-
Pulmicort antar jag att ni har som du undrar du ska börja med? för jag glömde ju vilken medicin det var fråga om. Är ju lite olika instruktioner. vi ger pulmicort vid minsta tecken på förkylning, men airomir endast om hon är ansträngd i sin andning och behöver vidgasmiracle maker skrev 2011-05-12 15:59:23 följande:Ni som har barn med infektionsastma, som inte går på konstant medicinering: börjar ni ge astmamedicin redan vid första tecknet på förkylning som det står i papprena vi fick från dotterns läkare? Dotterns näsa rinner men luftvägarna är ännu fria och fina, ska jag ändå börja med medicinen nu? -
Amanda blev bättre i sin förstoppning när vi gett henne 2 burkar neocate. efter det blir hon bara hård/förstoppad då och då. men nu när hon äter nästan samma sak dag ut och dag in är det sällan.Tibell skrev 2011-05-12 19:49:50 följande:När tror ni man kan börja märka skillnad på förstoppningsproblematik efter man bytt ersättning ?
Bella äter ju neocate nu men står fortfarande kvar på samma dos lactulos, vilket är helt rätt.
Hon har endast ätit enbart neocate idag, igår fasade vi ut den sista altheran.
Vi fick bara 3 burkar så dietisten kommer ringa på måndag och kolla om vi sett någon skillnad. Men är inte det lite lite med tid ? Hon har ju ändå varit hård i magen sedan födslen , sådant borde väl ta lite tid ?
Miracle maker : Om ni har pulmicort ska den sättas in vid minsta lilla tecken.
Mithrandil : Hur mår barnen nu ? Har ni tagit bort mjölk och ägg ur Alexanders kost ? Kollat gluten på honom ? Hur mår Amanda ? Sluppit inhalationerna ?
alexander äter precis som vanligt och har inte tagit några fler prover. amanda är förkyld och har tack och lov inte behövt inhaleras alls och jag har inte gett henne någon pulmicort så förhoppningsvis var det ändå denna bakterie. Hon har inte heller någon öroninflammation men trumhinnorna ser fortfarande fula ut så det blir väl rör för hennes del antar jag.
Ska till allergimott med henne den 18 och tänkte prata lite angående alexander också.
orkar bara inte ta tag i nånting alls. Känner mig som världens sämsta mamma men det är så mycket just nu med separationen och alla tankar kring det så min energi till annat är helt slut.
Hur mår era barn? -
Alexander var ju förstoppad i 5mån när han var liten trots att han hade en vuxendos med laktulos.Tibell skrev 2011-05-12 20:06:04 följande:Hon har faktiskt bajsat 2 ggr idag, VÄLDIGT sällan det händer. Men vi kör på med samma lactulos mängd i morgon med innan vi vägar sänka den. Hon har ju stått på lactulos nu i 15 månader så kan tänka mig att det kanske tar lite längre tid. Men visst borde vi väl kunna få ut mer neocate innan vi ger upp?
Och OM hennes mage nu inte skärper till sig, ska vi behöva ge lactulos för all framtid ? Finns det något mer barn här inne som kräver relativt stora mängder lactulos trots att man tagit bort allt de inte tål?
Det är väl inte så konstigt du inte orkar något =/ Hoppas verkligen det kommer ordna sig för er snart!
Skönt att hon sluppit inhalationerna, ska hålla tummarna att det fortsätter så. Underlättar ju vardagen lite i allafall.
Trist med rören dock =/
Mina töser mår faktiskt riktigt bra. Bella står fortfarande på en rätt hög underhållsdos och vi har nu gått ifrån pariboyn och använder nebunetten. Inne på dag 3 nu. Och det verkar funka rätt bra. Hon hostar en hel del på morgonen men sen inget mer under dagen, bara vid lite för mycket bus.
Flåsar kanske lite men inte farligt alls. Men minsta lilla försämring sätter vi in maskinen igen..
Tycker de borde kunna skriva ut mer för att kunna testa lite längre tid, hojta bara annars så skickar vi. Det vet du!
Tycker gott och väl du kan behålla samma dos laktulos tills att du märker att hon får lösare avföring, men sänk bara lite när ni sänker. Hellre att hon får lite för lös avföring än att hon blir totalförstoppad. det var så vi fasade ur alexander laktulos iaf. Hans förstoppning kom, varade i 5mån trots laktulos och försvann helt plötsligt utan att vi gjorde nånting åt saken så vad den berodde på vet jag inte.
Tack! Ja, jag hoppas man kommer hitta fotfästet snart. Kanske blir enklare när han väl flyttat ut och man slipper gå och känna som om allt är som vanligt men samtidigt känna längtan och saknad för att man inte får vara nära honom. Usch och äsch.. tråkigt samtals ämne. Pratar om något annat istället. Ältar det där i huvudet hela dagarna.
-
efterätt och eller godis.Jaramla skrev 2011-05-12 20:40:41 följande:mat som är gott eller efterrätt/godis som är gott? eller både och?
-
recept?lolo21 skrev 2011-05-12 20:59:42 följande:En mumsig kladdkaka (såklart utan ägg och med rismjölk) och när den svalnat, bred på ett tjockt lager med smält mjölkfri choklad. Låt stelna i kylen och garnera med färska jordgubbar, mums!
-
tes 75: vad är det för mat man bör undvika om man har DH?
Gluten, ja, men har även läst typ jod, glukossirap och massa annat.
-
ja förmodligen.tes 75 skrev 2011-05-13 22:39:11 följande:oj, det vet jag inte.. jag har ingen koll på DH. kanske blandar du ihop mig med någon?ja, de har ju lite andra preferenser än viTibell skrev 2011-05-13 22:22:54 följande:Japp barnen åt igår och idag =) Och de älskar glassarna..haha. Men är man van att äta althera ( eller nu neocate ) smakar nog glassarna väldigt gott ;)
hur som helst, jag mår inte bra nu efter glassen. mår illa och har fått svullen mage. kaliumsorbat + citronsyra + färgämnen tippar jag på. återstår att se hur barnen reagerar.
Hade inte ett av dina barn DH? Om inte får jag be om ursäkt. Ville minnas att det var så. .-) -
t0va: hur har det gått för lilleman efter vetemjölet?
-
nån som vet vad bongs touch of taste fond innehåller?
Står maltodextrin men inte vad den är gjord av.
Läser man om allergener som ingår står det att den är glutenfri, men står inget särskillt om vete.
Funkar den då?
-
t0va: ja, jag tycker nog själv att det är lite svårt att veta om det är allergi eller inte ifall man bara går efter humör och sömn. Är ju så mycket som kan spela in. Helst vill man ju ha tydligare tecken.
Men han blev inget röd om kinderna?
tes: Herre jösses, undra vart jag fick det ifrån då tro?
Ursäkta.
älsklingen: Underbart att höra att magen funkar ganska bra ändå.
Då kanske det trots allt varit altheran hela tiden ändå.