LillSkruttet skrev 2011-05-29 22:03:38 följande:
Har aerius till dottern, men inget utskrivet på sonen. Han har dock tavegyl utskrivet som han får när eksemen är för kliiga.
mithrandil skrev 2011-05-29 21:56:43 följande:
Förlåt! Menade inte att göra dig ledsen!
Hoppas det händer något snart.
Säger som älsklingen, begär ett glutenprov och bort med sädesslagen.
Visst var han positiv på vete? Men visst äter han vete?
Hans andning och definitivt den där magen kan vara reaktion på det.
får han upprepligen i sig vad han inte tål så kommer han inte bli bättre i andningen heller.
Nej, det är ingen fara. Bara bra på ett sätt. Det var bara "skönt" att höra att jag inte är ensam om att tycka att det här är ohållbart. Ibland känns det som jag förstorar hans andningsproblem, fokuserar bara på det och "skapar" problem kring det. Det är lätt att inbilla sig det också för att han är så glad hela tiden. Men som sagt, det är en tuff kille, och oerhört glad, vilket säkert hjälper honom massor när han faktiskt har det besvärligt.
Ska höra vad läkaren säger om provsvaren och fråga om gluten. Han har inga egentligen diarréer. Hans avföring är ju kladdig, men han är ju bara knappt 9 månader och då brukar det väl vara mycket så. Dock minns jag inte att dottern i den här åldern bajsade 3-4 ggr/dag vilket han gör.
Han hade lite positivt för vete på allergitestet (det första), men läkaren sade ju åt mig att ge honom vete ändå. Så vi har aldrig kört helt utan vete. Men så fick ju Leo nässleutslag i början på veckan, på morgonen av havreyoughurten jag gjort och på kvällen av EnaGo-gröten. Frågade läkaren om vi skulle utesluta sädesslagen nu, men han ville inte det. Vi skulle först invänta provsvaren....
Ang andningen sade ju läkaren dock att om han inte blev bättre nu så var enda alternativet att åka upp "halvakut" som han kallade det, och bli inlagda och inhalera inneliggande. På ett sätt vore det som sagt skönt. Vore underbart om man kunde få luftrören rena någon gång...
alexander har också kladdig och hemskt illaluktande avföring.
Innan amandas allergier så tänkte vi inte mer på allergi när läkarna konstaterade att proverna var neg och att han inte blev bättre på mjölkfri kost. dock var han bara fri i 14 dagar. Nu är jag säker på att han är allergisk.
Han vägrar äta nästan allt och får diarre direkt när han äter pasta, pizza och smörgås och liknande.
strunta i läkarna. Hade vi lyssnat på dom hade amanda fortfarande ätit mjölk.
Byt kanske läkare. Sen vi bytte läkare till amanda går allt bara bättre och bättre och vi blir verkligen tagna på allvar. Gud prise sådana läkare som den kvinna vi fick till amanda.
tack kavat.