Kavat skrev 2011-08-13 23:09:56 följande:
Mithrandil, vad jobbigt ni har det. Gå på din känsla säger ja. Tror du hon reagerar på maizena och risdryck så ta bort det några veckor och se?! Äter hon Neocate klarar hon sig alldeles utmärkt.

Funderar om det är för mycket stärkelse hon reagerar på? Sen om man ska gå efter "boken" så tar de ju 2 veckor innan kroppen är ren så att testa nytt för ofta är inte bra det heller. Vettigt att prata med dietisten och få allmänna råd om näring osv, men när det gäller specialspecial så är hon inte så insatt i produkter osv. Stort tips är att skriva ner specifika frågor och se till att du får svar på dem. Man kan lätt prata länge med henne och ändå glömma fråga viktiga saker.

hinner du ses 29:e då? Hojta till! Kram!
Jag vet inte alls hur jag ska göra. funderar på att låta henne vara hemma från förskolan och bara ge ersättning i 2 veckor. Kan man göra så? Hon vill ju äta och blir sur om hon inte får äta mat, men om hon inte ser nån annan äta kanske hon går med på det? Idag bajsar hon vatten och hela rumpan är som ett sår. Har inte ätit mycket mer än en pyttebit äpple, neocate och så lite glutispasta och lithells korvisar.
Har räknat upp för mig själv vad de äter och listan är inte lång. Det måste nästan vara något annat fel på henne än just allergi? Inte kan man väl reagera på allt man stoppar i munnen?
de äter:
ris, potatis, glutispasta eller sam mills, kött, lithells korvar, carlshamns risdryck, carlshamns flytande margarin, carlshamns bordsmargarin, maizena, bovetemjöl, rapsolja, salt, svartpeppar, paprika krydda och grillkrydda (alla kryddorna är santamaria) oldas risbröd, friggs riskaka naturell, äpple, majskrokar, majs, gurka, mjölk och glutenfri leverpastej. Det är nog allt, och så varieras det om vartannat. Vad kan hon egentligen reagera på när hon äter så få olika saker? Helt sjukt.
Nej, jag känner mig strandsatt. Jag som tyckte det var svårt när vi misstänkte att hon var mjölkallergisk och tyckte så synd om alla er som åt utan allt. Nu äter min också utan allt men är ändå inte bra. Skit rent ut sagt.
Ursäkta för att jag klagar. Det värsta är bara att man har så dåligt samvete och skäms så när jag inte hittar vad som är felet. Jag borde ju komma på vad det är nångång och nu har vi hållt på i över ett halvår.
att ses den 29 är ju ett måste om ni har tid.

var länge sen nu.
Kramar!
alrro: Tack vännen!