Allergitråden
Tänkte rådfråga er lite om provocering...
Det är så att jag ska till läkaren till veckan och jag misstänker att han kommer vilja att vi ska göra ett försök att provocera med mjölk igen. Gjorde ett försök för cirka en månad sen men "resultatet" blev inte helt tydligt. När vi provocerade var han förstoppad (vilket han mestadels är) och fick efter mjölkintag istället lösa och illaluktande avföringar. Men sedan har han varit så fram och tillbaka under en månads tid (fick mjölk i ca en vecka) för att nu ha blivit hård igen. Dessutom fick han en tand mitt uppe i detta också så vet inte riktigt vad som är vad.
Men sen är det ju den där hårda magen också. Jag vet ju inte riktigt varför han ska ha såna problem med förstopppning. Misstänker att det kan ha med allergi att göra men är det då någon idé att provocera med mjölk när magen inte mår bra från start? Dessutom har han kinder som blossar upp och blir röda titt som tätt så det känns ju som om det är någonting som han får i sig som han inte tål.
Jag funderar på om det bästa inte vore att utesluta lite mer ur kosten en period för att se om det blir bättre och sen börja med provocering. Vad tror ni om det? Och vad ska man i så fall utesluta? Jag fundera på ägg, mjölk, soja och alla sojasläktingar (gjorde ett eget lapptest med soja som var positivt, dessutom kaskadkräks han av sinlac). Är det nåt mer som man brukar utesluta som steg 1? Och hur lång tid ska man ge det innan man antingen tar bort något mer (om det inte blivit bättre) eller börja provocera?
Kramar till Prince, älsklingen, April, Mithrandil och 3busfrön.