Allergitråden
Stackarn tittade på mig som om jag vore galen. Det ser inte ut som om han svalde något. Skit också, både mjölk, vete och soja i.... Ikväll ska sambon ta Theo för jag ska på föräldrakväll på det föräldrastöd/halvöppna förskolan vi går på. Pappan fixar inte om Theo ska vara helt hysterisk, funderar på om jag ens ska säga något om Theo nu inte blir dålig innan.
Pappan har aspergers så om han vet att Theo fått i sig något han inte tål så ser han bara det, så även om Theo är ledsen för att han inte vill lägga sig så ser pappan att det är för att han har ont. Får avvakta och fundera lite.
Så typiskt, är min första kväll sen Theo föddes som jag ska få åka iväg och träffa andra vuxna utan barn äta och prata. , annars har det bara varit träning några få gånger. Så på onsdag ska han ta Theo igen på kvällen för jag ska på första hjälpen-kurs, är om små barn som jag känt att jag vill gå.
Hoppas att jag fick bort det mesta så han inte reagerar så mycket.
Det kommer bara stressa upp honom och det är ju inte säkert att Theo kommer få någon reaktion iaf.
Personer med asberger har ju oftast svårt att se "utanför lådan" och om han ska vara orolig för reaktion så kan det hända att han stressar upp er pojk så han blir förvivlad utav det. Barnen känner ju vår oro så lätt.
Gå ut du om han inte blivit dålig innan du ska iväg! Du behöver lite tid ensam utan Theo också, om du ska orka med allting. Håller tummarna för att det ska gå jättebra! :)