-
Vad "ingår" i baljväxter?Allrona skrev 2012-01-13 09:40:38 följande:Troll - mjölk, ägg, soja, balkväxter, vete. Håller tummarna för att vi har kunnat lägga till mjölk till dess men det är ju långt ifrån säkert! -
Nån som stekt pannkakor "utan allt"? =) Jag gjorde nyss pannkaka gjord på althera ur den boken, men dom ratades totalt, trots att han gillar althera......... :/
-
just de ja....rapsy frutti har ni pratat om förut! måste jag köpa nån dag! =)t0va skrev 2012-01-14 13:49:06 följande:vi gör pannkaka på rapsy frutti och bovetemjöl, funkar med annat mjöl också, men den älskar Theo, har inte testat någon annan faktiskt. -
majs går! =)mithrandil skrev 2012-01-14 17:46:45 följande:Suzzy: rapsy frutti består mestadels av majs. Det funkar väl inte för er? -
Vi har aerius hemma o ge vid allergisk reaktion! Gav det morgon + kväll i 7dgr för o se om det lindrade hans kliighet! Men nej. Troligt vis så kliar han sig "för att han kan det". Det är det enda han vet då han kliat sig sen han var pytte innan jag blev tagen på allvar!
Kan det vara så? Vill inte att han ska klia sig. Så jobbigt när han sitter på pottan o på skötbordet.
-
Ingen aning!Kavat skrev 2012-01-22 16:38:14 följande:Får han i sig något fortfarande som han inte tål?
Det vi vet att han inte tål får han inte i sig självklart! -
Hans exsem är jätte fint. Ha endast vid handleden o fotleden. Så vet inte om det är någe mera, men det är det säkert. Men han har inge exsem på kroppen som kan klia!Kavat skrev 2012-01-23 10:12:42 följande:
Hehe, blebv lite konstigt, men ja, det förstår jag. Tänker bara att han har klåda för att det kliar och orsaken till det är en ytterligare allergi/överkänslighet? -
Jag behöver hjälp!!!!
Sonen på snart 13mån har fått för sig o spotta ut ALLT han får i munnen förutom välling, så det får han nu några dagar! Orkar inte bråka längre. Nu är det så att han får Lanzo varje morgon o tavegyl varje kväll och det spottar han ut också! Vad kan jag göra för att han ska behålla det? Kan jag mosa tavegylen (som inte ska tuggas på fast han gör det) o lägga i vällingen? Tavegyl i vällingen? Han äter inte upp all välling. Sparar "slatten". Spelar ingen roll hur mkt välling man gör! (vi gör välling på althera)
-
Har flytande tavegyl.Sephyria skrev 2012-02-07 08:15:05 följande:Lokesmammi: kan du inte be att få utskrivet flytande tavegyl. Den borde du ju kunna blanda i vällingen.
Man kan blanda det i vällingen? -
Vi ska ge tavegyl inför natten så det får han innan nattvällingen! =)LadyM skrev 2012-02-07 10:26:12 följande:Fass: För förbättrad absorption bör TAVEGYL intagas före måltid.