Prince or Princess skrev 2011-11-15 20:58:24 följande:
Mithrandil: jag är jätteglad för alla åsikter!! :) vi har gjort som du skrev, men var så stressade över att dietisten tjatade o ringde och höll på så vi började ge lite olika mat. Jättedumt tycker jag nu. Men det har känts så jobbigt när man inte fått stöd från dietisten. Är så rädd att hon vägrar skriva ut mer neocate eller nåt.. Och lilla tjejen var HELT överlycklig när hon fick äta fast mat igen, så det känns jätteelakt att "utsätta" henne för det igen. Men vi måste ju få bort eksemet och få ordning på detta, det inser jag med. Puh vad det känns tungt. Hur länge ska vi ge bara neocate då?
Ifall du behöver Neocate för att kunna köra enbart det under ett par veckor eller så så är det bara att hojta. vi har mycket mer än vi behöver. vi har neocate LCP, du skulle kunna få så att ni klarar er under testperioden så behöver er dietist inte ens veta. :)
Jag förstår helt hur du menar. Jag klarade inte av att ta det steget när det gällde min dotter. Lät henne fortsätta äta för att jag kände mig jätteelak att hon bara fick välling. Dessutom kändes det som om jag gjorde henne mindre än hon var. Men med facit i handen skulle jag ha valt den vägen. Nu står vi här, 9månader senare och ungen är fortfarande inte helt bra.
vet ju inte hur lång tid det krävs för er. Men jag skulle gissa på ca 2 veckor.
De säger ju att det brukar ta ungefär 2 veckor för resterna att försvinna ur kroppen.
Sen behöver ni ju ytterligare 5 veckor när ni introducerar det ni tagit bort.
Men om du börjar med att introducera något matigt som första ingrediens så kan hon ju iaf gnaga på lite kött eller potatis tills ni är uppe i samma lista ni har nu. :)