-
7 sidor med bara dig! =)längtan 80 skrev 2012-09-04 17:01:19 följande:Lokesmammi. : tryck på emig som visacendast. Skrev hur vi gjorde innan starten lite tidigare. kanske kan vara till hjälp.Ok, så extremt behöver inte vi som tur är! När jag ringde o pratade sa chefen att dom ska hålla extra öga på min son i inte ha honom bredvid dom andra. Han ska vara med o äta imorgon (om de hinner fixa mat till honom) o på torsdag o då ska jag vara med. Får se vad de gör då!längtan 80 skrev 2012-09-04 17:07:31 följande:Tex:Vi har resurs, eget porslin, speciell bordplats så inget annat barns mat kan smitta. Backar med snäpplock för porsöin mm. Rutiner för avsopning och tvättning av alla barn, städning 3ggr/dag. Hennes mat görs innan annan matlagning görs, försluts.
-
Maten lagas inte på dagiset. Det tillagas på en skola i närheten..........2små2stora skrev 2012-09-04 20:13:55 följande:
Williams mat lagas efter att köket har städats, kyls sedan ned och öppnas och värms inne på avdelningen. Han sitter på en kant. Hela huset är äggfritt på så sätt att de inte äter kokta ägg. På W's avdelning serveras helt äggfria pannkakor till alla -
Ok. Ja, får se hur det går med sonen! Är så nervös o orolig! Minsta lilla miss o jag kommer o klaga! =)2små2stora skrev 2012-09-04 20:47:16 följande:
Det är så för oss med. Därför gör den när köket har städats och de inte håller på med mjöl. -
Va bra. Får se om det blir så här med. Har fyllt i typ 3 olika papper vad han är allergisk mot! Ett till köket o två till avdelningen! =)2små2stora skrev 2012-09-04 21:06:18 följande:
Vi hade ett möte nu med kökschefen och måltidservice chefen så det känns jättebra nu. Det finns ett bra dokument på astmaallergiförbundets hemsida där man kan fylla i allergier och vad de kan och inte kan äta. -
Idag har jag haft matmöte på nya dagiset med de som lagar maten. Chefen o hon som ansvarar för allergimaten! Chefen har ett barnbarn med typ samma allergier så det kändes bra. Hon vet vad som kan tillagas. Sen tyckte dom att det var bra att han kan äta "basfödan". Potatis, ris o kött! Så Loke var inge problem för dom! Det känns bra, även om jag inte kan slappna av ännu förrän jag sett att det går bra! =)
-
Finns det nån tråd med pälsdjurallergi för barn? =)
-
inte?LokesMammi skrev 2012-09-07 22:34:27 följande:Finns det nån tråd med pälsdjurallergi för barn? =) -
Tack vare att sonen tappar i vikt så ska vi nu för matdagbok som hans dietist ska ha för o o se om han får i sig tillräckligt och om han ska ha extra näringsersättning!
Blä!
Start i dag o tror det är fram till söndag!
Ännu en sak för dagis o hålla på med. Jag suckade men inte dom, dom verkar positiva! =)
-
Nu är vi inne i oktober. Nu ska jag snart ringa till barnkliniken o boka ny tid till november för pricktest o blodprov och se hur han ligger till med allergierna! Såååååå skönt. November var så långt borta! Men nu är den snart här! =)
-
Ja, misstänker det. Han blev dålig förra våren/sommaren också. Får se vad proverna säger sen!ränderpåtvären skrev 2012-10-04 16:06:48 följande:Verkar det ha varit pollen, tänkte om det blivit bättre sista tiden?
Är lite nervös! =)