Inlägg från: ängeln83 |Visa alla inlägg
  • ängeln83

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

lillronya skrev 2010-08-14 11:25:49 följande:

Jag blir inte fattig på katvig denna säsongen iaf.

Får nog försöka få nån att handla till mej på katvigsalgen istället.

Det är bra att de tagir bort fickan på magen på de tröjorna. Det gör den ju mer användbar.

Inte jag heller Några mössor och lila/gul tröja och suit, ev pastell grön/lila.

Ha ha, jag saknar fickan på magen, tycker den var mycket finare då, och Liam älskar att stoppa saker däri
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83
    lillronya skrev 2010-08-14 11:32:08 följande:
    Ja på Emilio var fickan fin, men till Anjelin var den mest ivägen om man ville ha klänning över.

Kan inte bestämma mej för om jag gillar lilagul.
    Ja det är klart

Meeeeeeen, lila gul är ju finast ju
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83
    Vikkan76 skrev 2010-08-15 19:28:58 följande:
    Här skrivs det mycket på en vecka märker jag....orkar inte läsa ikapp för då får jag väl hålla på resten av kvällen.

Tillbaka från Öland iaf. Så skönt att komma hemfrån en stund men också sååå Härligt att komma hem igen. Vi hade ju precis renoverat badrummet innan vi åkte så det var spännande att se hur det såg ut, för det mindes man knappt.

Vi bodde i Enerum på norra Öland. Nära Böda och Byxelkrok. Jättefint hus hade vi hyrt genom företaget jag jobbar på. Två våningar och fullutrustat. Nästan snudd på strörre än vårt egna hus för 17. Å då är vårt hur 104 kvm.

Vi tog en sväng till Djurparken i Färjestaden, ett besök i Borgholm och Eleraff, Ölands norra udde och Fyren Långe Erik, ett besök på Böda sand....där vi badade eller rättare sagt barnen. Inte jag...badkruka som jag blivit på äldre dar. I ungdomen levde man ju i vattnet. Sen har vi slappat, ätit gott, bla Öländska kroppkakor med lingon och grädde. MUMS!

Lite shopping hann jag ju med också. På Eleraff blev det en del fina grejer. Foto finns på min FB sida. Orkar inte ladda över bilden från mobilen. Men jag har lagt upp andra godsaker i BT som jag fått i veckan och overallerna jag samlat på mig under sommaren. Så nu längtar jag nästan till vintern så barnen kan ha sina fina jackor.
    Hej hopp o välkommen hem
    Låter som ni haft det super härligt.
    Visst var det fint på Böda Sand?!, vi bodde ju på campingen en vecka i somras, stranden var ju heeeeeelt underbar
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83

Hej hopp förresten

Nu har jag beställt overall till Liam, gjorde en total vändning och beställde en svart Fix overall Kunde inte låta bli när jag hittade 30% kupongen här hemma, 500 kr lixom Får väl se om den är något att ha annars får det väl bli en Molo/Hummel också.

★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83
    Vikkan76 skrev 2010-08-15 20:12:47 följande:
    Böda sand var ju exklusivt som få! Alltså vilken camping, så STOR! De hade ju in princip allt där. Vi var ju iof bara där för att se sandstranden och så ville barnen leka på lekparken, och hoppa lite på de där hoppkuddarna.

Vi hade lite disigt väder just dagen vi var där men ändå, det var fullt med folk när klockan var 12. Då åkte vi för att äta lunch. Vi ville ha kroppkakor men just den dagen blev det inte det. Det fick bli ostpaj istället. Vi var vid ett ställe som hette Drakens koja. Låg mellan Böda och Mellböda. De hade en piratflagga och ett klätterhus med rutschbana som barnen lekte på. Vi fikade i trädgården och sedan köpte vi varsin balanscykel till barnen i den lilla leksaksbutiken. Likadana naturligtvis för annars hade det blivit bråk.
    Buttelina skrev 2010-08-15 19:30:51 följande:
    sååååååååå fina vinterkläder Hjärta. 3 set var är inte illa
    En overall på dagis, en hemma och tvådelat hemma. Sen har jag köpt en vinterjacka var som de ska ha på till och från dagis också men för en liten billigare peng. Ot naturligtvis.
    Ja den campingen var verkligen out standing, stooooor och där fanns ju precis allt, till o med klädaffär lixom Vi har redan bokat 1 vecka där tills nästa sommar
    Stranden var verkligen heeeeeelt underbar, lätt den finaste stranden jag varit på.
    Ska bli kul att se dokusåpan om Böda Sand som går i höst, den spelades ju in när vi var där Ganska komiskt när man tog sen en promenad på campingen och höll på att krocka med film teamet
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83
    Vikkan76 skrev 2010-08-15 20:19:03 följande:
    Men du, vad kostar en vecka där?

Jag tror vi betalade 2300 kr eller nåt för en vecka, i husvagn då.
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83
    Tynne skrev 2010-08-15 20:28:38 följande:
    Min grabb hade FIX overall förra året och vi är nöjda med den, han höll sig torr o varm (Han var 3½ förra vintern)I år testar vi molo för första gången

Har flera kompisar som köpt Fix och dom har också varit super nöjda med den. O i år har den tydligen vattenpelare på 10000 så helt skrot kan den ju inte vara
    O sen är det ju lite så att man säkert betalar minst 500 kr bara för att det står Molo på Molos overaller
    Älskar Molo overallerna men är samtidigt sugen på att testa nåt nytt, o som sagt, 500 kr för en overall är ju ganska så billigt om man jämför med 1500 som jag regnbågs overallen kostar.
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83
    stökmamma skrev 2010-08-15 20:49:39 följande:
    äsch, fanns ju bara m svart tänkte jag oxå skulle komma lite billigare undan Räcker med 4 ungar som behöver nya vinterskor
    andras barn och mina älskade ungar

Svart, röd och blå/svart rutig finns ju
    Lite trista färger, dom kunde ju gjort typ turkos och nån härlig grön eller nåt också.
    Fördelen med svart är ju att dom är smuts tåliga , o så kan man ju matcha med häftiga mössor och vantar ist.

Ja jag känner lite så också, o detta är ju Mejas första höst/vinter så hon behöver ju en helt ny komplett garderob, det enda som passar henne nu är ju hennes sommar kläder och dom kan man ju snart inte använda längre.
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83

Godkväll flickor.
    Här har vi flängt runt hela dagen, barnen somnade som stockar så fort vi kom hem så nu blir det förråds städning hela kvällen.

Fick hem den lila lurv overallen idag, nu känner jag mej nöjd, hade ju egentligen velat ha en mera girly färg men denna får duga, blir nog fint med girly rainbow, lavendel stars och rosa NS mössa till Bytte ju till 80 och den kommer helt klart funka, får bli provning imorgon.

★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83

Här har vi också börjat fundera på dagis till Liam, han är enormt rastlös och krävande och nöjer sej inte alls med att vara med mamma och Meja hela dagarna Vi tog ju hem honom när Meja föddes men sen dess har han pratat om dagis nästan varje dag så jag tror minsann han längtar tillbaka. Dessutom är det ju 15/h gratis nu.

★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17