Allergitråden
2små2stora skrev 2011-03-22 11:51:54 följande:
Den skulle jag inte ge till henne. Förstår inte att läkarna envisas med att skriva ut den då det tydligt i FASS står att den inte ska ges till barn under 2 år pga morfinets biverkningar.
Den bästa hostmedicinen är inhalationerna.
Tycker inte hostan blir bättre dock, snarare sämre?
Idag på vc sa läkaren att hon lät ganska bra på lungorna, inga pipljud. Ångrar att jag inte frågade vad ganska betyder. Börjar fundera över om det ens är förkylningsastma hon har? Kanske är något annat då eftersom medicinen inte gör henne mindre hostig? Hon har visserligen inte knastrat eller haft några indragningar sen igår men det känns så konstigt allt.
Hur har er pojk det? Läste i förkylningsastma tråden att han haft det jobbigt?
Kavat: Okej, ja amanda är inne på sin 3e öroninflammation här nu. första hade hon 26dec sen 1 mars och nu idag var hon röd på ena trumhinnan men de tänker inte medicinera eftersom hon redan ätit penicillin 2 gånger under en kort period. dessutom är ipren det enda som hjälper men det fick jag visst inte ge henne pga astman. Suck. Det tar aldrig slut.
Alexander kom hem med röda kinder efter dagis idag. var och hämtade honom tillsammans med en kompis son och han hade också röda kinder när vi hämtade dom så jag tänkte inte mer på det. Men Alfons kinder bleknade en stund efter vi kommit in fast alexanders blev rödare. Kollade vad de ätit på dagis idag. köttbullar. Antar att det är ägg i. ska ringa winnergård imorn för jag måste testa alexander ganska snart så han slipper utsättas mer för det han inte tål.
Hur går det hemma?