling när hon varit sjuk så jag vill inte spä på med ännu mer välling. Kanske ska ringa samma dr igen och säga att jag SKA ha och trycka på extra om glutenintolerans.