Allrona skrev 2011-03-01 15:25:24 följande:
Usch vad jobbigt! Hur gick det hos läkaren? Bra med pulmicort, det hjälper ju mer´långsiktigt är airomir.
Nä, jag tror ärligt talat att jag knäcker mig. Allt gör mig så förvirrad att jag är helt i upplösningstillstånd.
Denna läkare vi träffade på barnmott gjorde allt hon inte skulle göra och det enda hon egentligen skulle göra hoppade hon över.
Läkarna (vi träffade 2 för vår första läkare ville ha andrahandsutlåtande + att hon snart skulle gå hem) på barnakuten herromdagen sa att amanda hade typisk förkylningsastma symptom, fast de sa också att för att få en riktig diagnos på det så var vi tvugna att komma tillbaka ytterligare en gång med samma besvär. De sa att hon antagligen hade en dubbelsidig öroninflammation på väg men det kunde också vara en som var påväg att läka ut av sig själv. Men eftersom vi varit och kollat öronen några dagar tidigare och de då var fina så ville de att vi skulle vänta 2dagar och sen gå till vc. Denna läkare vi träffade på vc hade med sig en elev eller vad det var och hon gjorde sin första bedömning, dubbelsidig öroninflammation + tät och pipig i lungorna men vi behövde gå till barnakuten för att ta syremätning.
Läkaren på barnmott sa att amanda inte alls har öroninflammation och inte heller symptom på förkylningsastma utan det hon har är rs-virus. VA?! Någon syresättningsmätning blev det inte för hon tyckte att amanda lät helt bra 1 tim efter dubbeldos av airomir. Dessutom sa hon att knastret inte alls är symptom på astma utan om det är astma så ska det pipa, knastret var bara slem i gångarna som åker upp och ner. Läkarna i halmstad sa att knaster är ett typiskt symptom på förkylningsastma och om hon knastrade 15min efter första dos av airomir skulle hon få ytterligare en dos.
Jag förstår ingenting. vad gör jag nu? Använder jag penicillinet eller inte? Går jag till ytterligare en ny läkare?
vad ska jag göra? vad ska jag tro?