Tibell skrev 2011-03-03 18:44:00 följande:
ELI : Herregud sicken trist attityd..de har tydligen inte förstått hur känslig han är ? Sen att det "bara" är kinderna vid små mängder ska ju inte spela någon roll. Nästa gång kanske han får i sig mer och sitter uppe flera timmar varje natt =/ Jag hoppas att de snart ska förstå att det är strikt vetefritt för honom..
Stora dottern har fått eksem på händerna. Hela ovansidan av handen är täckt och det svider så på henne =/ Vilken salva är snällast tror ni ? hon får ont av bara vatten just nu men något måste hon ju få på..
Sen har jag ju glömt att berätta om mitt egna läkarbesök i Tisdags. Enligt personen som bokade tiden åt mig var det en allergiutredning jag skulle göra eftersom alla andra tänkbara tester är gjorda,
Vad tror ni händer ? Jo jag får en läkare som inte tror på allergitester ?? Så det blev inga sådana tagna alls eftersom jag mitt nöt blev så snopen och fick inte fram något vettigt alls..
Han menade på att man kan ha allergi ändå, trots vad proverna visar. Och där var vi eniga. Men jag tycker ju åtmindstånde att man kunde testa? För hade det visat sig där hade man inte behövt leta vidare ?
Han trodde i allafall att jag hade IBS ( hur många har inte fått den diagnosen istället för allergi)
Tjocktarmen vart lite svullen och öm sa han .. så helt klart IBS ;) Jag hade ju dessvärre fått i mig något knas bara 1 vecka tidigare och var inte helt återställd så jag tror ju ömheten i magen berodde på det..
Aja, det togs nya glutenprover även om jag stått på glutenfri kost i 3 månader snart. Sen tyckte han inte jag hade någon glutenkropp. För de människorna hade smala ben och armar med uppblåst mage. Jag är bara ruggigt smal med mina knappa 40 kg..så någon glutenintollerans trodde han inte på...
Så läkarbesöket gav mig ingenting och jag kommer helt sonika fortsätta min utredning på egen hand
Jag har sökt hjälp sen 08 och väger på pricken lika mycket än idag..så nu tror jag att jag klarar mig bäst på egen hand..
Du tror inte locobace kan funka?
När jag hade min psoriasis så var det den salvan som gjorde minst ont om jag hade självsprickor
Jadu, läkarkåren har jag inte mycket för numera. alla säger olika och många bryr sig inte ens tillräckligt för att stanna upp och höra vad den vårdsökande säger. Hade de tagit sig lite mer tid hade det nog varit enklare. Tror man ska försöka söka sig till privat vård. Säkerligen är många läkare (liksom alla andra områden) inom landstinget stressade för de har för mycket att göra eller nåt.
ELI 79: Sicka puckon.. vet dom inte om att han är väldigt känslig eller bryr dom sig inte?
Har ni samma problem med "era" förskolelärare eller är det bara när de är fröknar från andra avdelningar som ni får problem?