Inlägg från: Lisabecka |Visa alla inlägg
  • Lisabecka

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Tjollabolla skrev 2010-06-05 10:06:37 följande:
    Hej flickor!

Idag går alla mina tankar till AnnaMaria och familjen. Det är så hemskt och sorgligt...

Är det nån som vet om Hummels fina turkosa soldress finns nånstans? Finns bara i 98 på LLM. Behöver 104 minst. Måste ha en soldress NU. Milo har fått plitor över hela kroppen som kliar, är det soleksem?? Han ser hemsk ut på ryggen och i ansiktet, men han har inte bränt sig. Jag funderar på om det är solkrämen..
    Hej hoppar in lite snabbt i tråden, då jag var hos läkaren med precis dom besvären på båda mina flickor igår. Läkaren trodde att det var en allergisk reaktion på solkrämen. Jag hade använt apotekets aco för barn.... . Läkaren skrev ut Tavegyl. De är mycket bättre idag. Tycker absolut att du skall uppsöka läkare så attdu  kan få något utskrivet till honom. Var på apoteket där de istället rekommenderade Eucerin solkräm för barn. Den har vi också använt förrut utan problem. Men man tror ju inte att barnen skall reagera på apotekets egna solkräm .... Hoppas ni får hjälp och att prickarna försvinner.
  • Lisabecka

Hej i tråden, hoppar in i tråden och hoppas på lite hjälp. Kom på att vi faktiskt inte har några Molo linnen denna sommar ! Så nu skall här shoppas. Men hur är dom i storlek ? Har en tjej som är ca 110 cm lång och en som är ca 128 cm. Va tror ni blir lagom? Är det någon skillnad i storlek på de med smalt axelband och de med bredare?  Och så en sista fråga Molo 3/4 byxorna som är enfärgade lite baggy, någon som har dom, tycker ni dom har bra passsform?

• Lisabecka
    LJ2 skrev 2010-06-28 22:18:44 följande:
    jag tycker det med smala axelband e lite mindre i stl, men pratar om de äldre.. har inget från nytt med smala..
    dubbelstl e åt de stora.. 98-104 e lika stort som 104, 92-98 lika som 98..
    de gamla i enkel stl har min lilla 92 i, hon e 90 lång o 13 kilo..
    sonen har 110 på flesta, 104 på nåt.. han e väl.. 103-104 nåt o 16 kilo? tro jag han väger?
    de smala kan lillan inte ha sitt 92 längre..
    så lite olika.. =)
    Ok tack , får fundera vidare.......110/116 till lilla tjej räcker kanske då ? och stora vet jag inte hon är lite mitt i mellan 122/128 och 134 /140 hopplöst..... Någon som har något tips på söt klänning i 122/128 eller 134 /140  till en 6 åring ? Hittar inget just nu behöver inte vara Molo ; )
  • Lisabecka
    Buttelina skrev 2010-06-28 22:39:27 följande:
    www.busochrackartyg.com/product1232/category1...

men du vill kanske ha kortärmat?
    Å den är söt , men det var faktiskt kort ärmat jag var efter, stort behov av sommarklänningar till stora tjejen  och det är inte lätt att hitta fina klänningar till en 6 åring när dom kommer upp i st 134.....
  • Lisabecka
    LJ2 skrev 2010-06-28 22:37:04 följande:
    jag har 98-104 till sonen på hajar o robotar.. de är inte för små, men 110 sitter lite bättre, om du förstår =)
    lillan kan inte ens ha sina 92-98 i år, kanske nästa år, så onödiga köp *hmm, jaja *
    min stora e nu 142 cm, o hon kan ha 140 i sina linnen, de gamla.. hon har inga i nya trycken..
    så jag tror absolut 110-116 räcker åt henne..
    sonen e mitt mella dubbelstl i linnen nu med.. tro 110-116 skulle va stort, funderar på o beställa 1 o se..
    japp testar 110/116 till lillan , då skall man bara välja vilket man skall ha då...
    tack för hjälpen : )
  • Lisabecka
    LJ2 skrev 2010-06-28 22:51:42 följande:
    har kort nånstans bland mina bilder om du vill se hur de sitter i olika modeller o på olika långa barn kanske lite mer hjälp..
    att sen hitta rätt tryck e en annan sak
    *jag har många ist, slipper man välja *
    lär kanske trilla ner mer en ett linne i varukorgen kanske ; ) Vill gärna se bilder : )
  • Lisabecka
    Infinite Joy skrev 2010-06-28 22:31:54 följande:
    Ni som har/har haft molos klänningar med volang. Är de bra i modellen och lekvänliga?
    Jag har en från förra sommaren och en från denna sommaren till min 6 åring. Hon älskar dom och hon gillar inte lekovänliga kläder : ) De är dock långa och smala i modellen.  Vet inte om det var till någon hjälp : )
  • Lisabecka
    LJ2 skrev 2010-06-28 23:06:24 följande:
    bara o rota bland mina fotoalbum
    gå in på min sida, den e inte låst va jag vet.. o kolla i mitt bildgalleri, står info under bilder.. ofta hur långt barnet e o vilken stl det e på kläderna =)
    *går genast in och kikar * : )
  • Lisabecka
    LJ2 skrev 2010-06-28 23:06:24 följande:
    bara o rota bland mina fotoalbum
    gå in på min sida, den e inte låst va jag vet.. o kolla i mitt bildgalleri, står info under bilder.. ofta hur långt barnet e o vilken stl det e på kläderna =)
    Tack för titten, Vilka sötisar du har !
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17