Inlägg från: mithrandil |Visa alla inlägg
  • mithrandil

Allergitråden

Allrona skrev 2012-02-13 19:19:20 följande:
    Vad bra. Om jag inte hittar plamils här i stan så blir det nog en beställning.

Klarar hon plamils då? Är nästan säker att det står "kan innehålla spår av soja" på baksidan på den.

Därför har vi inte vågat testa eftersom mina ungar reagerat på "kan innehålla spår av soja" i risentas produkter. 
    Alexander 2009-03-11 -♥- Amanda 2010-06-23
  • mithrandil

Allrona: Men så skönt! Går på rätt håll nu då iaf!

Hur går det med LCHF? Visst var det väl du som åt det?

Funderar på att prova, men jag har en undran. Får man äta naturligt glutenfritt bröd och knäckebröd och sådär? Jag var så bra i magen igår, så åt jag lite havregrynsgröt på kvällen och vips så var jag "dålig" igen.
    Samma idag. Var jättebra i magen efter att ha använt laxoberal droppar 2 dagar i rad men så åt jag några bitar godis och nu är jag gravid i 5 månaden och har jätteont i magen. :S     

• mithrandil
    Allrona skrev 2012-02-14 10:15:06 följande:
    Jag rekommenderar verkligen att testa lchf om du har problem med magen. Mina magproblem har helt försvunnit med lchf. Sen hjälper det såklart inte alla med det är helt klart värt att testa. Du får inte äta glutenfritt bröd. Man kan baka eget bröd, jag har bara testat hårt bröd och det blir riktigt bra. Då bakar man med mandelmjöl och eftersom min dotter tål mandel kan hela familjen äta det brödet. Perfekt! Det man brukar baka glutenfritt bröd på, ris, majs, bovete osv innehåller massor med kolhydrater. Innan du börjar så läs på ordentligt om vad du får äta och vad du inte får äta. Efter några dagar mår de flesta lite halvdåligt men det brukar gå över efter en vecka eller två. Här är en bra sida för nybörjare: www.kostdoktorn.se/lchf/
    och lite om magproblem www.annahallen.se/lchf-och-magenwww.annahallen.se/mat-och-ibs

Det finns ju såklart också en tråd om lchf här på fl  www.familjeliv.se/Forum-24-64/m57425030.html

Och så är det såklart bara att fråga mig om du undrar någon, jag svarar gärna på frågor
    Tack för ditt svar. :)
    Nej, då tror jag inte LCHF är något för mig. Ska nog prova naturligt glutenfri diet istället. Är bara sädesslag jag känner att jag får problem av + minska kraftigt på sockerintaget.  
  • mithrandil

Hur stor är chansen att få ett icke allergiskt barn om dess två äldre helsyskon är multiallergiska?

färgen: min son fick inte rinniga ögon av patchtestet, men däremot så blev han kass i magen av det.
    Han sov dåligt och skrek i princip från att de satte på lapparna tills ca 3 veckor efter att de tog bort dom.
    Ett par dagar efter vi tog bort lapparna fick han dessutom tillbaka lite av sina böjveckseksem.
    Så det är väl kanske möjligt. Annars kan det väl vara som tes skriver, pollen.  

• mithrandil
    Färgen skrev 2012-04-03 15:34:22 följande:
    Tes: Jag pratade med hennes förra läkare (bytte till riktig allergimottagning precis) och frågade henne då om hon trodde dottern kunde reagera på pollen för hennes ögon blev likadana för några veckor sen, men hon trodde det var väldigt liten risk då min dotter bara är 2½.. Men sen har vi ju oxå gått till den läkaren i 1½ år utan att hon lyckats hitta orsaken till alla eksem så vet inte hur mycket jag vill lita på det.

mithrandil: Hon har inte rinniga ögon, de är bara röda lite svullna och verkar klia, igår på dagis hade hon flera ggr ox sagt att hon hade ont i ögonen. Fick ni ha lappen på tre veckor? Vi ska ta av den efter 2 dygn och sens ka de kolla på henne efter 3 dygn. Hon kändes rätt hängig igår och var typ kallsvettig, kan ju vara någon förkyldning eller nått oxå på g, men dagen innan hon fick lappen var hon helt normal..
    haha.. nej. :) Skrev kanske otydligt.
    Han fortsatte ha reaktion av lapparna 3 veckor efter att de togs av. Han hade också bara lapparna 2 dygn och vi läste av efter 3 dygn, precis som ni ska göra. tog bara lite tid för honom att komma i form igen.

sousafon: Blev helt otippat gravid. Vi hade bestämt att vi inga fler skulle ha så nu är det ganska svårt att besluta vad man ska ta sig till. :)

Jag har inga direkta allergier vad jag vet, bara mot nickel och hade lite annat som barn. Min mamma är dock allergisk mot lite allt möjligt och barnens pappa är allergisk mot äpple pollen och pälsdjur. 
  • mithrandil

Nej fy. Inga gratulationer ännu. Jag har inte bestämt mig för vad vi ska göra. Men tack! :)

Färgen: ja vi såg tydligt direkt ner reaktionen förvärrades allteftersom. Det är oftast när huden möter syre som reaktionen kommer. Ännu finns det tid för reaktion. :)

• mithrandil

Avena: wow. En 4a? Modigt. :) jag lyckas knappt få ihop det med 2 barn och jobb sen med allt runtomkring. :)

Svar på tråden Allergitråden