Allergitråden
ring bvc du så ska jag hålla tummarna för att de kan hjälpa er!
älsklingen87: Gud så rolig läsning! Så glad jag blir av att få läsa något uppmuntrande!
Härligt för henne att slippa ha ont i magen.
Här knallar allting på som vanligt.
Amanda är aptjurig mest hela dagarna om man inte sitter som ett plåster med henne och hon har fått för sig om att hon absolut inte ska somna. Mat är inte direkt roligt så hon vill inte äta något vidare heller.
Pust, suck och stön. Herregud vad det ska vara mycket med den där Amanda. förstår inte hur jag gick igenom Alexanders första 10månader för han var sju resor värre än amanda någonsin varit. Men jag antar att det var enklare när man bara hade ett barn att ta hand om. Skönt iaf så var det väl ungefär runt 10-12mån som han blev bättre och slutade skrika konstant så nu kanske man snart kan se slutet på tunneln, om hon bara ville vara som sin bror.
Nu är iaf antibiotikakuren avklarad sen igår och hon puffas ingenting. Håller tummarna för att hon får hålla sig frisk nu.
Prickar kring munnen, kan de ha andra orsaker än allergi?
Amanda får bara fler och fler konstiga prickar, men så går de bort efter några timmar och så kommer de tillbaka igen. Måste börja skriva matdagbok så jag vet exakt vad hon ätit.
Amanda har ätit vetemjölsvälling 2 kvällar.
Idag var avföringen hård, lite hårdare så är de bara små harpluttar och så har hon spytt ett par gånger, bara ytterst lite åt gången. Snälla sig att vetemjöl är en "sträng" produkt så att det inte måste vara allergi/intolerans?
Hon har tidigare kunnat äta nån liten smörgåsbit eller kanske lite spagetti utan att bli hård i magen.