Allergitråden
se.finax.com/product/glutenfri-mjolmix-mjolkf.../ som jag kryddar med brödkryddor.
För ungefär 6mån fick sonen Kåvepenin vilket resulterade i illröd hud. Besök på barnakuten och motmedicin. Gjorde provokation igår och ingen reaktion. Det var sambon som var med honom o kunde inte svara på mina motfrågor!
Nån som vet hur det kommer sig att han reagerade mot medicinen o inte på provokationen?
Kan dom ha gett honom "vuxen medicin" o han reagerade mot ngt annat i medicinen o inte själva medicinen? Eftersom det är en massa "jox" i så det ska smaka gott.
Undrar om sonen reagerar på pollen, hade den undran förra året också! Han nyser mer än en gång varje dag, men har inga röda ögon! Tycker han piper lite i luftrören.
Ska prata med hans läkare på nästa besök om vi kan testa pollen, damm o kvalster i höst!
Idag var vi på återbesök hos barnläkaren. Fick "beröm" för att hans hud var så fin o exsemfri. Bara lite på händerna. Men inget annat. Det var hon glad över. Tyvärr har han förkylningsastma o han har besvär nu men gav honom ingen medicin imorse för att hon skulle höra på honom "rent". Men hon hörde att jag måste ge honom medicin. (som jag redan visste =))
Hon hörde även ett litet blåsljud på hjärtat. Hon visste inte om det var blåsljud eller om det var förkylningen som gjorde det, men hon vill gå vidare med det så det blir ultraljud av hjärtat. Blä!
Ska tillbaka dit igen i november och då ska vi pricktesta. Lät som det blir på sädesslagen och sen ville jag även på pollen, damm o kvalster vilket hon sa att det gick bra.
Han har även haft maginfluensa typ varje månad. Låg inne i feb/mars på barnakuten o fick dropp! Hade maginfluensa 2ggr i april. Hans avföring är varken fast eller lös. Mera "geggig" så vi ska lämna avföringsprov! Blä!