LadyM skrev 2012-07-28 20:54:15 följande:
LokesMammi: tär på mig och sambon, kan inte alltid ventilera där extersom inte alls kännet samma vikt/matstress som jag. Sitter nog djupt rotat i mig ända sen amningen att oroa mig över det där! Sambon tycker jag skapar problem som inte finns - är väl ok att leva på samma fem livsmedel eller pommes, korv å hamburgare, bara man äter. Men jag känner att jag har svårt att vara easygoing i denna frågan, önskar jag kunde men vet inte hur! Det stressar mig för mycket att sonen tappat minst 4 viktkurvor sen födseln å typ lever på mamma scans och broccoli.
Förstår det!
Min son ligger ung 3½ kanaler under i vikt o han börjar nu äntligen o gå uppåt! Börja gå ner i vikt när han var 4mån.
Så länge man är hemma så går det bra med allergin. Jag gillar o laga mat. Gör mkt mat o fryser in som man sen tar med när man går ut! Det är det jag tycker är jobbigt, att ALLTID behöva ta med mat o snacks var man än går. Min mamma är den enda som försöker o laga mat åt sonen. Inte hans farmor. Så till min mamma åker vi mer än gärna! hehe
Men ute nånstans vågar jag inte låta honom äta annan mat än min mat! Kan ju finnas spår o de kan använda samma bestick osv. Så jag förstår din frustration! Om en restaurang inte kan värma hemma gjord mat (burkmat går tydligen bra) så äter inte vi på den restaurangen!