Inlägg från: mithrandil |Visa alla inlägg
  • mithrandil

Allergitråden

älsklingen: Okej, okej.. ska inte tjata. Men du vet vart du har oss.

Amanda är fortfarande dålig. stenhård i magen och idag fick jag inte bort proppen ens.
    Gav lactulos, ska bli spännande att se hur hon reagerar. var väl tveksam till att ge henne läkemedel med laktos i iom att jag inte vet vad det var i altheran hon reagerade på. Men men, återstår att se. Hoppas iaf att det blir fart i magen nu.

Alexander 2009-03-11 -♥- Amanda 2010-06-23
  • mithrandil
    LillSkruttet skrev 2011-05-29 21:25:46 följande:

" target="_blank">

Skötning idag på dagen. Han rosslade nästan ingenting just då , men han har indragningar trots detta...
    Nej men lilla vännen!

En fråga.. varför är hans mage så svullen och spänd?
    Vad har han ätit? Brukar den alltid se ut så?
  • mithrandil
    LillSkruttet skrev 2011-05-29 21:31:49 följande:
    Inget särskilt han ätit just nu..... tror dock att det ser lite värre ut på filmen. Men man funderar ju på om han är allergisk mot sädesslag också. Var ju i onsdags och tog nya prover, just för vete/havre/råg, samt majs.

Men visst syns det att han kämpar med andningen?? Känner mig så nojjig ibland och förstår inte att vi alltid blir hemskickade från akuten utan direkt hjälp.
    Är det galet att åka in när han är så här trots att han är så pigg och glad??
    Nej.. Jag skulle ha åkt in! detta har pågått alldeles för länge nu och sådär ska han inte ha det när han har 3 olika preparat att inhalera. De måste göra något för att få slut på det. Byta ut medicinerna. lägga in er och få honom fri i luftrören. Vad som helst. jag blir ärligt talat ledsen. Stackars barn.

jag tror faktiskt att han äter något han inte tål. sådär uppspänd mage ska man inte ha!
  • mithrandil
    LillSkruttet skrev 2011-05-29 21:42:57 följande:
    Usch, nu blev jag lite ledsen Gråter.... Min lille kotte... Jag vet inte om jag inte är tillräcklig tydlig när jag pratar med läkarna, för jag har ju inte fått någon riktig respons. Först nu som allergiläkaren lyssnat. *suckar* Han har alltså varit mer eller mindre se här sedan i januari...
    Förlåt! Menade inte att göra dig ledsen!

Hoppas det händer något snart.
    Säger som älsklingen, begär ett glutenprov och bort med sädesslagen.
    Visst var han positiv på vete? Men visst äter han vete?
    Hans andning och definitivt den där magen kan vara reaktion på det.
    får han upprepligen i sig vad han inte tål så kommer han inte bli bättre i andningen heller.
  • mithrandil
    LillSkruttet skrev 2011-05-29 21:55:10 följande:

Alltså min magkänsla säger precis de saker ni skriver här, men när jag nämner det för maken är han lite så där att "jaja, jo visst har han lite besvär....men...", och då halkar jag också in på det spåret, vilket kanske inte är så konstigt eftersom läkarna också håller på på samma sätt.....
    Så länge jag lyssnade på min sambo fick amanda mjölk, mådde dåligt och slutade växa.
    När jag lyssnade på magkänsla så fick vi klara besked över att hon är allergisk, inte bara mot en sak, utan mot några. Nu är även han med på mitt spår. men än så länge bara när det gäller mjölken.

strunta i din man och följ mammainstinkten!
  • mithrandil
    LillSkruttet skrev 2011-05-29 22:03:38 följande:
    Har aerius till dottern, men inget utskrivet på sonen. Han har dock tavegyl utskrivet som han får när eksemen är för kliiga.
    mithrandil skrev 2011-05-29 21:56:43 följande:
    Förlåt! Menade inte att göra dig ledsen!

Hoppas det händer något snart.
    Säger som älsklingen, begär ett glutenprov och bort med sädesslagen.
    Visst var han positiv på vete? Men visst äter han vete?
    Hans andning och definitivt den där magen kan vara reaktion på det.
    får han upprepligen i sig vad han inte tål så kommer han inte bli bättre i andningen heller.
    Nej, det är ingen fara. Bara bra på ett sätt. Det var bara "skönt" att höra att jag inte är ensam om att tycka att det här är ohållbart. Ibland känns det som jag förstorar hans andningsproblem, fokuserar bara på det och "skapar" problem kring det. Det är lätt att inbilla sig det också för att han är så glad hela tiden. Men som sagt, det är en tuff kille, och oerhört glad, vilket säkert hjälper honom massor när han faktiskt har det besvärligt.

Ska höra vad läkaren säger om provsvaren och fråga om gluten. Han har inga egentligen diarréer. Hans avföring är ju kladdig, men han är ju bara knappt 9 månader och då brukar det väl vara mycket så. Dock minns jag inte att dottern i den här åldern bajsade 3-4 ggr/dag vilket han gör.
    Han hade lite positivt för vete på allergitestet (det första), men läkaren sade ju åt mig att ge honom vete ändå. Så vi har aldrig kört helt utan vete. Men så fick ju Leo nässleutslag i början på veckan, på morgonen av havreyoughurten jag gjort och på kvällen av EnaGo-gröten. Frågade läkaren om vi skulle utesluta sädesslagen nu, men han ville inte det. Vi skulle först invänta provsvaren....

Ang andningen sade ju läkaren dock att om han inte blev bättre nu så var enda alternativet att åka upp "halvakut" som han kallade det, och bli inlagda och inhalera inneliggande. På ett sätt vore det som sagt skönt. Vore underbart om man kunde få luftrören rena någon gång...
    alexander har också kladdig och hemskt illaluktande avföring.
    Innan amandas allergier så tänkte vi inte mer på allergi när läkarna konstaterade att proverna var neg och att han inte blev bättre på mjölkfri kost. dock var han bara fri i 14 dagar. Nu är jag säker på att han är allergisk.
    Han vägrar äta nästan allt och får diarre direkt när han äter pasta, pizza och smörgås och liknande.

strunta i läkarna. Hade vi lyssnat på dom hade amanda fortfarande ätit mjölk.
    Byt kanske läkare. Sen vi bytte läkare till amanda går allt bara bättre och bättre och vi blir verkligen tagna på allvar. Gud prise sådana läkare som den kvinna vi fick till amanda.

tack kavat. {#emotions_dlg.flower}
  • mithrandil

Lillskruttet: Inte ska du vara arg på dig själv!
    Vi har nog alla suttit i din sits. Dels är det jävla jobbigt med allt bök, sen är det svårt att stå på sig och säga emot de som man tycker ska veta sin sak. Jag har gjort och gör fortfarande precis samma sak som du. Det är mänskligt. Men nu hoppas och hoppas jag att det löser sig för lilleman.
    Stå på dig!! Många kramar! Lycka till!

• mithrandil
    Allrona skrev 2011-05-30 08:45:04 följande:
    Tänkte kolla här eftersom det finns några som är kunniga inom medicin  Glad Dottern har vid ett flertal tillfällen senaste månaderna haft feber som oftast kommer på eftermiddagen och är borta på morgonen. Ibland bara dryga 38 grader och ibland närmare 40 grader. Är detta normalt? Funderar på om det kan hänga samman med astman och allergierna? Eller om hon helt enkelt är infektionskänslig?  Eller brukar barn ha så här? Storasyster har då aldrig haft så, men hon har ju varit ett ganska friskt barn också.

Tänkte att jag ska ringa hennes läkare i veckan men vill kolla lite med er först Flört
    sådär har alex ofta. fick svar av någon klok när jag ställde samma fråga men minns inte svaret direkt.
    Tror det var 3busfrön som svarade. Skulle iaf vara helt normalt.
  • mithrandil

Lillskruttet: Håller med älsklingen som vanligt. Bort med sädesslagen ett tag för att se om det blir bättre.
    Den där magen var hemskt svullen i mina ögon och det måste ju bero på någonting.
    Amanda visar ju inte positivt på nånting men hon är ändå så känslig för mjölk att hon inte ens klarar en mm stor bit ost på huden innan hon får diarre och blåsor på området och hon klarar inga mjölkfria ersättningar heller.

Skönt att ni fick ut någonting av besöket iaf. Då kanske ni är påväg.
    Håller tummarna för er!

• mithrandil
    Tibell skrev 2011-05-31 18:16:43 följande:
    Är det så att det finns mindre pollen i luften vid dåligt väder ??
    Inte dåligt väder direkt, men vid regn.
    Andreas blir alltid fri från sina besvär när det regnar. Han har sagt något om att det blir lättare för att regnet gör så att pollen lägger sig.
Svar på tråden Allergitråden