Inlägg från: LokesMammi |Visa alla inlägg
  • LokesMammi

Allergitråden

Den 20november ska vi till barn o ta nya tester på sonen! Såååååå långt dit! =)
    Ska bli så skönt o se hur det "ser ut"! =)

11/1-11 kom världens bästa bebis till oss <3
  • LokesMammi
    2små2stora skrev 2012-10-12 09:32:56 följande:
    Det är viss smakskillnad. Men välling kan man göra på samma sätt med alla. 

Jag gör välling med oldanas instan risgröt/mjöl och nutramigen. Då behöver jag inte koka någonting då den kan användas i kall vätska. Värmer vattnet lite varmare än ättemperatur då den behöver stå ca 5 min.

www.oldana.se/Oldana/AB3C1652-1E33-47E8-9F04-... 
    Men va bra!
    Är så jobbigt o koka välling o vänta på att den sa svalna. Speciellt om man är bortbjuden på kvällen, eller om han vaknar på natten!
  • LokesMammi

1månad o 5 dagar kvar till nya prover på sonen. Nedräkning pågår! =)

• LokesMammi

Får krupp när det gäller sonen! Han går fortfarande ner i vikt! Han gick upp i juli men sen har han gått ner. Inte mkt dock, men ändå! Vi har varit hos en dietist och han får i sig bra med alt enl henne. Det enda hon kommenterade var att han fick i sig för mkt fett!
    Vet inte vad det är som är fel. Det märks inte på honom. Han äter bra med mat. Personalen på dagis säger att han äter mest av alla barn!
    Ska till barnläkaren 20nov. Ska väga honom på bvc då innan besöket. Får se vad han väger då o vad hans läkare säger!

• LokesMammi
    2små2stora skrev 2012-10-22 22:07:35 följande:
    Lokesmammi: Hur ofta bajsar han? Är maten smält när den kommer ut?
    Han bajsar varje dag. Olika ofta! Tittar inte så noga, men det tror jag. Är kanske bitar av nånting ibland. Men den är inte fast och inte lös, mera "geggig"! =)
  • LokesMammi
    längtan 80 skrev 2012-10-23 06:37:20 följande:
    Lokesmami: Hur luktar avföringen? Celiaki är ju en tanke. Äter han mycket? Hur ser det ut på en dag?
    Det luktar inge gott! =)
    Celiaki.....hmm.... Han äter mkt! HAn äter mest av barnen på dagis säger fröknarna!
    Svårt o säga, på morgonen äter han yoghurt gjord på rismjölk o panamaminutris, smörgås rån med leverpastej. Han äter kött med potatis/ris/pasta o grönsaker till lunch o till middag. Ibland kyckling......
    längtan 80 skrev 2012-10-23 06:39:13 följande:
    Lokesmami: vad fick ni för produkter nu på recept?
    Å efterssom han har veteallergi så lämpar sig inte vetestärkelseprodukter, ens  den sk glutenfria.
    Han äter inte vetestärkelse.

• LokesMammi

Sonen har blivit jätte prickig i stjärten när han bajsat (han säger inte till att han bajsat så det tas inte bort direkt tyvärr) och jag funderar direkt om det är ngn allergi som vi inte vet om, med tanke på att han går ner i vikt varje månad trots stor apetit på mat......

• LokesMammi
    längtan 80 skrev 2012-10-25 13:47:45 följande:
    Lokesmami: ja viktnedgång trots stort matintag och prickar, skulle absolut fundera om det var mjölkallergi
    Han är allergisk mot mjölk, det har han inte fått i sig sen han var 4mån
    2små2stora skrev 2012-10-25 15:13:36 följande:
    Här är det tecknet på säd, mjölk eller ägg. 
    Han är allergisk mot vete, havre, råg, korn, mjölk, ägg o soja! =)
    spökplumpen skrev 2012-10-25 17:48:10 följande:

Så är båda mina men när jag nämnde det på allergicentrum så sa läkaren att det inte hade med allergier att göra utan bara om känslighet i det området. Själv tror jag dock fortfarande att det visst har med allergierna att göra, med tanke på att det har blivit bättre när jag plockat bort grejer ur kosten. Helt borta är det inte men det är mindre nu än tidigare.

Ska nämna det för hans läkare när vi ska dit i november!

• LokesMammi
    2små2stora skrev 2012-10-25 19:59:27 följande:
    Finns det något han äter dagligen eller i alla fall väldigt ofta.
    Allt annat! =) hehe
    Han äter risyoghurt till frukost, rån el knäckebröd till det.
    Banan
    Potatis
    Morötter
    Pasta
    Nötkött
    Korv

• LokesMammi
    längtan 80 skrev 2012-10-26 10:15:08 följande:
    Lokesmammi: Ah, ja just det ja.  Sorry Celiaki bli tanken då för viktnedgång trots stor aptit. Hur luktar avf, ser ut?
    SKa fråga läkaren i november.
    Luktar blä o är kladdigt!
Svar på tråden Allergitråden