Inlägg från: ChokladMoshin |Visa alla inlägg
  • ChokladMoshin

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

lillronya skrev 2010-12-17 09:24:14 följande:
    JA ibland klickar jag tillbaka en massa sidor för att läas ikapp och då hamnar man ju flera dagar bak i tiden.

Ja blodprov kräver shopping!
    Preggi skrev 2010-12-17 09:19:54 följande:
    Hej i tråden
    Hej Ja det är ju det jag vill. Att det ska bli fint till jul. Män förstår inte riktigt meningen med det har jag förstått.
    Men nu ser det ut som att det ska hinnas iaf.

Ja det är konstigt vad man kan längta efter smärta ibland.

Det är bra med oss. Det är bara Nikitas konstiga värk som envisas. Men vi fortsätter utredningarna...
    Samma här, man blir så förvånad. Varför inte stå med laptopen i köket medans man kokar knäck eller surfa in på Fl på mobilen när man shoppar julklappar
    Mamma till 4, räcker det nu?
  • ChokladMoshin
    RååSa BuBBlan skrev 2010-12-17 09:29:23 följande:
    Å vilken skötväska? Jag har ingen än nämligen
    Preggi skrev 2010-12-17 09:19:54 följande:
    Hej i tråden
    Hej hej Den är helt underbar!! När jag fick hem den så tyckte jag den va sådär, men när den väl är på så e den lööööövely Hjärta
    Denna:
    http://www.mylittlestar.se/Shop/Index.php?sArtModelId=705
    Har bara Jujube väskor, älskar dom sååååå mycket.
    Sen var den ju nedsatt från 1200:- till 700:-
    Älskar blomprintet på min filt, men är inte överens med det på kläder, fast det kommer kanske flytta hit om det kommer som kortärmad babyklänning eller suit.
  • ChokladMoshin
    RååSa BuBBlan skrev 2010-12-17 09:36:39 följande:
    Vilken fin

Jag letar en helsvart jag, å inte för dyr *svårt*

Å en suit i dom blommorna skulle va sååå fint Solig
    Då tipsar jag om denna, har haft den i råååååsa.
    Funkade superbra, enda minus var att den blev snabbt skitig, men svart är ju mer praktiskt då.
    Och för 99:- kan man ju köpa en ny i så fall
    http://www.stadium.se/mode/damklader/accessoarer/060770/point-zero-one-strap
  • ChokladMoshin
    lillronya skrev 2010-12-17 09:42:37 följande:
    Ja eller som jag. Jag har datorn i rummet vid sidan om köket. Dit in smiter jag ganska ofta.
    Fler borde följa dessa exempel.
    RååSa BuBBlan skrev 2010-12-17 09:31:25 följande:
    Män är inte alltid så smarta

Min fick sig årets dunder avhyvling förra helgen!! Jag är sällan arg men jädrans alltså, så nu funkar han aningens bättre efter det tycker jag

Men nu har jag nog missat något.. Vad är det med Nikita? Inget allvarligt hoppas jag?
    Nä de behöver sej en avhyvling emellanåt för att fungera.

Vet inte om det är allvarligt eller ej med Nikita.
    Hon har haft ont i lårmusklerna och nacken sen skolan började denna terminen, ungefär.
    Hon har såpass ont i benen att dett det syns när hon går och vissa dagar går hon helst inte alls.
    Hon har fått sluta drilla för att hon inte fixar alla berörelser.
    Så ja, det är förbaskat ledsamt faktiskt.

Går på utredning på rematologen i Lund, men de har konstaterat att det inte är reumatiskt.
    Sköldkörteln strular men vi vet inte om det är den som orskar smärtan.
    Var på ultradjud på sköltkröteln i onsdags, ska på MR på låren den 28nde.
    Ska börja hos sjukgymnast på måndag för att bibehålla rörligheten i lederna. Hon undviker ju att böja på benen för att det gör ont.

Tur man har så lite att göra så att man hinner med alla sjukhusbesök.
    Absolut, jag har dock med mig min lilla minidator till köket om jag gör ngt långvarigt där inne Drömmer

Läskigt det där med din tjej, hoppas dom kommer på vad det är.
    Efter att min stora tjej föddes fick jag ngt fruktansvärt ont i ena benet, strålande smärta. Vissa dagar kunde jag inte gå. Tog nästan 1 år av utredningar hit och dit innan en söt liten Dr. kom på att jag hade en nerv i ryggen i kläm. 3 ggr hos sjukgymnast med akupunktur så var jag bra.
    Men det är ju just det att dom måste hitta "felet".
    Håller tummarna för henne, verkligen inte kul med ont.
  • ChokladMoshin
    RååSa BuBBlan skrev 2010-12-17 09:43:23 följande:
    Å tack 

Sån får det bli för oss!!  *superduper*

Nu måste jag snosa med min febris en stund, liten sjuklis idag Hjärta
    JA, fraktfritt dessutom
    Usch, inte kul med febrig Bubbla. Men snosa är alltid mysigt.
  • ChokladMoshin

Näe, nu har vi skrivit så mycket att vi får pausa så alla andra hinner läsa ikapp hela sidan
    Måste förbereda mig för att gå ut i snöstormen med barnen, tur mamma kommer och kör mig

• ChokladMoshin
    lillronya skrev 2010-12-17 09:51:24 följande:
    Ja det är riktigt läskigt, faktiskt.
    Hoppas på att det är någon sån enkel sak.
    Eller att det är sköldkörteln som gör det. Det är ju också ganska enkelt om än långvarit.
    Ja, fy alltså.
    Ja, min Mini har ju inget sköldkörtel hormon, livslång medecinering men lätt åtgärdat så det är ju skönt.
  • ChokladMoshin
    lillronya skrev 2010-12-17 09:53:36 följande:
    Ja de måste ju hinna läsa ikapp utan att det ska ta hela dagen.
    Jag får väl snart ta ta tag i mitt fixande av kök.
    Precis!
    Vad fint ni kommer få till jul
  • ChokladMoshin
    lillronya skrev 2010-12-17 09:51:24 följande:
    Ja det är riktigt läskigt, faktiskt.
    Hoppas på att det är någon sån enkel sak.
    Eller att det är sköldkörteln som gör det. Det är ju också ganska enkelt om än långvarit.

Håller tumsen här för din tjej!!

lillronya skrev 2010-12-17 10:08:42 följande:
    Alicia har ju struma och också livslång medicinering. Så det är jag själv som propsat på koll av sköldkörteln. Känns bra nu iom att det var nåt knas med den.
    Det är ju inte annars det första man kollar när det gäller barn och värk.
    ChokladMoshin skrev 2010-12-17 09:57:12 följande:
    Precis!
    Vad fint ni kommer få till jul
    Ja eller en sabla röra för att vi inte är färdiga. HAhahaha
    Jag tänkte köpa hängslor till E för att låt ade hänga vid sidorna lite coolt. Men han hade bara tagit på sej de och därför köpte jag inga.

Tack så jättemycket!!
    Ja vi hoppas på svar snart så att vi kan behandla och hon kan må bättre.
    Bävar för sjukgymnasten på måndag. Det gör ju så ont när de rör henne och böjer på hennes ben...

Näe, det är ju inte det. Hade det inte varit för det där PKU testet på nyfödda hade dom väl inte märkt det på Mini heller direkt.

• ChokladMoshin
    högbergarna skrev 2010-12-17 14:24:40 följande:
    Ja den girly rainbow är jättefin.. å penseerna med!! Hmm.. har du provat deras hjälmmössa?? Sitter dom bra? Funderar på en sådan i rainbowen oxå.. girly alltså.
    Hjälmisarna är toppen dock stora i stl.

Grattis till lilla tjejen i magen
    högbergarna skrev 2010-12-17 14:23:26 följande:
    Japp! :) I onsdags va jag på TUL och fick se blygdläpparna och en vagina som va vätskefylld. Så ÄR det en pojke ändå så är det synd om honom!! Haha!

Ohh.. ja det måste definitivt beställas kläder!! Hur är molos suits i stlk? Kommer få en ganska stor bebis på 4 kilo o uppåt så stlk 56 hade sonen bara i några veckor o då vägde han bara 3434 när han föddes.
    Min tjej kan ha Molo 56 på breden än, men dom är på gränsen i benen och ärmarna.
    Hon är 2 månader imorrn och 54 lång och väger 4kg nu, men hon har kunnat ha dom ett bra tag ändå då hon var prematur.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17