Tibell skrev 2011-03-31 21:02:54 följande:
Hon har mer eller mindre varit dålig sedan förra sommaren =(
Hennes astma är så svår medicinerad just nu eftersom jag har så svårt att tyda vad som är symtom eller inte.
Idag har andningen varit lugn bara hon sitter helt still. Men vid minsta lilla rörelse blir hon anfådd och dan.
Badet var tydligen riktigt jobbigt och hon hade rejäl bukandning och man kunde räkna varje revben på ryggen där huden sögs in =(
Just de sakerna du tar upp tycker jag med är sååå svårt.
Jag tror nog jag medicinerar henne för lite faktiskt =/
För den enda gången hon var riktigt bra i astman var efter hon inhalerats MYCKET med maskinen i ett par dagar.
Då hade hon inte dessa andningsuppehåll som hon annars har vid minsta lilla aktivitet. Det vi pratade om för nån dag sedan du vet =)
Men hennes hud ser lite bättre ut och magen funkar kanon =) Så då är det nog tomat som ställer till det för henne trots allt..
Ja, jag tror jag medicinerar lite för dåligt med. jag hatar verkligen att behöva tvinga henne så jag har inte hållt de där 3tim utan medicinerat efter behov och vad läkaren sa till oss sist så kan det vara därför hon inte blir bättre trots medicin. för att hon hinner bli rejält dålig innan hon får något för att underlätta och att jag varit för snabb på att sänka pulmicorten 2 gånger.
men allt är ju så jobbigt.
Vet inte heller vad de där andningsuppehållen är för något, men är amanda bra i andning i övrigt har hon aldrig så så iaf jag associerar det med henne andningspåverkan. Borde juv ara så på bella med då eftersom hon inte var sån när hon var helt bra?
Hoppas hon blir bättre snabbt här nu!