Inlägg från: LokesMammi |Visa alla inlägg
  • LokesMammi

Allergitråden

Jag förstår ingenting. Både igår och idag har han fått röda utslag i ansiktet när han ätit. Igår röda prickar som även fanns på bröstet. Idag blev han rödflammig i ansiktet. Och han kliar sig (men det har han gjort sen han föddes typ). Vet inte vad det är. Han äter ju samma sak som han gjort i ett år! Och två rejäla bajsblöjor har han gjort idag!

11/1-11 kom världens bästa bebis till oss <3
  • LokesMammi

Han är prickig på överkroppen och i ansiktet nu. Blir galen. Märks inte på honom. Kliar när han har bar hud, men det gör han alltid.
    Parfymfritt tvättmedel sen han var 1månad. Inget luftburet som inte varit luftburet tidigare.
    Han har varit förkyld många gånger, men inte blivit prickig då!

• LokesMammi
    spökplumpen skrev 2012-10-31 09:44:35 följande:

Kanske något han fått i sig på dagis då? När mina blir prickiga framträder det mer och mer ju längre dagen går, på morgonen syns det som minst för att sedan stegra igen.
    Han har inte varit på dagis sen i fredags. Började i måndags.
    Färgen skrev 2012-10-31 10:08:09 följande:
    Lokes: Min dotter som är kvalsterallergisk får just röda utslag/prickar å hela huden tokkliar ,hon kliar alltid som värst när hon är utan kläder, misstänker att hon då bara kommer åt bättre för annars vet jag inte varför hon skulle klia mer då.. Har ni testat honom för kvalster?
    Vi ska testa för kvalster 20nov. Han kliar sig också när han får bar hud. Två delad pyjamas går inte här, använder sällan tröja på honom!
    längtan 80 skrev 2012-10-31 15:25:29 följande:

Lokes. provat att smörja med olivolja efter bad. kan vara vintertorr fast det inte syns.

Blir man prickig när man är vintertorr? Vi smörjer med miniderm morgon o kväll o efter bad.

• LokesMammi

Sonens läkare sa att sonen inte får äta "spår av", men jag kunde äta det när jag ammade.
    Jag tål inte jordnötter, men dumma jag äter "spår av jordnötter" fast jag inte ska!..... =)

• LokesMammi
    LadyM skrev 2012-11-05 13:40:09 följande:
    Min lillsskrutt är multiallergisk (ärvt av pappan sin) och nu är bebis nr 2 på väg ut - så klart hoppas jag innerligt att denna slipper allergierna och enligt läkaren är det ca 75% för detta. Men vad har ni för erfarenheter? Låter ju som bra odds men jag vågar knappt tro på att det är så..... låter lite för bra! (Jag har inga allergier)
    Grattis till bebis! Låter som bra %! =)
    Jag är multiallergisk, men min lillebror har ingen allergi.
    Min sambos brorsbarn så är det den äldsta som har allergi men inte den yngsta!
    Så jag hoppas att framtida syster el bror blir allergi fri! =)
  • LokesMammi

Spännande o se hur natten blir.
    Efter middan fick sonen tag på sambons chips som innehåller mjölk i olika former och spår av sjuttioelva olika nötter!
    Såg ingen reaktion på huden iaf!

• LokesMammi

Jag får krupp (igen). Sonen har nu bajsat ett antal ggr/dag sen i söndags. Inte två o inte tre bajsblöjor! Betydligt fler! Den 3e bajsblöjan idag var vattning med potatisbitar i. De andra bajsblöjorna idag har varit mera fast!
    Funderar på om han reagerar på potatis, eftersom jag trott en längre tid nu att han reagerar på ngt. Sambon säger "äh han är bara dålig i magen". Men de gåtfulla prickarna då? Han är fortfarande prickig runt munnen!
    Det är nånting han äter som inte kroppen kan bryta ner.  Ser ut som typ linfön i blöjan, men det äter han inte!

• LokesMammi
    längtan 80 skrev 2012-11-06 20:40:10 följande:
    Lokes mami: chipsolyckan för någon dag sedan?
    det var igår!
  • LokesMammi

Kanske var chips bitar i blöjan o inte potatisbitar.......

Svar på tråden Allergitråden