Inlägg från: Lisabecka |Visa alla inlägg
  • Lisabecka

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Jag bör nog också gå och lägga , sjuka och hostiga barn här så man vet ju inte hur många timmar man får sova i natt, och jag kan ändå inte bestämma mig för vilka linnen jag skall köpa....

• Lisabecka
    Infinite Joy skrev 2010-06-28 23:34:23 följande:
    Hmm.... min tjej är inte så smal. Hon verkar gilla modellen med flätade axelband och mudd i midjan. Mer praktiskt med ngt som täcker axlarna råkar dock jag tycka
    God morgon !

Klänningen är ju rätt så rak i modellen. Vilken storlek  behöver din tjej? Jag kan mäta min 122/128
    om det skulle vara till någon hjälp.  Den med flätade axelband tycker min flicka också om, hon vill dock ha den i regnbåge och jag kan inte hitta den i 122/128 någonstans :( . Fast det är ju helt klart mer praktiskt med lite mer skydd för axlarna.

Katvig fråga. Blir inte klok på deras storlekar.....
    Fick mått från LLM igår på deras randiga klänning och den verrkar rätt så liten i storlek är den någon som vet var man kan hitta Katvig i  större storlekar (134) Lpl  har lite tröjor men jag har inte hittat klänningar.
  • Lisabecka
    Buttelina skrev 2010-06-29 10:34:37 följande:
    jag har en sån till min dotter i 110 och hon är 106cm och den är lite väl stor tycker jag. 104 hade suttit perfekt. hon har inte 104 i nått annat.. i molos tröjor/leggings har hon 116...
    hmmmm jag köpte 116 till min tjej som är 110 cm den kanske blir för stor då ? Jag fick mått på st 128 och den skulle vara 67 lång och min stora brukar ha en längd på ca 70-73 cm så det känndes kort. Men det är klart att det beror ju lite på modellen också. Du har inget kort med den på ; ) De ser så himlas sköna ut :)
  • Lisabecka
    Buttelina skrev 2010-06-29 10:40:53 följande:
    alltså den kommer funka men vara lite lång.. det beror lite på hur dom har mätt.. har de mätt från nacke ner så kan det bli lite fel för klänningen har liksom lite uringning ner i nacken.. ska se om jag kan fixa bild
    Ja det har du ju rätt i ,  har dom mätt från nacken såkanske den katiskt är lite längre, undars om man ska våga best till stora tjejen då. toppen om du har en liten bild : )
  • Lisabecka
    Buttelina skrev 2010-06-29 11:02:37 följande:
    heeelt sjukt seegt att lägga in bilden. men den är på gång
    Å va gullig du är, tack tack!
  • Lisabecka
    Buttelina skrev 2010-06-29 11:05:09 följande:
    här är den. heeeelt uuunderbar och nä jag tycker nog denna satt bra! så 116 kommer bli bra till din lilla! men liten tycker jag absolut inte att den är
    Nä men Å va fint den satt på ! 116 blir nog bra till min tjej och jag testar att klicka hem en 128 till min stora tjej också. Va fin den var i turkost, och vilken super duper söt tös du har !
    tack så mycket för hjälpen!
  • Lisabecka

Nä nu är det dags att ge barnen lite lunch.......och ta sig ut i det fina vädret..

• Lisabecka

Butte om du är här , tack så mycket för hjälpen men Katvig klänningarna,  best. en 116 och 128 till tjejerna och de är bara helt underbara ! Du råkar inte veta hur katvigs tröjor är i storlek ?
    Best. två Molo tröjor till stora tjejen i 140 och dom var väldigt stora. Varför gör dom inte st 134 : ( ?

• Lisabecka

Hej i tråden!

Hemma från en shopping runda på stan.  Blev lite danskt, Köpte bla Katvigs nya ballong kjol men skivorna på. Så söt! Den var jätte söt med Katvigs turkos/vit randig tröja till, men jag blev lite snål för dom hade den till fullpris i affären och nu kan jag naturligtvis inte hitta den någonstans :( Någon som sett den i st 116 någonstans?  Nu såg jag ifs att den nya rosarandiga med turkos kantband blir snygg till, men vill nog ha den turkosa med.

Sen blev det två turkos/lila tyll kjolar från Louie Loise som flickorna förälskade sig i och deras nya häst leggings som jag tyckte var superfina. Och söt top från Noa noa & diadem i lila, och två ursöta matlådor också Noa noa.

Hemskt frestad att köpa nya Molo lurven i lila till stora tjejen, men hon har den lila från i våras så jag kan inte bestämma mig om det är onödigt ; ). Lilla tjej har fått den gula som jag tycker är superfin. Hade tänkt partypink till stora tjejen men den gillade jag inte alls.

Kom på att jag faktiskt skrivit här i tråden några gånger, mest fått hjälp med diverse frågor, ni är alltid så gulliga och hjälpsamma härinne, men jag har aldrig riktigt presenterat mig.  Jag har iallafall två flickor 7 år och 4 år. Jag shoppar alldeles för mycket kläder till dom, mest danskt. Kort presentation blev det.. :)

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17